Theo van Gogh
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 Volgende Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Actualiteiten
|
#46: Auteur: marcel
Geplaatst: wo 03 nov 2004 3:01
Bij de moord op Pim Fortuyn kopte CNN: "Breaking news: Final strike for Dutch tolerance"
Toen viel het nog mee.. maar nu? Hoelang nog voor dit echt gaat escaleren?!
Toe werd er gezegd: gelukkig is het geen moslim
Nu ( waarschijnlijk) wel. Daar kun je lang of kort over praten, en er heel politiek correct over doen, maar de realiteit is: nog meer spanningen...
Denk aan het hele Lonsdale debacle, het verbod op het dragen van de Nederlandse vlag op hardcore feesten enz enz. Daar heb je de verdeeldheid waar we zo bang voor zijn.
Ik ga geen loftrompet afsteken voor de man, ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat, was de man aan een hartaanval overleden, het me nauwelijks tot niet zo raken.
Maar ik weet een ding: de tijd van Stille tochten is wle voorbij! het wordt tijd voor wat lawaai!
|
#47: Auteur: mr. crowley
Geplaatst: wo 03 nov 2004 10:02
Het lijkt alsof Nederland weer 450 jaar terug in de tijd is gegaan. Toen was het de Spaanse inquisitie en nu heb je fundamentalistische islam inquisitie. Zij die zich onwelgevallig over de islam uitlaten zullen worden geslacht.
Ik heb vaak de columns van Theo van Gogh gelezen en was het er zelden mee eens. Maar het goede was dat je dat op zijn eigen website kon laten weten. Slijmen of schelden. En hij plaatste het. Want debat en discussie schuwde hij niet. En zo hoort het ook. Als iemand in jouw ogen te ver gaat met zijn vrijheid van meningsuiting moet je naar de rechter stappen. Maar voor sommige mensen is dat kennelijk een gepasseerd station.
Theo bedankt voor Loos en Blind Date,
rust in vrede
|
#48: Auteur: Ramonkey
Geplaatst: wo 03 nov 2004 11:50
Schandalige foto(van Gogh die op straat ligt met het mes duidelijk zichtbaar in zijn borst) op de voorpagina van de Telegraaf. Het hardst roepen dat de tolerantie en respect verloren is in Nederland en vervolgens zo je respect voor de doden en nabestaanden tonen
|
#49: Auteur: mr. crowley
Geplaatst: wo 03 nov 2004 11:56
Ik heb de Telegraaf nog nooit op iets smaakvols kunnen betrappen, dus het verbaast me niet.
|
#50: Auteur: Ramonkey
Geplaatst: wo 03 nov 2004 12:22
TOEVAL???!!!!
Sint is jarig op 6-12, in het amerikaans 12-6, 12-6= 6...Fortuyn is vermoord op 6 mei!!! toeval???
teh horror...
|
#51: Auteur: Farah
Geplaatst: wo 03 nov 2004 12:41
Ik heb er ook zo een die ik gisteren op msn kreeg:
Theo is dood 911 dagen na Pim. 9-11 is de amerikaanse datum voor 11 september. 911 is ook het alarmnummer van amerika. In nederland 112. De datum van vandaag is 2 november in amerikaans 11-2. Sta hier even bij stil want dit kan geen toeval zijn. Stuur please ff door aan iedereen in je lijst.
Freaky jonge!!
|
#52: Auteur: Ramonkey
Geplaatst: wo 03 nov 2004 13:25
Ik denk inderdaad dat Osama Bin Laden gister door de moord op van Gogh de vlag heeft buitengehangen. Van Gogh stond natuurlijk al lange tijd op de dodenlijst van Al-quaida, een groot gevaar in hun ogen. Hoe anders zou deze ongelovige gestraft kunnen worden dan hem precies 911(klopt dat uberhaupt...was het niet 910?) dagen later na een andere ongelovige, waar wij nooit van gehoord hebben of die wij vermoord hebben, te laten sterven! Nu maar hopen dat de Nederlandse bevolking kan achterhalen dat wij er uiteindelijk toch iets mee te maken hebben, maar we hebben ze het niet makkelijk gemaakt!!![sarcasme mode uit]
What the fuchsia heeft Amerika met Pim fortuyn te maken? Dat was toch echt een linkse Nederlander...Of met van Gogh? Of denken deze mensen echt dat Osama achter deze moord zat?
jeez...achterlijke onzinverhalen van die tmf breezers. Een tip voor ze:
google: get a life.
|
#53: Auteur: Eva
Geplaatst: wo 03 nov 2004 13:45
@Ramonkey:
Laten we alsjeblieft niet gaan ontkennen dat dit te maken heeft met een fundamentalist die de islam aanhangt. Dat bleek al uit z'n kleding en uit zijn banden met die extremistische groep en ik wil niet raden wat er op dat briefje staat. Als we dat al niet eens meer mogen zeggen dan is NL erg ver heen hoor! Tuurlijk gebeurt dit door verkeerde interpretatie van het geloof maar er zijn over de hele wereld wel heel veel mensen die het geloof verkeerd interpreteren om belachelijke dingen te doen.
De wereld had er heel wat beter uit gezien als het geloof nooit was uitgevonden...
|
#54: Auteur: mr. crowley
Geplaatst: wo 03 nov 2004 14:19
Als het geloof er niet geweest was, had de mens wel een andere stok gevonden om de hond mee te kunnen slaan.
|
#55: Auteur: Michèle
Geplaatst: wo 03 nov 2004 16:15
Het is te makkelijk om het geloof hier de schuld van te geven. Zoals Mr Crowley al stelt, dan was er wel een andere smoes gevonden om te moorden en verkrachten en oorlog te voeren en macht naar je toe te trekken...
|
#56: Re: Theo van Gogh Auteur: Magdalena
Geplaatst: wo 03 nov 2004 22:10
ergo sum schreef: | Zeer spijtig dat deze man doodgeschoten is. |
Idd..
|
#57: Auteur: Magdalena
Geplaatst: wo 03 nov 2004 22:11
Okidoki schreef: | (gemengde gevoelens )
Onlangs is een vrouw het slachtoffer geworden van een gestoorde ex maar daar heb ik op het forum geen topic over gevonden. Het blijft een mensenleven wat onnodig verloren gaat. Niettemin is dit natuurlijk zeer triest. |
Het is onmogelijk om aan alle moorden aandacht te besteden, maar dit is wederom een moord om iemands mening en dat is zo angstaanjagend.. Tegenwoordig word je gewoon neergeschoten omdat hetgeen je zegt, anderen niet zint..
|
#58: Auteur: Magdalena
Geplaatst: wo 03 nov 2004 22:13
Duch schreef: | Ik hoop echt dat de dader geen moslim is. Dat zou Nederland namelijk alleen maar verder polariseren. |
Idd.. Dat was bij Fortuyn gelukkig niet het geval. Als het geen 'blanke Nederlander' was, even kort gezegd, dan waren alle beren los..
|
#59: Auteur: Magdalena
Geplaatst: wo 03 nov 2004 22:15
Sovereign schreef: | Verschrikkelijk dit.
Als justitie nu eens concreter optreedt tegen de werkelijke criminaliteit in plaats van te zeuren dat er nog niet voldoende verkeersboetes zijn uitgeschreven. Daar kan ik me flink kwaad over maken.  |
Hebben ze de opbrengst van de verkeersboetes niet nodig daarvoor?
En wat is concreter optreden? Ik denk dat het best moeilijk is.
|
#60: Auteur: Magdalena
Geplaatst: wo 03 nov 2004 22:17
Eva schreef: | Wat hier vooral zo dieptriest aan is , is dat er weer iemand wordt vermoord omdat hij een uitgesproken mening had. Dat kan gewoon echt niet in een land als NL dat je dan gewoon wordt afgemaakt.
Enja, de verdachte is een marrokkaan dus dat wordt weer een gezellig debatje in Nederland. |
Idd..
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 Volgende Laat alle berichten zien
|
|