Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 23:00
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

klacht tegen rechter
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
atomic

Leeftijd: 62
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 14:33    Onderwerp: klacht tegen rechter Reageer met quote Naar onder Naar boven

In mijn ogen werd ik en mijn advocate tijdens een kortgeding bij de rechtbank DenHaag onfatsoenlijk en intimiderend behandeld door een rechter.
Mijn advocate vond "eigenlijk" dat ze een klacht moest in dienen tegen deze rechter. Toch zag ze hiervan af, daar het haar relatie met de rechtbank en rechters onder druk zou kunnen zetten en dat dat haar toekomstige clienten zou kunnen schaden.
Ik heb toen zelf een klacht ingediend bij de rechtbank over het gedrag van de rechter jegens mij, jegens mijn advocate en een klacht tegen de rechtbank zelf wegens het aanstellen van een incompetente rechter.

De klachtencommissie heeft de klacht over het gedrag van de rechter tegen mijn advocate niet willen behandelen, daar zij hierzelf over zou moeten klagen. Ook de klacht over het aanstellen van een incompetente rechter mocht ik niet over klagen, daar hiervoor hoger beroep open zou staan.
De klacht over het gedrag van de rechter jegens mij is wel in behandeling genomen, maar wordt nu min of meer afgedaan als mijn onvrede tegen het vonnis.

Ik ben wel benieuwd naar andere ervaringen met de klachtenprocedure van rechtbanken en gedragingen rechters.

De zaak zelf: Ik had mijn zoontje(Cool niet meer teruggebracht na een omgangsweekend, gezien de ernstig bedreigende omstandigheden en vluchtgevaar bij mijn ex-echtgenote en een raadsmelding door BJZ na 10 maanden onderzoek(!). De situatie duurt al meer dan 2,5 jaar. Mijn oudere dochter is reeds na mishandeling en tussenkomst politie vorig bij mij komen wonen en heb ik inmiddels alleen gezag.
Sinds vorig jaar is onttrekking bij gezamelijk gezag door een uitspraak van de HR strafbaar gesteld. Ik wist dit, dus heb het advies van mijn advocate om mijn zoontje te onttrekken ook bij een andere advocate geverifieerd, die kwam met hetzelfde advies.
De rechter in kortgeding weigerde in te gaan op de omstandigheden. Intimideerde door tot 10 keer toe indringend te stellen dat hij iets niet begrijpt. De antwoorden van mij en mijn advocate over de omstandigheden worden onfatsoenlijk afgekapt met "dat hij alles gelezen heeft". Hij stelt geen enkele vraag over de omstandigheden aan mijn ex-echtgenote.
In zijn vonnis stuurt hij mijn zoontje terug in een bedreigende situatie en veroordeelt mij tot de proceskosten ook van tegenpartij die met toevoeging procedeert (!).
In zijn verweer op mijn klacht stelt hij dat een wederrechtelijke strijd nooit in het belang is van een kind en hij het advies van mijn advocate om zoon te onttrekken onbegrijpelijk vindt. Bovendien eist hij van mij excuses daar ik hem incompetentie verweten heb. De betrokkenheid van kinderen bij internetsex, isolatie, fysieke mishandeling, heimelijke verhuizingen en 5 schoolwisselingen in 1,5 jaar tijd doen blijkbaar niet terzake! De onderzoekcultuur van AMK,BJZ en RvdK duurt alles reeds meer dan 2,5 jaar zonder dat iemand in aktie komt. Zolang er geen acute levensbedreiging is, doet niemand iets.
Appel had geen zin, daar dit alleen leidt tot weer een tijdelijke beslissing, derhalve wachten we nu de bodemprocedure en beschermingsonderzoek RvdK maar weer af.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: di 11 jul 2006 7:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik ben wel benieuwd naar andere ervaringen met de klachtenprocedure van rechtbanken en gedragingen rechters.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: di 11 jul 2006 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zou je alsnog een klacht hebben ingediend als je de zaak had 'gewonnen' ?
Marco S

Marco S

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 15:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom heb je de rechter niet gewraakt?

Leeftijd: 69
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 0:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Atomic,

Zelf heb ik tot drie keer toe tegen een rechter van rechtbank Amsterdam een klacht ingediend.
Men heeft mij in hilariteit doen ontsteken door niet het fatsoen en zelfrespect aan de dag te leggen om ook maar een ontvangstbevestiging te sturen.
Nu mijn advocaat de (volgens hem terechte) klacht heeft overgenomen en er een brief aan heeft gewijd hebben we wel een schrijven ontvangen dat er een reactie van de rechter gaat volgen.

Neem van mij aan dat zij die voor het leven worden benoemd in een bepaalde functie op zijn hollands gezegd schijt aan iedereen hebben.

Zie ook de in Aktueel reeds verschenen artikelen over het gedrag van onze "onaantastbaren".

Wederom zeg ik hier niets verkeerd maar verwacht een slotje van de moderator, zodat ik hier niet de reactie van de rechter en het bestuur van de rechtbank kan bekend maken.
De Grondwet?, vrijheid van meningsuiting?, fatsoensnormen?, n.v.t. als het hen zelf betreft (anders had men mij in ieder geval een ontvangstbevestiging gestuurd op mijn eerste klachtschrijven).

Het wordt tijd dat de Rechtspraak haar werk in de familiekamers eens goed en serieus gaat nemen, i.p.v. tijdens een recent door mij tegen een scholengemeenschap aangespannen kort geding uitspraken te doen als: "het is zo als het is" en "ik ben geen psycholoog" en "stel dat U drie keer per jaar een kopie kreeg van het schoolrapport, totdat U er naar Uw dochter op reageert, zou U daar dan genoegen mee nemen?"

Even duidelijk, er is in mijn geval sprake van bewijsbare P.A.S. (en wie niet weet wat dit is verdiept zich er maar eens in).

En de rechters die niet weten wat dit is of geen idee hebben van de psychologische effecten (zowel op ouders, etc alswel op de kinderen), alstublieft wees eens reeel en maak van Uw uitspraak in eerste termijn gebruik om een diepgaand professioneel onderzoek te gelasten, waarmee ook binnen twee tot uiterlijk vier weken moet worden aangevangen.

En dwing de RvdK, AMK en SJZ om ook met hun onderzoeken binnen dergelijke termijnen te starten en anders bij hun verantwoordelijken aan te dringen op drastische capaciteitsuitbreiding, want het is te gek voor woorden dat er al jaar en dag op zittingen wordt gezegd dat "er een onderzoek kan worden ingesteld, maar dat de aanvang wel een half jaar of langer op zich kan laten wachten".
Schakel voor deze onderzoeken naast professionals ook leken in die worden geselecteerd uit de levenservaren opvoedkundige ouder(s)en.
Peter van der Meer

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 14:28    Onderwerp: wraking rechter??? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Marco S, Surprised

Sinds wanneer kan je de rechter wraken wanneer de uitspraak al heeft plaatsgevonden? (art 36 e.v. WvBR)

GR Peter
Marco S

Marco S

BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 23:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet. Als je mijn reactie nader bekijkt moet je opvallen dat ik in de verleden tijd spreek en derhalve doelde op de periode tijdens de behandeling van de zaak (dus voor de uitspraak) Wink

Leeftijd: 62

BerichtGeplaatst: do 01 mrt 2007 1:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kan je een rechter nog wraken na de zitting en voor de uitspraak?

Kleine update; RvdK onderzoek heeft geleid tot een OTS in augustus en bodemprocedure heeft geleid tot zoontje weer bij mij kwam wonen in oktober. De OTS is lastig met een gezinsvoogd op 200km, die na zoontje zijn verhuizing geen enkel kontakt gezocht heeft, maar wel schriftelijke aanwijzingen geeft die voor mij onuitvoerbaar zijn. Twee klachten inmiddels gegrond verklaard. Gezinsvoogd is vervangen echter overdracht naar BJZ bij mij in de buurt wordt getraineerd.
Hoger beroep is door ex ingediend. Verweer is door mij ingediend. BJZ stelt als belanghebbende dat zoontje bij mij dient te blijven. Zitting zal nog wel enkele maanden op zich wachten.
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: do 01 mrt 2007 13:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pffft... wat zal je daar moedeloos van worden soms als al die instanties zitten te touwtrekken en bekvechten, zeg!
Marco S

Marco S

BerichtGeplaatst: do 01 mrt 2007 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Kan je een rechter nog wraken na de zitting en voor de uitspraak?
Daar moet ik mijn eigen scriptie eens op nalezen Embarassed Ik dacht van wel, maar ik kijk het na!

Leeftijd: 73
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 16:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volento Deo schreef:
Zou je alsnog een klacht hebben ingediend als je de zaak had 'gewonnen' ?

Ik vind dit een insinuerende vraag, die het echte probleem verdoezelt.
Er spelen namelijk twee dingen. a) Het geding/probleem zelf en b) hoe en door wie dit wordt opgelost.

Het zou wel heel erg formeel zijn, om bezwaar aan te tekenen, terwijl het probleem is opgelost; alleen maar omdat er tijdens de procedure iets fout gegaan is. Dit riekt wel erg naar oude koeien uit de sloot halen.

Vandaar dat fouten op dit niveau, normaal gesproken pas worden gezien, als het ook op het handelingsniveau fout gaat. Nogal vanzelfsprekend.

Laat ik het nog wat duidelijker stellen. Stel dat je auto is behandeld door een incompetente monteur, waardoor de auto vernield is.
Zeg dan eens: zou je ook geklaagd hebben, als hij de auto correct had behandeld?

Een monteur hoort niet de macht te hebben om naar goeddunken een auto onder handen te nemen, op risico van een ander.
Een rechter ook niet.
cognition

cognition

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 19:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een goede analogie en er zit zeker wel een kern van waarheid in.

Ik heb zelf ook wel eens een staaltje arrogantie van een rechter meegemaakt. Onlangs nog een pietluttig zaakje van twee buren waarbij de oudste buur bijna een half uur spreektijd kreeg van de rechter en de andere buur nergens op mocht reageren, ook niet na het ellenlange gezemel van de ander....Het voelde in ieder geval erg frustrurend aan, en ik kan me ook prima voorstellen dat rechters zich niet veel populairder maken op deze manier en in heeeeel veel gevallen ook maar kunnen doen en laten wat ze willen....
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds