Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 24 aug 2025 22:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Weer werken maar toch nog niet beter
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flo

Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 10:38    Onderwerp: Weer werken maar toch nog niet beter Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb even een vraagje ik zit al geruime tijd thuis en loop ook bij een psycholoog en ademhalingstherapeut.

Mijn contract loop over 6 weken af, de arbo wil dat ik vanaf a.s. dinsdag weer 3 halve dagen ga werken, ik ben het er niet mee eens , en ik weet zeker dat mijn psycholoog het ook niet bevoordelijk vind voor mijn herstel.

Wat gebeurd er als ik mijn dinsdag weer opnieuw ziek meld? Kunnen ze me loon dan stopzetten?
En wat als mijn psycholoog nu een brief schrijft aan de arbo dat ik absoluut nog niet kan gaan werken?
Voor een sencond opinion is het te laat denk ik, want dat duurt 3 a 4 weken, en mijn contract loopt nog maar 6 weekjes.

Het bedrijf heeft aangepast werk voor mij, normaal zou je dit ook moeten accepteren, alleen het probleem bij mij is angst.. ik krijg al buikpijn als ik de deur uit moet.. zelfs boodschappen doen lukt mij niet normaal.

Ik vind het zelf al allemaal vervelend genoeg om dit mee te maken, het liefst zou ik ook weer een normaal leven hebben, maar als de dagelijkse dingen al niet meer lukken, hoe moet ik dan gaan werken?

Ik ben ten einde raad, wie heeft wel goede raad voor mij?

Alvast heel erg bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M

Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 11:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weet de arbodienst de volgens jou werkelijke reden waarom je niet zou kunnen werken?

Je schrijft dat er aangepast werk voor je is, maar als je behoorlijke problemen met angst hebt, dan kan ik me niet echt voorstellen dat men uberhaupt had kunnen komen aandragen met aangepast werk.

Wat je sowieso moet doen is je psycholoog asap aan het jasje trekken. Je zegt dat je zeker weet dat de psycholoog achter je staat, maar je psycholoog zal dat ook zelf heel kenbaar moeten maken. Is het misschien een idee om je psycholoog contact te laten zoeken met de arbodienst zodat zij er uit kunnen komen?

En anders even goed een 2nd opinion aanvragen als jij het er niet mee eens bent. Want als de arbodienst beweert dat jij niet meewerkt, is het toch wel handig om (eventueel achteraf) aan te tonen dat er een reden is waarom jij niet doet wat zij willen. Anders vermoed ik dat ze inderdaad je loon stop zouden kunnen zetten. Waarom duurt een 2nd opinion zo lang, is er verder niemand die eerder beschikbaar is daarvoor?

Maar ben er helaas verder niet gedetailleerd in thuis, dus ik hoop dat iemand anders je er beter mee kan helpen.
Flo

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 12:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

in ieder geval heel erg bedankt voor je berichtje.
Beide ( werkgever en arbo) weten dat ik heel erg last van mijn buik krijg door de angst als ik naar buiten moet.

Ik heb de voicemail ingesproken van mijn psych. en ik hoop dat ze vandaag nog even met mij contact opneemt.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 12:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ziek is ziek. Als jouw ziekte jou verhindert te gaan werken, dan ga je niet werken.

Dat je werkgever denkt dat jij je aanstelt kan ik me goed voorstellen, maar dan moet 'ie je maar ontslaan.
Bekijk de homepage
M

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 13:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar de arbodienst is niet de werkgever. Wat de werkgever ervan vindt, moet je inderdaad aan je laars lappen, maar wat de arbodienst zegt is een ander verhaal.

Niet dat je zomaar alles van de arbodienst moet pikken, maar als je er niet tegenin gaat, ben je straks het haasje omdat je er niet tegenin gegaan bent.

Hopelijk kan de psych hier wat betekenen.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 13:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Ziek is ziek. Als jouw ziekte jou verhindert te gaan werken, dan ga je niet werken.

Het lastige is, dat er hier wel een "deskundigenbericht" ligt over de ziekte.

Flo, ik weet niet precies hoe het zit en ik heb op dit moment ook geen wetboek bij de hand. Als je niets zou doen en niet gaat, dan valt dat volgens mij onder werkweigering en dan kan je werkgever inderdaad wel maatregelen nemen.

Je schrijft dat je nu wel de deur uitgaat om boodschappen te doen, al is dat niet makkelijk. Als je werkgever of collega's dat weten, dan leidt dat al snel tot de conclusie dat je toch wel iets kunt in deze periode...

Als ik in jouw schoenen stond ging ik dinsdag wel gewoon aan het werk. Misschien krijg je dan wel een enorme huilbui of weet ik wat, maar dan kan men ook zelf constateren hoe de vlag er bij hangt, snap je? En in zo'n geval zal je werkgever je heus wel aanraden om dan maar weer ziek thuis te zitten.

En voor hetzelfde geld valt het ontzettend mee, want dat kan natuurlijk ook. Een van onze vaderlandse dichters heeft het wel eens fraai verwoord: De mens lijdt het meest door 't lijden dat hij vreest.

Heel veel succes!
Flo

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 14:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja ontslaan is niet echt nodig want mijn contract loopt af, over 6 weken.

Mijn werkgever kan wel denken dat ik me aanstel, maar ik ga niet voor niets, naar 3 therapeuten, psycholoog, ademhalingstherapie en nog een vrouw die paranormaal begaafd is, omdat ik ten einde raad was.
Kost een hoop centjes tegewoordig, dit allemaal...
Maar ja weet je wat het is, je bent maar een nummer in de maatschappij, moeilijk te accepteren hoor! haha
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 14:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu ja, 't is wel een belangrijk punt, want na die periode ben je dus baanloos. En als je beticht wordt van werkweigering (zie mijn bericht hier boven) dan heeft dat toch nare gevolgen ......
Flo

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 14:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar heb je ook wel weer gelijk in.

Misschien ga ik dindsdag wel, en dan zie ik het wel, als het niet gaat meld ik dat bij mij leidinggevende en ga ik naar huis. Het is nu tijd om echt aan mij eigen te denken want over 6 weken werk ik daar niet meer... ik wil me over een tijdje weer helemaal goed voelen en op zoek gaan naar weer een leuke baan.
M

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 14:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het je lukt om in ieder geval op je werk te verschijnen op dinsdag en een poging te doen, dan zeker even proberen als de arbodienst nog bij zijn standpunt is.

Als het goed gaat, dan gaat het goed en geeft het je wellicht weer wat extra vertrouwen. Gaat het niet goed, dan gaat het niet goed, maar dan hebben je werkgever en je collega's ook daadwerkelijk gezien dat het niet goed gaat en zullen ze hopelijk meer begrip voor je situatie kunnen opbrengen. Lukt het niet, dan meld je je weer ziek en ga je naar huis.
Poeh

Poeh

Leeftijd: 50
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 15:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Flo,

Ook ik zou dinsdag naar het werk gaan en kijken hoe het loopt.
Wie weet valt het mee...

Ik denk dat ik een beetje weet hoe je je voelt, want heb zelf ook een periode achter de rug met agorafobie (straatvrees). Echter met binnen/thuis blijven zitten los je niets op (zie het citaat van tikSimone).
De confrontatie aangaan en wel dingen proberen te ondernemen kan helpen. Je wordt dan in ieder geval afgeleid van de negatieve gedachtenstroom die je toch (voor een deel) zelf in stand houdt.

Juridisch gezien denk ik inderdaad ook dat dinsdag in ieder geval proberen weer aan het werk te gaan het beste is, om dezelfde redenen als de forumleden hierboven hebben aangegeven.

Kop op! en sterkte dinsdag!
Flo

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 16:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

thanks lieve mensen, ik houd jullie op de hoogte!
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 16:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja graag!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds