Theo van Gogh
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#16:  Auteur: Flash BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:14
    —
Tja de vraag is echter waar stopt dit alles? Is het in deze tijd nog wel mogelijk om in het openbaar je eigen mening te verkondigen als deze afwijkt van de algemene mening? Het is erg genoeg dat dit gevraagd moet worden, maar blijkbaar is het nodig.

Eerst Pim Fortuyn, nu Theo van Gogh.....who's next???

#17:  Auteur: me BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:16
    —
De nederlandse politiek doet niets anders dan praten er moet eens actie ondernomen worden.

Zeuren en praten dat gebeurt er in dit land genoeg.
Eerst Pim Fortuijn nu Theo van Gogh wie is nr 3 en 4 en ...... ??????????

Het lijkt wel of Nederland een grote achterbuurt aan het worden is, waar niemand zijn mening kan uiten of iemand ergens op kan aanspreken dan wordt je gewoon vermoord.

De grondwet geeft de beginselen van onze rechtstaat weer, iemand die het niet eens is met deze beginselen moet niet in dit land wonen en van dit land profiteren.

RESPECT MOET BIJGEBRACHT WORDEN IN IEDERE GELOOFSOVERTUIGING!!!

#18:  Auteur: Floriaan BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:18
    —
Ja, verschrikkelijk! Nederlands wonden worden groter en groter.

Belangrijk lijkt me om in het achterhoofd te houden dat het bij zo'n dader hoe dan ook (tbs of niet) om een gestoorde gaat en geen enkele religieuze achtergrond daarmee in verband kan worden gebracht. Evenmin als bij de twin-towers.

En bovendien, inderdaad, het feit dat burgers in Nederland de afgelopen jaren steeds vaker tot ernstig geweld grijpen, vraagt om een adequate reactie hierop van wetgevende en uitvoerende macht. Opmerkingen als die van een minister dat een dader een 'rotschop' had verdiend of uitingen van schok van regeringsleiders, lijken me ongepast of niet afdoende. Invoering van een formeelwettelijke verplichting van OM en politie om ernstig geweld altijd te vervolgen - zoals elders in dit forum door mij bepleit - is daartoe het perfecte middel.

Nota bene; nadat ik een kleine drie maand geleden al een boete kreeg omdat ik vier meter op de stoep fietste alvorens af te stappen, kreeg ik samen met talloze andere fietsers afgelopen week ook een boete voor fietsen zonder licht. De ± tien agenten wachtten ten tijde van de avondspits achter een bochtje van een druk fietspad in het centrum van Rotterdam en hielden alle fietsers (het was daar erg druk) zonder licht aan. Dit terwijl er nog steeds de aangiftes van zo'n 80.000 ernstige misdrijven met opsporingsindicaties niet worden opgetekend (onze minister vindt dat niet alarmerend)... maar goed, de politie moet aan de prestatieakkoorden voldoen en zo gaat dat best goed.

#19:  Auteur: Flash BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:21
    —
me schreef:
De nederlandse politiek doet niets anders dan praten er moet eens actie ondernomen worden.

Zeuren en praten dat gebeurt er in dit land genoeg.
Eerst Pim Fortuijn nu Theo van Gogh wie is nr 3 en 4 en ...... ??????????

Het lijkt wel of Nederland een grote achterbuurt aan het worden is, waar niemand zijn mening kan uiten of iemand ergens op kan aanspreken dan wordt je gewoon vermoord.

De grondwet geeft de beginselen van onze rechtstaat weer, iemand die het niet eens is met deze beginselen moet niet in dit land wonen en van dit land profiteren.

RESPECT MOET BIJGEBRACHT WORDEN IN IEDERE GELOOFSOVERTUIGING!!!

Dit is absoluut zo en ik ben het ook totaal met je eens. Maar hoe wordt dit bereikt? Schijnbaar schrikt de celstraf de daders ook niet meer af, want hun overtuiging weegt zwaarder....

#20:  Auteur: Floriaan BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:26
    —
Het centrale probleem is dat Nederlanders door het ongematigde opportuniteitsbeginsel vogelvrij zijn en zich zo ongeremd geweldspiralen ontwikkelen.

#21:  Auteur: Sovereign BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:28
    —
charlotte schreef:
zo'n dader hoe dan ook (tbs of niet) om een gestoorde gaat en geen enkele religieuze achtergrond daarmee in verband kan worden gebracht. Evenmin als bij de twin-towers.
Daar ben ik het volstrekt mee oneens, dat zou een ontkenning zijn van het bestaan van religieus extremisme.

#22:  Auteur: me BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:28
    —
Misschien moet deze overtuiging eens aangepakt worden dan....., hoe is het mogelijk dat wij nuchtere nederlanders ons land kappot laten maken door iemand die uit geloofsovertuiging moord.

#23:  Auteur: Flash BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:32
    —
me schreef:
Misschien moet deze overtuiging eens aangepakt worden dan....., hoe is het mogelijk dat wij nuchtere nederlanders ons land kappot laten maken door iemand die uit geloofsovertuiging moord.

Dat zou een te extreme beperking zijn van het recht op vrijheid van godsdienst. Je kunt niet een geloofsovertuiging gaan beinvloeden. Laten we vooral niet vergeten dat we het nog steeds over 'rotte appels' hebben. Het merendeel van de gelovige mensen is niets mis mee, het zijn de extremisten die het voor de rest verpesten.

Daarbij was de moordenaar van Pim Fortuyn 100% nederlands en totaal geen moslim. Moet we ook meteen maar onze eigen overtuiging gaan aanpakken dan???

#24:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:34
    —
me schreef:
Misschien moet deze overtuiging eens aangepakt worden dan.....

Volgens mij is de VS dit momenteel aan het proberen... althans, dat zegt Bush, dat het hem eigenlijk om de olie en wereldmacht gaat weet natuurlijk niemand...

#25:  Auteur: Floriaan BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:40
    —
Sovereign schreef:
charlotte schreef:
zo'n dader hoe dan ook (tbs of niet) om een gestoorde gaat en geen enkele religieuze achtergrond daarmee in verband kan worden gebracht. Evenmin als bij de twin-towers.
Daar ben ik het volstrekt mee oneens, dat zou een ontkenning zijn van het bestaan van religieus extremisme.

Volgens mij ontstaat extremisme niet uit religieuze overwegingen maar uit onmacht en discriminatie. Uiteindelijk heeft het m.i. maar zeer indirect met religie te maken en dan zelfs nog met verkeerde interpretaties van oorspronkelijke teksten.

#26:  Auteur: me BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:54
    —
Quote:
Dat zou een te extreme beperking zijn van het recht op vrijheid van godsdienst. Je kunt niet een geloofsovertuiging gaan beinvloeden. Laten we vooral niet vergeten dat we het nog steeds over 'rotte appels' hebben. Het merendeel van de gelovige mensen is niets mis mee, het zijn de extremisten die het voor de rest verpesten.

Deze rotte appels vermoorden wel mensen!!!!!!!!!!
En deze daden komen voort uit een overtuiging. Deze terroristische daden komen voort uit een geloof, en dan kunnen ze die teksten van dat geloof wel fout interpeteren maar dan nog.....
En natuurlijk gaat het hier niet om iedere gelovige maar iedere gelovige weet ook dat deze daden uit geloofovertuigingen ook te ver gaan.
En kom op zeg dat er in dit modern land zulke idioten bestaan die een mede nederlander vermoorden maar tegelijkertijd wel profiteren van ons land, dat kan mij heel boos maken.....
En zeg nou zelf iedere moord is er 1 teveel!!!!!!

#27:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:56
    —
De prestatie-akkoorden van de politie en verkeersboetes in zijn algemeenheid in verband brengen met deze kwestie vind ik verkeerd. Ook klachten als 'ga eens boeven vangen' vind ik onterecht en zielig.

Ook ik vind het ernstig dat er kennelijk wordt gemoord in plaats van gepraat. Wel vind ik dat we ons hoofd koel moeten houden (ben ik het ook een keer met Remkes eens) en eerst moeten uitzoeken wie de dader is en wat zijn motieven waren.

#28:  Auteur: Juul BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 16:59
    —
Ik denk dat het helemaal niets met religie te maken heeft. In Israel worden ook om de haverklap aanslagen gepleegd en vergeldingsacties zijn daar ook aan de orde van de dag. Dat heeft er dan ook niets mee te maken denk ik.
Waar ik me wel zorgen over maak, is dat men niet meer de moeite neemt om zo iemand eerst te vertellen dat ze het er niet mee eens zijn. Ik vind dat als je het niet met iemand eens bent, niet op deze afschuwelijke manier kenbaar hoort te maken.
De moraal is weg, want men pakt makkelijk een wapen en brengt iemand om. Zoals eerder iemand al schreef op het forum is dit een puur teken van onmacht. Wanneer je geen andere manier meer ziet om je probleem op te lossen grijp je naar het uiterste middel.
De mensen die dit soort dingen doen zijn ZIEK. Laten we alsjeblieft Nederland niet verder polariseren, en hele godsdienst discussies erbuiten laten, maar laten we bekijken hoe het kan dat mensen zo ziek kunnen worden, en laten we ons focussen op het eerder herkennen van deze mensen, en dan begeleiden van die mensen, dan vallen er hopelijk minder slachtoffers.
Ik denk dat de oorzaak van dit soort gedrag niet ligt in religie, maar in de maatschappij zelf, hoe confronterend ook. Misschien wordt het tijd dat we onze eigen maatschappij eens kritisch gaan beschouwen en voor onszelf een veiliger en tolerantere maatschappij creeeren, en niet alleen maar wijzen met een beschuldigende vinger. Het is geen tijd om schuld aan iemand toe te schuiven, het is tijd om aan te pakken met zn allen, en te zorgen dat meer mensen op het rechte pad blijven, en dat diegenen die begeleiding nodig hebben dat krijgen.
Dan hoop ik dat Theo van Gogh het laatste slachtoffer is geweest, dan heeft zijn dood op de een of andere manier toch nog achteraf zin gekregen.....

#29:  Auteur: Okidoki BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 17:52
    —
me schreef:
En ja het is een moslim, ik snap niet dat dit gebeurt. Niemand "ook geen moslim" heeft het recht het leven van een ander te nemen.

Hoezo, het is een moslim? Het feit dat iemand een deels Marokaanse achtergrond heeft wil nog niet zeggen dat iemand het islamitische geloof heeft.

Charlotte schreef:
Nota bene; nadat ik een kleine drie maand geleden al een boete kreeg omdat ik vier meter op de stoep fietste alvorens af te stappen, kreeg ik samen met talloze andere fietsers afgelopen week ook een boete voor fietsen zonder licht. De ± tien agenten wachtten ten tijde van de avondspits achter een bochtje van een druk fietspad in het centrum van Rotterdam en hielden alle fietsers (het was daar erg druk) zonder licht aan. Dit terwijl er nog steeds de aangiftes van zo'n 80.000 ernstige misdrijven met opsporingsindicaties niet worden opgetekend (onze minister vindt dat niet alarmerend)... maar goed, de politie moet aan de prestatieakkoorden voldoen en zo gaat dat best goed.

Regels zijn regels! Of je nu een overtreding of een misdrijf begaat, de politie dient zich er mee bezig te houden. Dat niet iedere overtreding en ieder misdrijf met evenveel politiemacht wordt bestreden is jammer maar een misdrijf gaat niet boven een overtreding waar het gaat om de perspectieve aandacht die het verdient van de betreffende organen die dienen op te treden. Als overtredingen moeten kunnen zolang er onopgeloste misdrijven zijn, dan is het hek van de dam. Misschien een schot in open doel, maar dan had je maar met licht moeten rijden!

Duch schreef:
De prestatie-akkoorden van de politie en verkeersboetes in zijn algemeenheid in verband brengen met deze kwestie vind ik verkeerd. Ook klachten als 'ga eens boeven vangen' vind ik onterecht en zielig.

#30:  Auteur: Floriaan BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 18:47
    —
Okidoki schreef:
maar een misdrijf gaat niet boven een overtreding waar het gaat om de perspectieve aandacht die het verdient

hier breekt mijn klomp

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 11

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl