|
Auteur |
Bericht |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 04 okt 2006 9:29 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | StevenK schreef: | Waarom zou dat veranderd moeten zijn ? In zo'n boetebeding ligt mede het bestaansrecht van een uitzend- of detacheringsbureau besloten. |
Het bestaansrecht van uitzendbureaus zit vooral in de mogelijkheid voor bedrijven om er het ontslagrecht mee te ontduiken.
|
Dat vind ik heel erg kort door de bocht. Een uitzendbureau heeft nog steeds als primaire functie het tijdelijk inzetten van arbeidskrachten. In de laatste 10 jaar is de wervings- en selectiefunctie daarnaast een steeds grotere rol gaan spelen.
Quote: |
Er is wel iets voor te zeggen om zo'n boetebepaling ongeldig te verklaren. Uitzendbureaus blijven toch wel bestaan, en voor de Nederlandse economie als geheel lijkt het me een goede zaak als een bedrijf in vaste dienst kan nemen wie het wil. |
Een werkgever heeft die ruimte over het algemeen, maar daar staat wel een minimale inhuur-periode tegenover. En als de werkgever het daar niet mee eens is, moet 'ie niet met dat uitzendbureau in zee gaan. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 04 okt 2006 9:31 Onderwerp: |
|
|
Precies. Werving kost immers gewoon geld. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 okt 2006 11:13 Onderwerp: |
|
|
Ik vind een concurentiebeding iets crimineels.
Uitzendbureaus zijn niets meer dan koppelbazen.
Die waren vroeger illegaal tot de regering doorkreeg er centjes aan te gaan verdienen.
Als ik zie hoeveel uitzendbureau's er uit de grond vliegen dan ben ik bang dat over 10 jaar de helft van Nederland koppelbaas is en de andere helft het echte werk verzet.
En dan maar zeuren over dat ze een hogere productiviteit willen.
Ze moeten eerst eens leren rekenen volgens mij. |
|
|
|
 |
|