Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 2:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onterechte aanklacht geweldsdelict: wat kan ik doen?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EgoClash

EgoClash

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 22:47    Onderwerp: Onterechte aanklacht geweldsdelict: wat kan ik doen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Zojuist heb ik dit forum gevonden en ik hoop dat ik mijn vraag hier mag neerleggen. Ik vind het moeilijk om dit lange verhaal kort te maken, maar ik doe mijn best.

Onze zoon van 8 jaar gaat naar speciaal onderwijs met de taxi. Uit onze woonwijk gaat nog een jongetje van 7 jaar met dezelfde taxi naar een andere school. Derhalve sta ik samen met de moeder van dat kind te wachten op de taxi. Dat ging maandenlang prima. Totdat de kinderen strijd kregen om wie de deur van de taxi open mocht doen. Gevolg was dat de kinderen naar de taxi renden terwijl deze nog niet stil stond. Omdat ik dat gevaarlijk vond, stelde ik voor om een afspraak te maken: de kinderen doen om beurten de taxideur open en we houden de kinderen bij ons tot de taxi stilstaat.

Dit ging wekenlang goed, totdat het andere kind zich niet aan de afspraak hield en de deur opende voor zijn beurt. Mijn zoon werd daar boos om want het was zijn beurt (mijn zoon heeft een vorm van autisme dus hecht heel erg aan vaste gewoontes). Ik heb mijn zoon aan de afspraak gehouden, terwijl die andere moeder haar zoontje niet terecht wees.

Vanaf dit moment wordt de sfeer grimmiger en proberen de kinderen weer zoals voorheen als eerste de deur open te maken. Ik hield mijn zoontje zoveel mogelijk vast om hem aan de afspraak te houden, maar de andere partij deed dat niet. Toen mijn zoontje bijna onder de taxi rende, ben ik boos uitgevallen en zei boos dat ik het behoorlijk zat was en dat zij haar zoon aan de afspraken moest houden om erger te voorkomen. Nadat ik de taxicentrale had gebeld om dit gedoe te melden, is afgesproken dat de taxichauffeur voortaan de deur opendoet.

Dit resulteerde erin dat die moeder steeds bozer en achterbakser gaat doen. Twee dagen later loop ik naar het opstappunt om op mijn zoon te wachten, die thuiskomt. Zij staat daar al op haar zoontje te wachten en begint al vanuit de verte tegen me te schreeuwen dat ze "dat gedoe met die deur helemaal zat is". Ik schrok me rot en zei rustig dat we het daar in ieder geval over eens zijn. Op dat moment komt de taxi aanrijden met onze kinderen. Ze trekt de taxideur open en begint tegen de taxichauffeur te schreeuwen en te schelden. Die man heeft geen idee wat er aan de hand is. Vervolgens loop ik met mijn zoon naar onze auto en begint ze weer tegen ons te schelden en te tieren. Ik negeer haar en wil in de auto stappen, maar op dat moment schreeuwt mijn zoontje tegen haar, dat zij niet bepaalt hoe de dingen gaan.

Daarop komt zij op ons af lopen en schreeuwt letterlijk tegen mijn zoontje dat hij "zijn smoel moet houden..." etc etc. Toen kon ik ook mijn mond niet meer houden en riep tegen haar dat ze nu echt moet ophouden met dat asociale geschreeuw en zeker niet tegen mijn kind moet gaan beginnen.

Vanaf dit moment ben ik bezig geweest om deze mevrouw te negeren in alle opzichten om verdere escalatie te voorkomen. Maar mevrouw was duidelijk op oorlogspad. Dat merkte ik doordat ze op een ochtend toen ik met mijn auto kwam aanrijden, recht op onze auto afliep. Ik kon nauwelijks uitwijken omdat er een tegenligger aankwam (aan de ingang van onze woonwijk liggen nog betonplaten dus de weg is smaller dan normaal en er is geen trottoir). Het gevolg was dat ik vlak langs haar reed. Ik stopte achter de gereedstaande taxi. Dat doe ik altijd zo. Stapte uit om mijn zoon uit de auto te halen en op dat moment begint ze te schreeuwen dat ik haar "bijna van de sokken rijdt". Ik schrik me weer kapot natuurlijk van deze situatie maar zeg niks en negeer haar. Ik loop met mijn zoon naar de taxi en vervolgens weer in mijn auto en rijdt weg.

Twee dagen later wordt ik door de politie gebeld met het verzoek naar het bureau te komen omdat er een aanklacht geweldsdelict tegen me is ingediend. Ik schrok me echt helemaal kapot. Ik heb mijn hele leven nog nooit met de politie te maken gehad en heb alles gedaan om een confrontatie met deze dame te voorkomen.

Dezelfde middag ben ik naar het bureau gegaan, heb de aanklacht aangehoord. De dame dacht dat ik haar wilde aanrijden, aldus de aanklacht en ik kreeg ook te horen dat dit vaker was gebeurd. Ik hoefde niet te antwoorden, maar ik heb wel heel globaal bovenstaande verklaring afgelegd en erbij verteld dat ik me geintimideerd voel. Ik was totaal perplex.

De politie agente verzekerde me aan het einde van het gesprek dat ik me geen zorgen hoefde te maken. De politie heeft ook een buurtonderzoek gedaan en de taxichauffeur gehoord. De taxicentrale is ook benaderd door de politie.

Verder heeft de politie me voorgesteld om een bemiddelend gesprek met deze dame te voeren. Daar heb ik toen negatief op gereageerd. Deze dame komt haar afspraken niet na en ik heb geen behoefte om haar nog langer te zien of te spreken op wat voor manier dan ook.

Vanmiddag werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat de zaak is geseponeerd bij gebrek aan wettig bewijs. Daarmee is de zaak afgedaan voor de politie. Ze vroeg ook nog of ik nog een bemiddelend gesprek wil. Wederom heb ik gezegd dat ik daar geen heil in zie. Er werd me te verstaan gegeven, dat er een aanklacht tegen me lag. Die wordt wel bewaard en als deze dame ooit weer een aanklacht indient dan zien ze dat ik niet heb willen meewerken aan een oplossing voor de situatie en zou men kunnen denken dat er wel iets aan de hand is. Dat zei de agente letterlijk!!! Mijn oplossing heb ik al meerdere malen aangedragen: ik zou graag willen dat onze kinderen thuis worden afgehaald om elkaar niet meer te hoeven ontmoeten.

Sinds deze mevrouw aangifte heeft gedaan, staat te me te provoceren: ik zit in mijn auto op de taxi te wachten en zij gaat op een paar meter afstand staan en gaat me onafgebroken staan aankijken. Haar kind loopt om mijn auto heen met een speelgoed pistool en op ons "te schieten" terwijl mijn hond in de auto door het lint gaat. Het kind scheld ons uit voor klootzakken, samen met haar buurvrouw loopt ze met haar kind en haar twee honden midden op de weg zodat ik er niet door kan met de auto etc etc. Het zijn kleinigheden, maar ieder dag twee keer dit meemaken zonder iets te durven zeggen, is ook slopend voor iemand met de ziekte MS. Ik ben bang dat, nu deze dame bakzeil heeft gehaald met haar aantijging, ze verder gefrustreerd raakt en er nog meer gaat gebeuren. Ik w.eet dat deze dame meer dingen op haar kerfstok heeft. Ze heeft me daarvan zelf een en ander verteld toen ons contact nog normaal was. Ook de politie agente liet dit doorschemeren en ook bij de taxicentrale vertelden ze me dat er een "file ligt over dit gezin".

Ik kan me voorstellen dat dit voor buitenstaanders allemaal enorm kinderachtig klinkt en dat je denkt: waar gaat het in hemelsnaam over!!! Dat vind ik zelf ook en de politie reageerde ook zo, maar het neemt niet weg dat er een aanklacht wegens een geweldsdelict tegen me is ingediend door haar. Ik mocht de aanklacht niet inzien. Is dit normaal? Ik kreeg ook geen kopie van mijn eigen verklaring. Is dat ook normaal? Krijg ik nog een schriftelijke bevestiging van het feit dat de zaak is geseponeerd?

