|
Auteur |
Bericht |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: wo 13 sep 2006 20:08 Onderwerp: sexueel misbruik door 7-jarige |
|
|
Enigszins in het kader van deze discussie:
(Ik vraag me trouwens af wat sexueel misbruik door een 7-jarige inhoud
En zoals je ziet, spreekt men van misbruik = onvrijwilligheid = strafbaar, ook als er geen minimum leeftijd voor het mogen hebben van sex is.)
Zwols jongetje (7) misbruikt klasgenotes
Uitgegeven: 13 september 2006 15:48
Laatst gewijzigd: 13 september 2006 16:11
ZWOLLE - Een 7-jarig jongetje heeft anderhalf jaar lang twee klasgenootjes bij een openbare basisschool in Zwolle seksueel misbruikt. Dat meldt basisschool De Werkschuit woensdag.
De jongen zou de twee meisjes stelselmatig misbruikt en met de dood bedreigd hebben. Een betrokken ouder laat aan De Stentor weten dat het jongetje ondanks zijn jonge leeftijd "enorm intimiderend" en "heel dwingend en agressief" is.
Zo zou het knaapje zijn slachtoffers tot aan de wc hebben gevolgd. "Vervolgens kroop hij onder de deur door en sloeg dan toe", zo zegt een van de ouders in de krant.
Schooltijd
"Dat is iets wat je als ouders en school nooit hoopt mee te maken en zeker ook niet verwacht", zei directeur Henk Norder. Norder is als directeur van Openbaar Onderwijs Zwolle en Regio verantwoordelijk voor alle 29 openbare basisscholen in en rond Zwolle. De jongen zou in groep 2 zijn begonnen met het misbruiken van twee even oude meisjes uit zijn klas. Hij zou dat onder en na schooltijd hebben gedaan.
In juni vertelde een van de twee meisjes een leerkracht er voor het eerst over. De schoolleiding lichtte daarna de ouders van de kinderen in de klas in. De school schakelde ook de hulpverleningsinstanties Riagg, Bureau Jeugdzorg en De Kern in.
Inspectie
Verder werd de Onderwijsinspectie op de hoogte gebracht. Een woordvoerder van de inspectie bevestigt dat gesprekken met de school zijn gevoerd, maar wil niet ingaan op de inhoud. De inspectie neemt vooralsnog geen maatregelen.
Na de zomervakantie was de jongen aanvankelijk geschorst. Hij gaat nu weer naar school, maar hij zit in een andere klas dan de twee meisjes. Een deel van de ouders zou willen dat de jongen van school wordt gestuurd.
Toezicht
De school zegt maatregelen te hebben genomen om het toezicht te verscherpen. Ook wil de school dat de leerkrachten getraind worden op omgaan met signalen van seksueel misbruik.
Moderatie: thread gesplitst _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 11:53 Onderwerp: |
|
|
Zojuist op teletekst:
"14 September 2006
Kamer tegen verbod op sharia-partij
In de Tweede Kamer bestaat weinig steun voor het CDA-plan om partijen te verbieden die de kernwaarden van de democratie aantasten. De meeste partijen denken dat de democratie sterk genoeg is om zulke partijen te bestrijden.
De praat hierover naar aanleiding van een interview, waarin minister Donner zei dat de islamitische wetgeving kan worden ingevoerd als tweederde van de bevolking dat wil. Bijna de hele Kamer vindt die uitspraak ongelukkig.
Volgens het CDA is er geen plaats voor partijen die de rechtsorde omver willen werpen, zoals een partij die de sharia wil invoeren of de pedofielenpartij."
Het gaat mij om de laatste zin. Sinds wanneer wil de 'pedofielenpartij' de rechtsorde omver werpen? Heb ik iets gemist, of is Verhagen gewoon idioot bezig? _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 12:18 Onderwerp: |
|
|
Hij is gewoon idioot bezig. |
|
|
|
 |
mr. NN
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 87
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 12:19 Onderwerp: |
|
|
Verhagen is niet idioot bezig, maar speelt hier fijn in op de angstgevoelens van de Nederlandse burger.
Niemand wil een pedopartij en het is dan natuurlijk handig om te stellen dat jij je best gaat doen om die partij te verbieden.
Die uitzending van de week van P&W heb ik ook gezien. Op zich best een scherp interview, maakte wel goed duidelijk wat voor clubje de pedopartij is (ook al waren P&W misschien vooringenomen). |
|
|
|
 |
Irene24
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 95
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 12:37 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: |
|
Je vraagt je toch af wat in dat hoofd van dat kind omgaat. Waardoor komt hij tot zulke idiote acties??
De hele maatschappij is mijns inziens veel te veel 'sexgericht', waardoor (jonge) kinderen denken dat ze maar zo vroeg mogelijk erbij moeten zijn. Of ze krijgen het idee dat ze er anders niet bijhoren of zo... _________________ Winnaars zijn verliezers die nooit opgeven |
|
|
|
 |
Volento Deo
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 13:47 Onderwerp: |
|
|
mr. NN schreef: | Verhagen is niet idioot bezig, maar speelt hier fijn in op de angstgevoelens van de Nederlandse burger. |
Dat is dus idioot bezig zijn. |
|
|
|
 |
mr. NN
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 87
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 13:48 Onderwerp: |
|
|
Of electoraal heel tactisch... |
|
|
|
 |
Volento Deo
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 13:49 Onderwerp: |
|
|
Irene24 schreef: | MiriamvL schreef: |
|
Je vraagt je toch af wat in dat hoofd van dat kind omgaat. Waardoor komt hij tot zulke idiote acties??
De hele maatschappij is mijns inziens veel te veel 'sexgericht', waardoor (jonge) kinderen denken dat ze maar zo vroeg mogelijk erbij moeten zijn. Of ze krijgen het idee dat ze er anders niet bijhoren of zo... |
Klinkt misschien erg cliché, maar ik denk dat de televisie een erg grote indruk maakt en een bepalende (mede)factor is voor zulk soort gedrag. |
|
|
|
 |
Volento Deo
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 13:51 Onderwerp: |
|
|
mr. NN schreef: | Of electoraal heel tactisch... |
Ik denk dat de meeste mensen hem wel doorhebben. Zo moeilijk is dat ook weer niet. Hij probeert een beetje de held uit te hangen, maar dat wil niet echt lukken... |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 14:00 Onderwerp: |
|
|
Ik denk nieteens zo zeer aan invloeden van de tv die dat jongetje tot dergelijke daden bracht, maar meer aan traumatische ervaringen die hij zelf heeft meegemaakt. He kan bijvoorbeeld zijn dat hij bepaalde dingen (van zijn ouders) heeft gezien, of zelf slachtoffer van ontucht is geworden.
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Volento Deo
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 14:19 Onderwerp: |
|
|
Gwenny schreef: | Ik denk nieteens zo zeer aan invloeden van de tv die dat jongetje tot dergelijke daden bracht, maar meer aan traumatische ervaringen die hij zelf heeft meegemaakt. He kan bijvoorbeeld zijn dat hij bepaalde dingen (van zijn ouders) heeft gezien, of zelf slachtoffer van ontucht is geworden.
Gwen |
Dat kan ook. |
|
|
|
 |
Irene24
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 95
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 14:19 Onderwerp: |
|
|
O.a. door tv ja, maar bepaal je dan als ouder niet meer wat je kind wel en niet ziet? Tegenwoordig niet meer, heb ik het gevoel.
Traumatische ervaringen en dat gedoe, dan zou je wel een beetje kunnen begrijpen dat datgene wat je is aangedaan niet goed was en je dat een ander ook niet aan doet. Sorry hoor, maar dat is al helemaal iets waar ik van denk 'doe even normaal'. _________________ Winnaars zijn verliezers die nooit opgeven |
|
|
|
 |
Volento Deo
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 14:41 Onderwerp: |
|
|
Irene24 schreef: | O.a. door tv ja, maar bepaal je dan als ouder niet meer wat je kind wel en niet ziet? Tegenwoordig niet meer, heb ik het gevoel. |
Het is dan ook onmogelijk om als ouder continu aanwezig te zijn bij je kinderen wanneer ze tv kijken. Zelfs tekenfilms zitten tegenwoordig met zwaar respectloze woorden (tegenover bijvoorbeeld de ouders) en tekenfilmfiguurtjes die hun billen blootleggen (letterlijk) om iets te vieren of gewoon voor de meligheid.
Irene24 schreef: | Traumatische ervaringen en dat gedoe, dan zou je wel een beetje kunnen begrijpen dat datgene wat je is aangedaan niet goed was en je dat een ander ook niet aan doet. Sorry hoor, maar dat is al helemaal iets waar ik van denk 'doe even normaal'. |
Het komt wel voor, maar ook ik snap dan niet hoe het komt dat dan juist zoiemand hetzelfde bij een ander kan doen. |
|
|
|
 |
Irene24
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 14:49 Onderwerp: |
|
|
Volento Deo schreef: | Irene24 schreef: | O.a. door tv ja, maar bepaal je dan als ouder niet meer wat je kind wel en niet ziet? Tegenwoordig niet meer, heb ik het gevoel. |
Het is dan ook onmogelijk om als ouder continu aanwezig te zijn bij je kinderen wanneer ze tv kijken. Zelfs tekenfilms zitten tegenwoordig met zwaar respectloze woorden (tegenover bijvoorbeeld de ouders) en tekenfilmfiguurtjes die hun billen blootleggen (letterlijk) om iets te vieren of gewoon voor de meligheid. |
Misschien kunnen ze niet continu erbij zijn, omdat ze de tv te vaak gebruiken als 'oppas'. Toen ik klein was, konden m'n ouders dat wel in de gaten houden, maar misschien kwam dat omdat er toen nog buiten werd gespeeld?
Volento Deo schreef: | Irene24 schreef: | Traumatische ervaringen en dat gedoe, dan zou je wel een beetje kunnen begrijpen dat datgene wat je is aangedaan niet goed was en je dat een ander ook niet aan doet. Sorry hoor, maar dat is al helemaal iets waar ik van denk 'doe even normaal'. |
Het komt wel voor, maar ook ik snap dan niet hoe het komt dat dan juist zoiemand hetzelfde bij een ander kan doen. |
Wat gij niet wil dat u geschiedt.. ?? _________________ Winnaars zijn verliezers die nooit opgeven
Laatst aangepast door Irene24 op do 14 sep 2006 14:56, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Volento Deo
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 14:53 Onderwerp: |
|
|
Irene24 schreef: | Wat gij niet wil dat u geschiedt.. ?? |
Tjah...inderdaad. Blijkbaar knapt er dan toch iets, maar dat is meer afdeling psychologie  |
|
|
|
 |
|