|
Auteur |
Bericht |
dof
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UA
|
Geplaatst: wo 28 feb 2007 17:55 Onderwerp: besluiten ALV gaan direct in? |
|
|
Gaat een op de ALV genomen besluit per direct in en heeft deze dan ook al betrekking op de rest van de ALV?
Dus stel er wordt besloten dat alle besproken stukken moeten worden bijgevoegd bij de agenda. Worden dan stukken die niet zijn bijgevoegd al niet meer besproken tijdens die ALV? |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: wo 28 feb 2007 19:50 Onderwerp: |
|
|
Je voorbeeld snap ik niet. En als er onduidelijkheid is over wanneer iets ingaat, dan hak je toch gewoon ter plekke de knoop door? Je zit daar met een ALV tenslotte.
Arnoud |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 28 feb 2007 20:18 Onderwerp: |
|
|
Mij bekruipt het gevoel dat dit een oplossing is geweest in een conflictsituatie. Klopt dat?
Hoe dan ook: gewoonlijk spreek je af wanneer het besluit in gaat. Meestal is dat gelijk, maar het hangt ook een beetje van het onderwerp af, natuurlijk. Een bestuursbenoeming gaat gewoonlijk gelijk in (dan krijg je die gezellige overhandiging van de voorzittershamer etc.), maar in het geval van de stukken kan ik me voorstellen dat het besluit geldt voor de toekomstige vergaderingen. Je hebt immers ook met elkaar afgesproken dat je de agenda voor deze vergadering gaat afwerken. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
timo
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 28 feb 2007 21:38 Onderwerp: |
|
|
dof schreef: | Dus stel er wordt besloten dat alle besproken stukken moeten worden bijgevoegd bij de agenda. Worden dan stukken die niet zijn bijgevoegd al niet meer besproken tijdens die ALV? |
Ook met het hele bestuur zitten stressen in de laatste uren vóór de ALV om alles af te krijgen? Dan had je zo een reactie van je leden wel kunnen zien aankomen hoor...
Maar zoals iedereen al zegt, het voordeel van een ALV is dat ze lekker veel macht hebben om dit soort dingen te mogen besluiten. Normaal gesproken staat er echter in het huishoudelijk reglement wel iets over de alv-stukken, en vaak bevat het huishoudelijk reglement een artikel dat wijzigingen pas de volgende dag ingaan. |
|
|
|
 |
|