|
Auteur |
Bericht |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 21 sep 2006 20:54 Onderwerp: |
|
|
Na een behoorlijk moeizaam verlopen gesprek is overeen gekomen dat de printer alsnog door de verkoper gehaald gaat worden en door de verkoper wordt nagekeken.
Als blijkt dat de winkel de printer niet kan repareren dan wordt contact opgenomen met de fabrikant om te overleggen of de printer eventueel opgestuurd gaat worden.
Wat de verkoper betreft wordt de printer opgestuurd ter reparatie.
Wat mij betreft wordt op het moment dat duidelijk is dat de printer opgestuurd moet worden de koop ontbonden en word ik in de gelegenheid gesteld om een andere printer aan te schaffen.
Dus er is nu gedeeltelijke overeenstemming bereikt.
Hoe sterk sta ik als ik de koop wil ontbinden als duidelijk is dat de printer naar de fabrikant opgestuurd moet worden om gerepareerd te worden?
Ik zie het namelijk totaal niet zitten om voor onbepaalde tijd zonder printer te zitten. Zoals eerder gemeld lopen mijn werkzaamheden dan ernstige vertraging op. _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 21 sep 2006 22:00 Onderwerp: |
|
|
Eva schreef: | Nee die conclusie trek je wat mij betreft te snel. Ze zouden om ernstige overlast te voorkomen ook altijd nog een leenexemplaar kunnen geven (die uiteraard niet helemaal van hetzelfde model hoeft te zijn) en dan is er geen grond om de koop te ontbinden. |
Inderdaad een mogelijkheid.
StevenK schreef: | Dat lijkt me te kort door de bocht. Vervanging hoeft toch niet per definitie door een identiek apparaat te gebeuren ? |
Het vervangende model moet conform zijn. Als ik een HP printer koop, is een Canon printer in ieder geval niet conform. Misschien het HP model dat het oude model vervangt wel, als het nieuwe model op alle fronten beter is dan het oude.
Zolang de klant met een vervangend model akkoord gaat is er natuurlijk niets aan de hand, maar anders denk ik dat de koper recht heeft op ontbinding. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: di 26 sep 2006 0:27 Onderwerp: |
|
|
Even een aanvulling en een update.
De winkel werkt niet met leenexemplaren en kan derhalve geen printer ter beschikking stellen.
Het is nu maandag op dinsdag nacht en ik heb nog niks van de winkel vernomen.
Ik heb besloten om dinsdag a.s. maar eens te bellen en te vragen hoe alles ervoor staat. Ik zal dan een verslag van het gesprek maken en per aangetekende post aan ze opsturen.
Op basis van het gesprek wat ik ga hebben zal denk ik besloten moeten worden wat een volgende stap is.
Wat mij betreft ga ik de teugels strakker aantrekken, en wacht niet te lang met het dreigen met juridische stappen.
Gwenny schreef: | Hoe sterk sta ik als ik de koop wil ontbinden als duidelijk is dat de printer naar de fabrikant opgestuurd moet worden om gerepareerd te worden? |
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: wo 27 sep 2006 18:41 Onderwerp: |
|
|
Goed nieuws!!
Ik heb nogmaals overleg met de winkel gehad, en er is overeen gekomen dat de koop wordt ontbonden en dat ik bij hen (of elders) een andere printer kan aanschaffen.
Bedankt voor de reacties!
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: wo 27 sep 2006 19:35 Onderwerp: |
|
|
lol .
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
|