Ik heb het al eens eerder gezegd: op zich ben ik d'r niet op tegen, maar ik zou zelf denk ik niet op die basis willen werken en ik elk geval eentarief overeenkomen (waarbij je dan nog wel kunt variëren in "bij winst van de zaak alle uren" en "bij verlies dat basistarief").
Maar goed, iedere rechtsbijstandverlener moet dat dus maar voor zichzelf beslissen.
Als je helemaal niets rekent is dat echter ook weer niet helemaal fair, omdat de mensen die voor gesubsidieerde rechtsbijstand in aanmerking komen vaak een eigen bijdrage hebben.
Ik denk echter dat de behoefte aan de nieuwe constructie wat meer uit "de markt" komt dan uit de beroepsgroep zelf.
En v.w.b. de opmerking
Quote: | Kom zeg, iemand die zo nodig een kansloze zaak wil beginnen mag daar toch zelf wel voor betalen? No cure no pay lijkt me nu juist een mooie manier om te zorgen dan mensen die duidelijk in hun recht staan, dat recht ook kunnen halen. Juist bij letselschade lijkt me dat zinvol. |
Ik ben met je eens dat er gerust een drempel mag bestaan voor mensen die proceduren om het procederen. De mensen die nu gesubsidieerde rechtsbijstand kunnen krijgen zijn wat dat betreft al in het voordeel, want die zullen denk ik sneller een zaak starten. Wat dat betreft brengt de nieuwe regeling dus niet helemaal het gewenste effect.
|