|
Auteur |
Bericht |
gokhansagdinc
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: di 27 feb 2007 14:49 Onderwerp: verbintenis |
|
|
goedendag iedereen
ik zelf zit op een sportvereniging maar ik vind de betalingwijze en de kwaliteit van de sportschool matig. nu moet ik ze 300 euro betalen omdat zij de laatste 2 maanden geen geld van mijn rekening konden nemen ( contributie 32,50 per mnd) nu wil ik zelf er niet meer naar toe maar ze zeggen dat ik een contract heb ingevuld en datg ik er een jaar aan vast zit, zit ik er n u ook echt aan vast of zijn er mogelijk heden dat ik de overeenkomst kan ontbinden.
alvast bedankt voor jullie hulp
Groetjes,
Gok |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 27 feb 2007 15:17 Onderwerp: |
|
|
Van belang is in de eerste plaats wat er in de algemene voorwaarden van de sportschool staat, en of je die ook hebt ontvangen bij het aangaan van de overeenkomst.
De € 32,50 per maand voor de afgelopen 2 maanden zal je gewoon moeten betalen. Ik ben erg benieuwd waarom zij menen daar €300,- van te mogen maken. Een boeteclausule die direct na te late betaling zo'n verhoging inhoudt komt mij onredelijk bezwarend voor. Wat zou inhouden dat ie niet geldt.
Voor wat betreft het opzeggen: meestal ga je een contract aan voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld een half jaar of een jaar. Dit zal wel juridisch dichtgetimmerd zijn in de overeenkomst die je hebt getekend. In dat geval zit je inderdaad aan dat jaar vast. Tenzij de kwaliteit van je sportschool zodanig slecht is dat je op grond daarvan de ovk kunt ontbinden. Dat blijft in grote mate gissen, zeker als de communicatie via internet verloopt.
Wat je tegenstaat aan de betalingswijze is me niet duidelijk. Doel je daarmee op die verhoging van €235,-? _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
gokhansagdinc
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: wo 28 feb 2007 0:43 Onderwerp: |
|
|
inderdaad ik kreeg geen enkele aanmaning of een ander waarschuwing en wanneer ik om een specificatie vraag doet ie moeilijk |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 28 feb 2007 10:23 Onderwerp: |
|
|
Gelukkig is een beetje moeilijk doen niet voldoende grond om iemand rechtmatig geld afhandig te maken.  _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
|