Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 25 aug 2025 0:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Relatie beëindigd, wil huis verkopen, ex wil niet??
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
M

Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 16:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zijn allebei tijdelijke contracten. En je krijgt gewoon vrijwel nooit een contract op basis van tijdelijke contracten. Tenzij je werkgever een intentieverklaring afgeeft, dan wil het vaak nog wel lukken. Je zult dit soort contracten echt wel moeten overleggen als je een hypotheek wilt. Een bank zou gek zijn om op het woord van iemand in zee te gaan met zo'n persoon.

Zo te horen is er sprake van tijdelijke contracten en geen intentieverklaring, dus dat hij zelf die hypotheek zou krijgen is bijna uitgesloten.

Ik weet alleen niet of er nog van die garant-hypotheken bestaan waarbij ouders garant staan voor hun kinderen bijvoorbeeld? Ik meende dat dat alweer afgeschaft was.

Want zoiets dergelijks is nog de enige optie lijkt me voor hem om het rond te krijgen. Of hij moet een bank beroven of de lotto winnen....

Oftewel: de kans dat het hem lukt is vrij klein en hij denkt duidelijk alleen aan zijn eigen hachje als ik het zo hoor. Dus kies vooral je eigen kant in dit verhaal en schakel juridische hulp in die dit verder voor je kan afhandelen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 16:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Persoonlijk zou ik geneigd zijn hem die twee maanden wel te willen geven maar alleen als hij per direct alle lasten van de hypotheek gaat dragen (met terugwerkende kracht tot op de datum dat hij alleen in het huis woont) en hij zich bereid verklaart de overdrachtkosten van de hypotheek (die zijn vaak ook nog redelijk fors) te willen betalen. Doet hij dat niet dan lijkt het me inderdaad aangewezen bij een advocaat aan te kloppen.

Als ik het goed begrijp van de anderen kan je waarschijnlijk via de rechter afdwingen dat er verkocht wordt. Als je dat wil heb je sowieso een advocaat nodig (of is dit een kantonzaak?). En die kan je dan ook wel vertellen hoe sterk je staat.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 23:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap trouwens ook niet waarom zijn bedrijf moeilijk doet over een intentieverklaring. Het bedrijf is niet gebonden om na zo'n verklaring iemand perse aan te nemen. Ondertussen zou dat ervoor zorgen dat de ex wel een hypotheek krijgt. Misschien zou hij het toch nog ff moeten proberen om zo'n intentieverklaring te bemachtigen? Dan is TS ook eindelijk verlost van alle lasten.
Sleepy

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 15:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een intentieverklaring houdt in dat er gevraagd wordt naar de intentie om iemand een vast dienstverband te geven....
Op die intentieverklaringen... (ja ook daar zijn formulieren voor) staat dus ook de vraag in hoeverre verwacht wordt dat de werknemer een vast dienstverband zal krijgen.. als hij net een werkgever heeft die daar dus niet over wil liegen (zou ik ook niet doen als werkgever trouwens met zo'n type) dan krijgt hij die intentieverklaring natuurlijk nooit...

Ik zou als ik jou was inderdaad gewoon een advocaat inschakelen... kijk eerst eens na of je een toevoeging krijgt (www.rvr.org of postbus 51 site en dan zoeken op gesubsidieerde rechtsbijstand) dan heb je kans dat het je toch minder kost dan dat het nu zal gaan doen.. eventueel kan de advocaat je bv ook helpen met een overeenkomst met je ex waarin hij stelt de hypotheek te betalen enzo... indien je toch die paar maanden zou willen wachten...

Wel doen hoor!!

Groetjes.. Sleepy
Camelot

BerichtGeplaatst: za 12 aug 2006 13:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is niet bij voorbaat zo dat een hypotheek onmogelijk is. E.e.a. is afhankelijk van de executiewaarde van de woning, inkomen, de huidige hypotheekschuld en het bedrag wat extra dient te worden opgenomen om de partner uit te kopen. De twee tijdelijke dienstverbanden komen altijd tot uiting op de werkgeversverklaringen en het siert de werkgegevers wanneer ze hier zorgvuldig mee om gaan. Mocht je wat meer info kunnen verstrekken kan in ieder geval de haalbaarheid worden ingeschat.

Het is inderdaad verstandig om rechtshulp in te schakelen. Uiteindelijk (zoals al eerder is aangegeven) kun je de rechter om vervangende toestemming verzoeken, echter dit kost wel wat tijd. Van belang is om zo snel als mogelijk uit de hoofdelijke aansprakelijkheid ontslagen te worden.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds