Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Kevin
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: vr 02 mrt 2007 21:33 Onderwerp: Dagvaarding | de kantonrechter is bevoegd |
|
|
Op verzoek van:
naam: X
voornamen: X
wonende te: X, Gemeente X
adres: Xstraat X
die in deze zaak woonplaats kiest te X te griffie van de rechtbank, alsmede aan het kantoor van zijn bedrijf
bedrijfsnaam: X
directeur enig eigenaar: X
kantoorhoudende te: X, Gemeente X
adres: X
postadres: X
(eiser zal in persoon procederen),
-----------------------------------------------------
mag dit zo? heeft iemand een beter voorstel hoe je kan formuleren dat eiser in persoon procedeert. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 02 mrt 2007 22:16 Onderwerp: |
|
|
Zoiets:
Quote: |
Heden de
Tweeduizend en zeven;
Op verzoek van:
X B.V., gevestigd aan de <adres> te <plaats>, hierna te noemen eiseres, te dezer zake domilicie kiezende ten kantore van Y B.V., gevestigd aan het <adres> te <plaats>, van welk kantoor <naam> in deze door eiseres tot haar gemachtigde wordt gesteld en als zodanig op zal treden, zulks met het recht van vervanging, alsmede woonplaats kiezende ter griffie van na te melden rechtbank, sector kanton;
|
|
|
|
|
 |
Kevin
|
Geplaatst: za 03 mrt 2007 12:40 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: | Zoiets:
Quote: |
Heden de
Tweeduizend en zeven;
Op verzoek van:
X B.V., gevestigd aan de <adres> te <plaats>, hierna te noemen eiseres, te dezer zake domilicie kiezende ten kantore van Y B.V., gevestigd aan het <adres> te <plaats>, van welk kantoor <naam> in deze door eiseres tot haar gemachtigde wordt gesteld en als zodanig op zal treden, zulks met het recht van vervanging, alsmede woonplaats kiezende ter griffie van na te melden rechtbank, sector kanton;
|
|
Kan dit dan ook?
(natuurlijke persoon) X , gevestigd aan de <adres> te <plaats>, hierna te noemen eiseres, te dezer zake domilicie kiezende ten kantore van (eenmanszaak/ handelsonderneming)Y, gevestigd aan het <adres> te <plaats>, van welk kantoor (en wat gebeurt hiermee als X geen gemachtigde kiest) <naam> in deze door eiseres tot haar gemachtigde wordt gesteld en als zodanig op zal treden, zulks met het recht van vervanging, alsmede woonplaats kiezende ter griffie van na te melden rechtbank, sector kanton; |
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: ma 05 mrt 2007 17:07 Onderwerp: |
|
|
Als er geen gemachtigde is dan hoef je ook niet aan dat kantooradres domicilie te kiezen. Laat dat stuk dus gewoon weg.
Je kan er b.v. van maken:
X, wonende te X, aan de X (hierna te noemen: eiser(es)), woonplaats kiezende ter griffie van na te melden rechtbank, sector kanton, alsmede woonplaats kiezende ten kantore van mij, gerechtsdeurwaarder voornoemd; |
|
|
|
 |
Kevin
|
Geplaatst: ma 05 mrt 2007 17:12 Onderwerp: |
|
|
Sovereign schreef: | Als er geen gemachtigde is dan hoef je ook niet aan dat kantooradres domicilie te kiezen. Laat dat stuk dus gewoon weg.
X, wonende te X, aan de X (hierna te noemen: eiser(es)), woonplaats kiezende ter griffie van na te melden rechtbank, sector kanton, alsmede woonplaats kiezende ten kantore van mij, gerechtsdeurwaarder voornoemd; |
Maar als je de gerechtsdeurwaarder alleen betaald voor de dagvaarding te betekenen? Kun je dan ook nog op zijn adres woonplaats kiezen? En wat houdt dat nu eigenlijk echt in woonplaats kiezen? Kun je niet gewoon thuis woonplaats kiezen... of heeft dit met het arrondissement te maken?
Zijn er buiten de bepalingen in de Rv. geen goede boeken over de inhoudelijkheid van een dagvaarding?
In elk geval bedankt. |
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: ma 05 mrt 2007 18:09 Onderwerp: |
|
|
Kevin schreef: | Sovereign schreef: | Als er geen gemachtigde is dan hoef je ook niet aan dat kantooradres domicilie te kiezen. Laat dat stuk dus gewoon weg.
Maar als je de gerechtsdeurwaarder alleen betaald voor de dagvaarding te betekenen? Kun je dan ook nog op zijn adres woonplaats kiezen? En wat houdt dat nu eigenlijk echt in woonplaats kiezen? Kun je niet gewoon thuis woonplaats kiezen... of heeft dit met het arrondissement te maken?
Zijn er buiten de bepalingen in de Rv. geen goede boeken over de inhoudelijkheid van een dagvaarding?
In elk geval bedankt. | Kluwer heeft wel wat, zoals procederen bij dagvaarding in eerste aanleg. Dat je een woonplaats moet kiezen in de gemeente waar de rechter zitting houdt is eigenlijk een achterhaalde regel, ratio daarachter is partijen op een gemakkelijke manier met elkaar kunnen communiceren.
Mijn voorbeeld zou ik trouwens aanpassen zodat er staat:
X, wonende en woonplaats kiezende te X, aan de X (hierna te noemen: eiser(es)), alsmede woonplaats kiezende ter griffie van na te melden rechtbank, sector kanton;
Zou afdoende moeten zijn.
De deurwaarder kans als rolgemachtigde of substituut gemachtigde fungeren, in overleg met de deurwaarder kan dan ook bij hem woonplaats worden gekozen.
Waarvoor vraag je dit alles? |
|
|
|
 |
Kevin
|
Geplaatst: ma 05 mrt 2007 18:14 Onderwerp: |
|
|
Ik vraag om te weten: )
Sovereign schreef: | Kevin schreef: | Sovereign schreef: | Als er geen gemachtigde is dan hoef je ook niet aan dat kantooradres domicilie te kiezen. Laat dat stuk dus gewoon weg.
In elk geval bedankt. | Kluwer heeft wel wat, zoals procederen bij dagvaarding in eerste aanleg. Dat je een woonplaats moet kiezen in de gemeente waar de rechter zitting houdt is eigenlijk een achterhaalde regel, ratio daarachter is partijen op een gemakkelijke manier met elkaar kunnen communiceren.
Mijn voorbeeld zou ik trouwens aanpassen zodat er staat:
X, wonende en woonplaats kiezende te X, aan de X (hierna te noemen: eiser(es)), alsmede woonplaats kiezende ter griffie van na te melden rechtbank, sector kanton;
Zou afdoende moeten zijn.
De deurwaarder kans als rolgemachtigde of substituut gemachtigde fungeren, in overleg met de deurwaarder kan dan ook bij hem woonplaats worden gekozen.
|
|
|
|
 |
blackdiamond
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 14 mrt 2007 22:47 Onderwerp: |
|
|
[quote="Sovereign"][quote="Kevin"] Sovereign schreef: | ......
Op zich niet handig om bij de deurwaarder woonplaats te kiezen. Meestal zal de deurwaarder dan in zo'n geval belast worden met het griffierecht, aangezien elk deurwaarderskantoor een rekening-courant verhouding heeft met de sectoren kanton bij de rechtbank(en).
Ik zou het gewoon zo doen:
Heden,
tweeduizendzeven.
Heb ik,
Op verzoek van X, wonende te Y aan het adres Z, hierna te noemen "eiser", die voor deze zaak woonplaats kiest op voormeld adres, zijnde het vestigings/woonadres van eiser voornoemd.
GEDAGVAARD:
etc etc |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|