Stemmen in november: op wie stem jij en waarom?
|
Op welke partij ga je stemmen in november? |
CDA |
|
9% |
[ 6 ] |
PvdA |
|
9% |
[ 6 ] |
VVD |
|
31% |
[ 21 ] |
SP |
|
13% |
[ 9 ] |
GroenLinks |
|
16% |
[ 11 ] |
D66 |
|
9% |
[ 6 ] |
LPF |
|
1% |
[ 1 ] |
ChristenUnie/SGP |
|
4% |
[ 3 ] |
PvdV/Groep Wilders |
|
1% |
[ 1 ] |
Andere partij nl. |
|
3% |
[ 2 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 66 |
|
#91: Auteur: Gwenny
Geplaatst: za 19 aug 2006 12:25
Tsja, die stond sowieso al niet op mijn lijstje .
Gwen
|
#92: Auteur: cia76
Geplaatst: za 19 aug 2006 13:16
Wilders sucks...
Wanneer is dat schrappen in het ambtenarenbestand (iets wat lekker klinkt in de oren van mensen die geen ambtenaar zijn en het een bureaucratisch zooitje vinden) nou eens uitgemolken?
Laatst aangepast door cia76 op za 19 aug 2006 18:57, in totaal 1 keer bewerkt
|
#93: Auteur: Volento Deo
Geplaatst: za 19 aug 2006 18:50
cia76 schreef: | Wilder sucks... |
Wilders ook
|
#94: Auteur: bona fides
Geplaatst: ma 21 aug 2006 22:26
Nu zo veel bewindslieden hard bezig zijn om Den Haag te verlaten, begin ik te begrijpen waarom het kabinet Balkenende het niet nodig vond om echt wat aan de salarisexplosie in de semipublieke sector te doen.
|
#95: Auteur: Dahliya
Geplaatst: do 24 aug 2006 14:25
Groenlinks is mijns inziens het meest geloofwaardig maar dit wil nochtans niet zeggen dat ik het geheel eens ben met hun gedachtegoed.
Ik ben een voorstander van een vrije markteconomie dat verbonden is met de voorkeuren van verbruikers-->dit door de groei van de fiscale/regulerende macht van de staat. Veel ondernemingen zijn tegenwoordig afhankelijk van de gusnt van politici (vergunningen regelementeringen) hierdoor dreigt de het vrij ondernemerschap als instrument van de volkwelvaart te verdwijnen deze liberale waarden zie ik niet terug in het beginselprogramma van Groenlinks. Maar dat zal wel komen doordat ze van oudsher sociale waarden belichamen.
|
#96: Auteur: Duch
Geplaatst: zo 27 aug 2006 14:19
Dat is hooguit waar voor het MKB. Bij grote bedrijven lijkt het me eeder andersom en dreigt het marktmechanisme eerder consumenten te duperen dan te helpen.
|
#97: Auteur: cia76
Geplaatst: zo 27 aug 2006 15:20
Dahliya schreef: | Groenlinks is mijns inziens het meest geloofwaardig maar dit wil nochtans niet zeggen dat ik het geheel eens ben met hun gedachtegoed.
Ik ben een voorstander van een vrije markteconomie dat verbonden is met de voorkeuren van verbruikers-->dit door de groei van de fiscale/regulerende macht van de staat. Veel ondernemingen zijn tegenwoordig afhankelijk van de gusnt van politici (vergunningen regelementeringen) hierdoor dreigt de het vrij ondernemerschap als instrument van de volkwelvaart te verdwijnen deze liberale waarden zie ik niet terug in het beginselprogramma van Groenlinks. Maar dat zal wel komen doordat ze van oudsher sociale waarden belichamen. |
Gelukkig behartigt de staat met de regulering de algemene belangen die haar voor wat betreft die bevoegheid zijn toevertrouwd. Het zou wat zijn als bedrijven zo maar alles mochten zonder rekening te houden met algemene belangen als milieubelang etc....
(overigens is dit GEEN pleidooi voor groenlinks hoor....)
|
#98: Auteur: mr. NN
Geplaatst: zo 27 aug 2006 17:07
Op 22 november ga ik (weer) PvdA stemmen.
In het verkiezingsprogramma van de PvdA kan ik mijn ideeën het beste vinden. Ik vind het een haalbaar sociaal alternatief, soort van midden tussen enerzijds de 'gelduitgevers van de SP' en de 'bezuinigers van de VVD'.
Bos vind ik niet fantastisch, maar toch ook niet slecht. Natuurlijk, hij is erg dominant binnen de partij en geeft wel eens de indruk met alle winden mee te waaien. Toch heb ik er wel waardering voor dat hij de PvdA van een paarse bureaucratenpartij heeft omgevormd naar een organisatie die naar de burger probeert te luisteren. Daar komt bij dat ik Balkenende niet weer als premier hoef te hebben.
Als de lijst bekend is ga ik op zoek naar iemand van de lijst waar ik me het beste in kan vinden. Over het algemeen stem ik meestal op vrouwen en/of jongeren.
|
#99: Auteur: Volento Deo
Geplaatst: zo 27 aug 2006 22:16
Uit de meeste reacties maak ik op dat het gros van de mensen op het minst slechte partij stemt (naar hun mening dan). Natuurlijk is het zo dat meningen uiteenlopend zullen zijn en het is nu eenmaal een feit dat één partij niet iedereen tevreden kan stellen, maar toch lijkt het vertrouwen compleet verdwenen te zijn in de politiek. Denken jullie dat dit komt doordat er de laatste tijd (meer) gesproken wordt over één Europa (waardoor landen nog meer hun 'soevereiniteit' verliezen)?
|
#100: Auteur: Michèle
Geplaatst: ma 28 aug 2006 12:04
Ik geloof niet dat het wantrouwen van de kiezer te maken heeft met Europa, althans niet exclusief. Ik geloof ook niet dat politieke scepsis bij de bevolking nieuw is, of zelfs sterker is geworden de laatste paar jaar.
Het gevoel niet serieus te worden genomen door de machtshebbers is van alle tijden, zoals er ook in iedere tijdgeest wel een grote verandering of dreiging meespeelt.
|
#101: Auteur: Duch
Geplaatst: vr 01 sep 2006 13:19
Heb je ook niet de indruk dat het in ieder geval sterker geuit wordt dan voorheen? Ik zou toch in ieder geval menen dat het referendum over het Europese Grondwettelijk Verdrag bloot heeft gelegd hoe verschillend de grote partijen en het Nederlandse volk over die specifieke kwestie dachten. En ik kan me heel goed voorstellen dat dat behoorlijk wat wantrouwen gekweekt heeft, of voor velen bevestigd heeft dat hun wantrouwen terecht is.
|
#102: Auteur: Volento Deo
Geplaatst: vr 01 sep 2006 18:25
Dat zou ook kunnen liggen aan het feit dat men tegenwoordig vaker naar het 'gewone volk' luistert? (middeles referenda)
|
#103: Auteur: Duch
Geplaatst: za 02 sep 2006 13:58
Dat zou kunnen inderdaad. Zeker waar het de Europese integratie betreft. Maar aan de andere kant lijkt het wantrouwen zich ook over andere onderwerpen uit te strekken.
Hmz, ik denk dat ik maar concludeer dat ik geen flauw idee heb.
|
#104: Auteur: Volento Deo
Geplaatst: za 02 sep 2006 20:52
Sowieso moeilijk te achterhalen wat nu precies de reden is. Het zijn er ongetwijfeld meerdere.
|
#105: Auteur: Eva
Geplaatst: za 09 sep 2006 15:26
Maar wat bedoelen jullie precies met dat wantrouwen of scepsis?? Want er is nog niet gestemd hier in NL dus we weten niet hoe hoog de opkomst zal zijn, denken jullie dat er een lager opkomstpercentage zal zijn door het referendum over Europa? Dat lijkt mij eigenlijk vrij sterk.
|