|
Auteur |
Bericht |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 09 aug 2006 16:48 Onderwerp: |
|
|
Het zijn allebei tijdelijke contracten. En je krijgt gewoon vrijwel nooit een contract op basis van tijdelijke contracten. Tenzij je werkgever een intentieverklaring afgeeft, dan wil het vaak nog wel lukken. Je zult dit soort contracten echt wel moeten overleggen als je een hypotheek wilt. Een bank zou gek zijn om op het woord van iemand in zee te gaan met zo'n persoon.
Zo te horen is er sprake van tijdelijke contracten en geen intentieverklaring, dus dat hij zelf die hypotheek zou krijgen is bijna uitgesloten.
Ik weet alleen niet of er nog van die garant-hypotheken bestaan waarbij ouders garant staan voor hun kinderen bijvoorbeeld? Ik meende dat dat alweer afgeschaft was.
Want zoiets dergelijks is nog de enige optie lijkt me voor hem om het rond te krijgen. Of hij moet een bank beroven of de lotto winnen....
Oftewel: de kans dat het hem lukt is vrij klein en hij denkt duidelijk alleen aan zijn eigen hachje als ik het zo hoor. Dus kies vooral je eigen kant in dit verhaal en schakel juridische hulp in die dit verder voor je kan afhandelen. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: wo 09 aug 2006 16:57 Onderwerp: |
|
|
Persoonlijk zou ik geneigd zijn hem die twee maanden wel te willen geven maar alleen als hij per direct alle lasten van de hypotheek gaat dragen (met terugwerkende kracht tot op de datum dat hij alleen in het huis woont) en hij zich bereid verklaart de overdrachtkosten van de hypotheek (die zijn vaak ook nog redelijk fors) te willen betalen. Doet hij dat niet dan lijkt het me inderdaad aangewezen bij een advocaat aan te kloppen.
Als ik het goed begrijp van de anderen kan je waarschijnlijk via de rechter afdwingen dat er verkocht wordt. Als je dat wil heb je sowieso een advocaat nodig (of is dit een kantonzaak?). En die kan je dan ook wel vertellen hoe sterk je staat. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 09 aug 2006 23:46 Onderwerp: |
|
|
Ik snap trouwens ook niet waarom zijn bedrijf moeilijk doet over een intentieverklaring. Het bedrijf is niet gebonden om na zo'n verklaring iemand perse aan te nemen. Ondertussen zou dat ervoor zorgen dat de ex wel een hypotheek krijgt. Misschien zou hij het toch nog ff moeten proberen om zo'n intentieverklaring te bemachtigen? Dan is TS ook eindelijk verlost van alle lasten. |
|
|
|
 |
Sleepy
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 11 aug 2006 15:36 Onderwerp: |
|
|
Een intentieverklaring houdt in dat er gevraagd wordt naar de intentie om iemand een vast dienstverband te geven....
Op die intentieverklaringen... (ja ook daar zijn formulieren voor) staat dus ook de vraag in hoeverre verwacht wordt dat de werknemer een vast dienstverband zal krijgen.. als hij net een werkgever heeft die daar dus niet over wil liegen (zou ik ook niet doen als werkgever trouwens met zo'n type) dan krijgt hij die intentieverklaring natuurlijk nooit...
Ik zou als ik jou was inderdaad gewoon een advocaat inschakelen... kijk eerst eens na of je een toevoeging krijgt (www.rvr.org of postbus 51 site en dan zoeken op gesubsidieerde rechtsbijstand) dan heb je kans dat het je toch minder kost dan dat het nu zal gaan doen.. eventueel kan de advocaat je bv ook helpen met een overeenkomst met je ex waarin hij stelt de hypotheek te betalen enzo... indien je toch die paar maanden zou willen wachten...
Wel doen hoor!!
Groetjes.. Sleepy |
|
|
|
 |
Camelot
|
Geplaatst: za 12 aug 2006 13:06 Onderwerp: |
|
|
Het is niet bij voorbaat zo dat een hypotheek onmogelijk is. E.e.a. is afhankelijk van de executiewaarde van de woning, inkomen, de huidige hypotheekschuld en het bedrag wat extra dient te worden opgenomen om de partner uit te kopen. De twee tijdelijke dienstverbanden komen altijd tot uiting op de werkgeversverklaringen en het siert de werkgegevers wanneer ze hier zorgvuldig mee om gaan. Mocht je wat meer info kunnen verstrekken kan in ieder geval de haalbaarheid worden ingeschat.
Het is inderdaad verstandig om rechtshulp in te schakelen. Uiteindelijk (zoals al eerder is aangegeven) kun je de rechter om vervangende toestemming verzoeken, echter dit kost wel wat tijd. Van belang is om zo snel als mogelijk uit de hoofdelijke aansprakelijkheid ontslagen te worden. _________________ Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht. |
|
|
|
 |
|