Kan ik nu dit is geseponeerd iets doen? Iets in de zin van aantasting goede naam en eer? Want in de wijk wordt erover gesproken en bij de taxicentrale doen ze heel kortaf tegen me.

Ik kan met een zuiver geweten zeggen dat ik echt niks verkeerd heb gedaan en ik ben zo boos over wat deze dame heeft gedaan, dat ik haar gewoon wil laten weten, dat het tot hier en niet verder is.

Omdat mijn gezondheid heel erg slecht is (Multiple Sclerose) zoek ik nooit de confrontatie met mensen. Ik kan niet tegen stress etc omdat dit mijn ziekte verergerd. Dat is momenteel ook aantoonbaar het geval. Echter ik ben, als de taxicentrale mijn zoon niet thuis wil afhalen, omdat er volgens hun een route met afhaalpunten is, genoodzaakt mijn zoon zelf weer naar school te brengen. En dat kan ik gezien mijn gezondheid niet meer. Voorheen heb ik dat altijd wel gedaan, maar was uiteindelijk blij dat mijn zoon gebruik kon maken van de gemeentelijke vervoersregeling. We hebben ook bij de gemeente dit probleem voorgelegd en hopen dat zij als opdrachtgever, de taxicentrale kunnen vragen om de kinderen vanaf de voordeur op te halen.

Het is een heel lang verhaal geworden en ik heb op deze manier mijn frustratie ook van me af kunnen schrijven. Nogmaals: de aanleiding klinkt heel erg kinderachtig en ik heb tot twee keer in totaal met deze moeder afspraken gemaakt over het punt waar onenigheid over is ontstaan. Helaas heeft zij zich niet aan de afspraak gehouden en toen ik mijn ergernis daarover uitsprak is zij rancuneus geworden in mijn optiek.

Ik weet heel goed dat dit maar 1 kant van het verhaal is. Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen. In ieder geval bedankt voor het luisteren.

Mvrgr,
EgoClash
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 16:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pff... EgoClash, een heel verhaal.
Goed geschreven, helder. Pluim.

Ik vind dat je heel netjes gehandeld hebt.

Aanklacht wegens een geweldsdelict. Nooit van gehoord, maar dat kan aan mij liggen.
Weet je welk wetsartikel?

Je vraagt:
Quote:
Ik mocht de aanklacht niet inzien. Is dit normaal? Ik kreeg ook geen kopie van mijn eigen verklaring. Is dat ook normaal? Krijg ik nog een schriftelijke bevestiging van het feit dat de zaak is geseponeerd?

Helaas kan ik je geen antwoord geven. Er knorren hier voldoende deskundigen rond, het antwoord zal wel komen.

Verder vraag je:
Quote:
Kan ik nu dit is geseponeerd iets doen? Iets in de zin van aantasting goede naam en eer? Want in de wijk wordt erover gesproken en bij de taxicentrale doen ze heel kortaf tegen me.

Je dacht aan belediging, laster, smaad? Heb je getuigen? Wettig bewijs hé. Doorgaans liggen zulke zaken erg moeilijk.
Een goed en open gesprek met wat mensen in de wijk en met de taxicentrale kan wonderen doen.

Je schrijft:
Quote:
Er werd me te verstaan gegeven, dat er een aanklacht tegen me lag. Die wordt wel bewaard en als deze dame ooit weer een aanklacht indient dan zien ze dat ik niet heb willen meewerken aan een oplossing voor de situatie en zou men kunnen denken dat er wel iets aan de hand is.

Het komt nogal intimiderend op me over en vraag me af of dit niet meer geschreeuw dan wol is. Een gesprek met de politie voor meer helderheid? Benadruk nog eens dat je zelf een oplossing zoekt.

Kan een van beide het kind naar een ander afhaalpunt brengen?

Je hebt met een asociaal mens te maken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je met haar geen doen wilt hebben en dat je een bemiddelingsgesprek afwijst. Het getuigt m.i. niet van mensenkennis door de politie. Een asociaal mens laat zich niet corrigeren door een bemiddelingsgesprek, meestal nog niet door strafrechtelijk optreden.

Laatst aangepast door JetKroket op vr 30 mrt 2007 17:48, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 16:56    Onderwerp: Re: Onterechte aanklacht geweldsdelict: wat kan ik doen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo EgoClash,

Ik ben geen jurist dus ik kan je niet helpen met je zaak maar ik leef wel met je mee !
Ik hoop dat het in ieder geval in je buurt weer snel goed komt.
Vechten tegen het systeem maakt je al snel tot een Don Quichotte Crying or Very sad

EgoClash schreef:
Er werd me te verstaan gegeven, dat er een aanklacht tegen me lag. Die wordt wel bewaard en als deze dame ooit weer een aanklacht indient dan zien ze dat ik niet heb willen meewerken aan een oplossing voor de situatie en zou men kunnen denken dat er wel iets aan de hand is. Dat zei de agente letterlijk!!!

[Off-topic]
Alhoewel misschien niet zo radicaal doet me het bovenstaande meteen denken aan het 3 strike systeem in Amerika Rolling Eyes
[/Off-topic]

JetKroket

BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 18:14    Onderwerp: Re: Onterechte aanklacht geweldsdelict: wat kan ik doen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michaelm schreef:
Alhoewel misschien niet zo radicaal doet me het bovenstaande meteen denken aan het 3 strike systeem in Amerika

Kun je dit een beetje uitleggen. Ik weet niet wat je bedoelt en in het licht van de zaak lijkt het me interessant.
EgoClash

EgoClash

Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 18:40    Onderwerp: Bedankt voor jullie reakties Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reakties. Enne Jet Kroket haalt me de woorden uit de mond. Wat is dat 3 strike?

Ik heb geen wetsartikel mbt tot mijn aanklacht want ik ben helaas geen jurist en de politie heeft geen artikel genoemd. Ik heb nog wel iets gelezen over een aanklacht tegen die dame in het kader van een "lasterlijke aanklacht". Die lijkt in mijn geval wel van toepassing. Het gaat richting smaad, laster maar de valse aanklacht zit er ook in verwerkt als ik het goed begrijp.

De taxicentrale en een getuige taxichauffeur hebben wel in mijn voordeel verklaringen afgelegd. Dus in die zin heb ik de mensen wel mee. In de wijk ging het verhaal al rond dat ik iemand had aangereden!!! Dat was ook de aanklacht van die vrouw: ze was bang dat ik haar wilde aanrijden!!

Ik heb de politie vandaag voor de laatste keer gesproken (wat mij betreft). De politie agente die ik steeds spreek is heel jong en volgens mij nog niet zo ervaren (ze zegt bijvoorbeeld dat ik mooie nagels heb of "mijn vriendin haar moeder heeft ook MS..." komt lekker professioneel over).

Ze hebben de tegenpartij wel een waarschuwing gegeven dat ze zich rustig houdt. Maar ik ben bang dat ze op een gegeven moment weer begint. To nu toe is de taxicentrale niet bereid om mijn zoon thuis (400 meter van het afhaalpunt) af te halen. Zij vinden niet dat zij mijn probleem op hoeven te lossen.

Tjonge zeg het is alweer een heel verhaal geworden. Laughing

JetKroket

BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 18:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

EgoClash,

Wie heeft geseponeerd? De politie of de Officier van Justitie.
Als dit een politiesepot is, staan me de nekharen overeind.
Het lijkt met dat je van een sepot door de OvJ, van justitie bericht moet ontvangen. Ik kan het mis hebben. Ik weet het niet.

Kun je de politie bellen of mailen: wie heeft geseponeerd? Welk wetsartikel?
Mailen kan via www.politie.nl , selecteer het korps, rechtsboven contact, meldingsformulier. Er zit iemand achter! Nadeel: het kan zijn dat je geen antwoord krijgt.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 19:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

EgoClash,
Ik had je reactie nog niet gelezen. Dat kan met een tijdsverschil van slechts 5 minuten.

Aangifte smaad of laster heet een klachtdelict. Het moet worden opgenomen door de hulpofficier van justitie (hoge politiepiet) en er moet worden vervolgd. Overdenk wel goed wat je doet en raadpleeg een goede advocaat. Of je in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtshulp kun je nalezen op www.hetjl.nl .
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 19:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is niet juist dat op een klachtdelicht moet worden vervolgd. Het is net andersom, een klachtdelict mag slechts op klacht worden vervolgd.

tikSimone

Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 22:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Er werd me te verstaan gegeven, dat er een aanklacht tegen me lag. Die wordt wel bewaard en als deze dame ooit weer een aanklacht indient dan zien ze dat ik niet heb willen meewerken aan een oplossing voor de situatie en zou men kunnen denken dat er wel iets aan de hand is.
Het enige dar men daaruit in dat geval kan destilleren is, dat er wel vaker problemen tussen jullie zijn gerezen. Niet dat dat jouw "schuld" is ofzo. Er was immers geen bewijs en men heeft gunstige verklaringen over jou afgelegd.

Hoe dan ook: toch erg vervelend, deze situatie.

Wellicht kun je contact leggen met de opdrachtgever van het taxibedrijf (een zorgverzekeraar??) om daarmee te bespreken of een andere oplossing mogelijk is. Misschien kan je zoon met een andere taxironde worden meegenomen?

Je zou ongetwijfeld best via de civiele weg kunnen proberen je gram te halen v.w.b. het aantasten van je naam. Mocht je dat willen, dan kun je denk ik voor verkenning van de mogelijkheden op dit gebied het best even contact opnemen met het bureau voor Rechtshulp.

Aanraden zou ik je dat echter niet, want mijns inziens verergert het de situatie alleen maar.
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 22:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Aanraden zou ik je dat echter niet, want mijns inziens verergert het de situatie alleen maar.

Ik zou dat ook niet aanraden. De vraag is ook of het niet vooral gaat om een gevoel in je goede naam te zijn aangetast. Ik zie in ieder geval geen aanwijzingen dat je (=EgoClash) publiekelijk aan de schandpaal bent genageld.

En dat er sprake is van een valse aangifte valt waarschijnlijk net zomin te bewijzen.

Michaelm

Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: za 31 mrt 2007 0:53    Onderwerp: Re: Onterechte aanklacht geweldsdelict: wat kan ik doen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
Michaelm schreef:
Alhoewel misschien niet zo radicaal doet me het bovenstaande meteen denken aan het 3 strike systeem in Amerika

Kun je dit een beetje uitleggen. Ik weet niet wat je bedoelt en in het licht van de zaak lijkt het me interessant.

Dat systeem van 3 keer in aanraking met justitie, lange celstraf.
Maar dan omgekeerd. 3 keer een klacht tegen je en je hebt grote kans als crimineel te worden gezien.

JetKroket

BerichtGeplaatst: za 31 mrt 2007 14:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Het is niet juist dat op een klachtdelicht moet worden vervolgd. Het is net andersom, een klachtdelict mag slechts op klacht worden vervolgd.

Ik bedoelde dat er niet geseponeerd kan worden.
bona fides

BerichtGeplaatst: za 31 mrt 2007 14:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
bona fides schreef:

Ik bedoelde dat er niet geseponeerd kan worden.

Ik begrijp dat je dat bedoelde, vandaar ook mijn reactie. Waar baseer je die veronderstelling op?

JetKroket

BerichtGeplaatst: za 31 mrt 2007 14:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb het niet eerst nagekeken.
LeChat

Leeftijd: 40
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2007 9:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ TikSimone: de Bureaus voor Rechtshulp bestaan niet meer hè. De 'uitgeklede vorm' ervan is het Juridisch Loket.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds