|
Auteur |
Bericht |
wilma 1985
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: do 08 mrt 2007 12:04 Onderwerp: Een aantal vragen met betrekking tot een opengesteld bospad. |
|
|
Natuurmonumenten schroeft borden dat de toegang weigert voor alle fietsers. Kan zij dit zomaar doen en op grond waarvan?
Ik neem aan dat ze dit kan doen als eigenaar, alleen gaat het hier om een opengesteld bospad, in hoeverre ben je dan vrij om dit te doen. Ik neem aan als je borden plaatst dat je daar ook een vergunning voor moet hebben.
En in hoeverre valt een bospad onder de wegenverkeerswet? Art 2 lid 1 sub b WVW 1994?
Wie het weet mag het zeggen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 08 mrt 2007 12:53 Onderwerp: Re: Een aantal vragen met betrekking tot een opengesteld bos |
|
|
wilma 1985 schreef: | Ik neem aan dat ze dit kan doen als eigenaar |
Hier lijkt mij alles mee gezegd. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
wilma 1985
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: do 08 mrt 2007 14:21 Onderwerp: |
|
|
Oke ik zit dus wel goed te denken Maar dan is het dus zo dat je zomaar een verbodsbord kan plaatsen waar je maar wilt en mensen moeten zich daar aanhouden of is het ook nog zo dat je daarvoor een speciale vergunning voor moet aanvragen om deze borden te plaatsen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 08 mrt 2007 14:59 Onderwerp: |
|
|
Op je eigen grond mag je doen wat je wilt, tenzij er een reden is waarom iets niet mag.
Als iemand zijn eigen grond openstelt voor wandelaars, dan mag hij natuurlijk fietsers weigeren. Tenzij je een wettelijke bepaling kunt vinden die bijvoorbeeld stelt dat niemand mag discrimineren tussen fietsers en wandelaars.
Hoe de eigenaar zo'n verbod wil handhaven is natuurlijk nog wel een interessante vraag. Dat is geen taak voor de politie. Via particuliere beveiligers kan het wel, maar over veel dwangmiddelen beschikken die niet. Hoewel, met wat fantasie kun je via een noodweerconstructie proportioneel geweld ter verwijdering van een persoon die inbreuk maakt op het eigendomsrecht misschien wel goed praten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|