|
Auteur |
Bericht |
draaitb
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 2
|
Geplaatst: wo 07 mrt 2007 18:58 Onderwerp: Indirecte reparatie kosten |
|
|
Een splinternieuwe computer, voor het eerst een (draadloze) internetaansluiting, aangelegd door de internetprovider (Zeelandnet).
Na een paar weken eens een muziekje gespeeld. Klinkt voor geen meter, dus op zoek naar de oorzaak. Eerst die computer helemaal laten ontleden en terug in elkaar zetten (prima service van de leverancier). Uiteindelijk blijkt de router de oorzaak van alle ellende te zijn. De nieuwe router geleverd en geplaatst door Zeelandnet!! Router vervangen door een ander merk en alles werkt perfect nu.
Maar die wekenlange zoektocht, heeft wel ruim 300 euro gekost. Voor mijn gevoel hoort die rekening bij de leverancier van de router (Zeelandnet), maar hetzelfde gevoel zegt me dat ik het waarschijnlijk zelf zal mogen betalen.
Wat zegt de wet in dezen? Ik heb geen idee, iemand van jullie wel??
met vg, Theo |
|
|
|
 |
Tom84
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
Berichten: 184
|
Geplaatst: do 08 mrt 2007 12:46 Onderwerp: |
|
|
welke zoektocht bedoel je precies..? beschrijf waar de 300 euro precies in zit.
het feit dat je een nieuwe router moet laten aansluiten zegt dat het schade is, zodra je ervoor moet betalen.
als de 300 euro is voor het uit -en in elkaar zetten van je pc door wie? als je het door een 3e laat doen, moet je denk ik aantonen dat het wel redelijk is.
toch vind ik het apart dat je muziek brak klinkt door een router (?)
zodra je duidelijk oorzaak-gevolg kan linken, heb je denk ik wel kans..
oorzaak: kapotte router, gevolg 300 euro onderzoekskosten.. deze moet alleen wel redelijk zijn. dus dat het bedrag niet onredelijk is aan wat een nieuwe kost. waar ik eigenlijk toch beetje aan twijfel.
iig, succes en ik hoop dat ik anderen op gedachtes breng die mijn gedachtes bevestigen.. (weet dit nl. niet 100% zeker) |
|
|
|
 |
draaitb
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 2
|
Geplaatst: vr 09 mrt 2007 13:52 Onderwerp: oorzaak |
|
|
de oorzaak is overduidelijk. Dat het zoeken (inderdaad door een derde) zo lang heeft geduurd komt doordat we eerst de oorzaak elders hebben gezocht. Is het de pc, is het apparatuur in de buurt, is het misschien zelfs een zendmast. Zo is dus eerst die pc enkele malen ter reparatie aangeboden, niets gevonden. Wel moest alles weer opnieuw worden ingesteld. Vervolgens omgevingsapparatuur uitgeschakeld en telkens maar weer uitproberen. Pas na weken ontdekten we dat het die router was. Of beter gezegd: de adapter naar die router toe.
Nu weten we dus dat de pc goed is. En die router werkt ook wel goed, zolang je maar geen muziek afspeelt.
Vandaag stellen we Zeelandnet aansprakelijk, ben benieuwd. |
|
|
|
 |
|