|
Auteur |
Bericht |
komodo
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 21:47 Onderwerp: |
|
|
jacq schreef: | JetKroket schreef: | Aan de OU mag je alleen gebruik maken van een niet-geannoteerde wettenverzameling. Heb al die tijd gedacht dat er niets in- of bijgeschreven mocht worden. Heb ik dat fout?  |
Klopt je mag niets bijschrijven. Je mag wel arceren, maar bv niet één lettertje, want daarmee kan je dan weer woorden vormen. Je mag dus bij artikelen ook niet aangeven dat er jur. is over dit artikel.
Overigens mag je bij vakken als overeenkomstenrecht, goederenrecht, verbintenissenrecht geen arrestenbundel meenemen.
groet,
jacq |
Volgens de website van de OU mag je bij overeenkomstenrecht en goederenrecht een schone, niet geannoteerde wettenbundel meenemen. Verbintenissenrecht kan ik niet vinden als vak op de website. |
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 21:57 Onderwerp: |
|
|
komodo schreef: | jacq schreef: | JetKroket schreef: | Aan de OU mag je alleen gebruik maken van een niet-geannoteerde wettenverzameling. Heb al die tijd gedacht dat er niets in- of bijgeschreven mocht worden. Heb ik dat fout?  |
Klopt je mag niets bijschrijven. Je mag wel arceren, maar bv niet één lettertje, want daarmee kan je dan weer woorden vormen. Je mag dus bij artikelen ook niet aangeven dat er jur. is over dit artikel.
Overigens mag je bij vakken als overeenkomstenrecht, goederenrecht, verbintenissenrecht geen arrestenbundel meenemen.
groet,
jacq |
Volgens de website van de OU mag je bij overeenkomstenrecht en goederenrecht een schone, niet geannoteerde wettenbundel meenemen. Verbintenissenrecht kan ik niet vinden als vak op de website. |
Ja, een wettenbundel mag je wel meenemen (lastig om al die artikelen uit je hoofd te leren) , maar een arrestenbundel niet. Die mag je wel uit je hoofd leren (per vak zo'n 100 arresten)
Verbintenissenrecht is per januari vervangen door aansprakelijkheidsrecht (ben ik nu mee bezig)
groet,
jacq |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 26 mrt 2007 22:10 Onderwerp: |
|
|
Bedankt mensen. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
komodo
|
Geplaatst: di 27 mrt 2007 22:47 Onderwerp: |
|
|
jacq schreef: | komodo schreef: | jacq schreef: | JetKroket schreef: | Aan de OU mag je alleen gebruik maken van een niet-geannoteerde wettenverzameling. Heb al die tijd gedacht dat er niets in- of bijgeschreven mocht worden. Heb ik dat fout?  |
groet,
jacq |
Ja, een wettenbundel mag je wel meenemen (lastig om al die artikelen uit je hoofd te leren) , maar een arrestenbundel niet. Die mag je wel uit je hoofd leren (per vak zo'n 100 arresten)
Verbintenissenrecht is per januari vervangen door aansprakelijkheidsrecht (ben ik nu mee bezig)
groet,
jacq |
Lezen is wel vaker een probleem bij mij
excuus
(wel inl. strafrecht binnen vanavond ) |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 27 mrt 2007 22:53 Onderwerp: |
|
|
Feli! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2007 8:27 Onderwerp: |
|
|
komodo schreef: |
Gefeliciteerd Wat is de volgende?
groet,
jacq |
|
|
|
 |
Tom84
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2007 8:44 Onderwerp: |
|
|
hihi. bij inholland mag je alleen verwijzen naar artikelen zoals de 4 oorzaken van ontbinding ovk (dwaling, bedrog, etc)
in die dikke kluwer zaten alleen enkele witte bladzijdes.. die zijn inmiddels volgeschreven met info van een toets hihi
beetje achteraan in de klas zitten en het is appeltje-eitje.. bij ons zijn de surveillanten ook vaak uit een blik bejaarden gekomen. vaak 65+ers.. kwam ook weleens voor dat mensen gewoon hun boek erbij hielden omdat ze het toch niet merkten.. en als ze ernaar vragen beaamd iedereen dat boeken toegestaan waren  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2007 10:28 Onderwerp: |
|
|
Als je de info die je moet weten zo compact weet op te schrijven, dan heb je dat spiekbriefje volgens mij helemaal niet meer nodig. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2007 10:48 Onderwerp: |
|
|
Aan de RuG mag je ook geen enkele letter toevoegen aan je wettenset, en meestal geen arrestenbundels meenemen. Je mag wel arceren, en je kan dus gebruik maken van de artikelverwijzingen die al in je wettenset staan. Na een tijdje werd ik daar heel creatief mee.
Overigens kwam het bij mij heel vaak voor dat ik precies wist dat er een arrest is waarin zus en zo geoordeeld werd, maar dat ik me echt niet meer kon herinneren hoe dat kreng heet. Erg irritant is dat.  _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2007 10:52 Onderwerp: |
|
|
Duch schreef: | Overigens kwam het bij mij heel vaak voor dat ik precies wist dat er een arrest is waarin zus en zo geoordeeld werd, maar dat ik me echt niet meer kon herinneren hoe dat kreng heet. Erg irritant is dat.  |
Ik dacht dat je bij ons dan mag omschrijven om welk arrest het gaat. Moet je het wel hebben gelezen zodat je weet wat zich ongeveer heeft voorgevallen.
Ik weet niet zeker of dit bij alle vakken wordt geaccepteerd. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2007 12:31 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: |
Ik weet niet zeker of dit bij alle vakken wordt geaccepteerd. |
Bij welk vak is dat ooit geaccepteerd? _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2007 14:15 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | Bij welk vak is dat ooit geaccepteerd? |
Ik weet niet meer bij welk vak dat is verteld, ik denk 1e jaars burgerlijk of 2e jaars verbintenissen. Als je niet op "Kelderluik" kunt komen mag je het ook omschrijven (niet heel nuttig in dit specifieke geval).
Ook in de literatuur worden veel arresten op verschillende manieren aangeduid (of kijk naar goederenrecht, werkboek zegt "2e hands Volvo", college zegt "Coppes/andere naam"), dus ik zie het probleem ook niet. Wil je het echt precies, dan moet je naar NJ-nummers vragen. Dat zou weinig zinvol zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2007 14:18 Onderwerp: |
|
|
Oooow... ik snap 'm al... je bedoelt dat het op een tentamen niet erg is als je de naam niet meer weet als je hem dan maar goed omschrijft... ik dacht eerst dat je bedoelde dat je het arrest in het wetboek bij het artikel mocht omschrijven... Vandaag was de laatste tentamendag, vanaf morgen ga ik weer goed lezen  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
komodo
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2007 19:53 Onderwerp: |
|
|
jacq schreef: | komodo schreef: |
groet,
jacq |
Inleiding civiel en ik twijfel nog over inleiding internationaal of juist een meta juridisch vak (rechtsfilosofie ofzo). |
|
|
|
 |
jacq
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2007 22:06 Onderwerp: |
|
|
komodo schreef: | jacq schreef: | komodo schreef: |
groet,
jacq |
Inleiding civiel en ik twijfel nog over inleiding internationaal of juist een meta juridisch vak (rechtsfilosofie ofzo). |
Wat erg handig is, is om inl internationaal en europakunde meteen achter elkaar aan te doen, scheelt een hoop leerwerk. Overigens is inl internationaal een open boek tentamen en met een goede index (moet je ergens van internet plukken of mij even pb met mail ) wel redelijk makkelijk te doen.
Meta juridische vakken zijn erg leuk om te lezen, maar de tentamens zijn niet echt heel erg leuk (feitjes en soms zelfs behoorlijk flauw) Bij rechtsfilosofie krijg je 80 ja/nee vragen, misschien kan je je daar wel iets bij voorstellen? In ieder geval veel plezier met inl privaatrecht.
groetjes,
jacq |
|
|
|
 |
|