|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 15 feb 2007 23:23 Onderwerp: |
|
|
Michèle schreef: | Deze stelde dat de relatie tussen de advocaat en Endstra en Holleeder niet louter zakelijk was. Ik heb de uitspraak zelf niet gelezen, maar wat dat toevoegt..? |
AZ8671 schreef: | De term maffiamaatje is diffamerend en voor een advocaat uiterst schadelijk. Hetzelfde geldt voor de uitlating dat hij te nauwe banden heeft met de onderwereld, namelijk vriendschappelijke betrekkingen. Daarmee is echter de onrechtmatigheid nog niet gegeven. Indien de beschuldiging juist is, levert dit een ernstige misstand op. In zijn algemeenheid moet het een journalist vrij staan een misstand aan de kaak te stellen, zij het dat daarbij de grenzen van het betamelijke niet mogen worden overschreden. Bekeken moet dus worden of voor het uiten van deze beschuldiging in het toen aanwezige feitenmateriaal voldoende aanleiding bestond. Daartoe wordt het volgende overwogen. De contacten tussen Moszkowicz en zijn voormalige cliënt Endstra waren niet puur zakelijk, gelet op het feit dat hij op uitnodiging van Endstra in Monaco een liefdadigheidsdiner bijwoonde, waarbij hij aan één tafel heeft gezeten met onder anderen Sam Klepper en John Mieremet. Inmiddels zijn Endstra, Klepper en Mieremet alle drie op gewelddadige wijze om het leven gebracht, waarbij door de politie wordt gesproken over liquidaties in het criminele milieu. Ook het feit dat de echtgenote van Moszkowicz gedurende één jaar heeft gewoond in een woning van Endstra, alsmede dat Moszkowicz niet heeft betwist dat deze bewoning gratis was, wijst op meer dan een zakelijk contact. Verder zijn er aanwijzigen dat ook zijn contacten met Holleeder, die er eveneens van wordt verdacht te behoren tot het criminele milieu, verder gaan dan de puur zakelijke. Vast staat dat Moszkowicz Holleeder toestemming heeft gegeven om zijn bankrekening op het kantooradres van Moszkowicz te stellen. Ook van belang is de verklaring van de vrouw van Rolf Friedlander dat Moszkowicz en Holleeder in een hotel in Zuid Frankrijk op vriendschappelijke wijze, in het gezelschap van de kinderen, met elkaar omgingen, alsmede de verklaring van Kelder dat Endstra zelf tegen hem heeft gezegd dat Moszkowicz en Holleeder vriendschappelijke contacten onderhielden. Tot slot is opmerkelijk dat de echtgenote van Moszkowicz de vorige eigenaar was van de scooter van Holleeder. Al deze omstandigheden wijzen op een verhouding tussen Moszkowicz en zijn clienten Endstra en Holleeder, die verder gaat dan een strikt zakelijke relatie. Gelet op deze omstandigheden kan dan ook gezegd worden dat in het toen beschikbare feitenmateriaal, waarvan een deel al in de openbaarheid was gebracht, de door Kelder geuite beschuldiging voldoende steun vond. |
_________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 15 feb 2007 23:27 Onderwerp: |
|
|
Iemand een scooter verkopen is toch best zakelijk?  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: do 15 feb 2007 23:56 Onderwerp: |
|
|
Quote: | gelet op het feit dat hij op uitnodiging van Endstra in Monaco een liefdadigheidsdiner bijwoonde, waarbij hij aan één tafel heeft gezeten met onder anderen Sam Klepper en John Mieremet. Inmiddels zijn Endstra, Klepper en Mieremet alle drie op gewelddadige wijze om het leven gebracht |
Ik vrees dat Bram, zodra hij Holleeder's advocaat af is, zich maar beter uit de voeten kan maken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Martine Redacteur
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 485
|
Geplaatst: vr 16 feb 2007 1:25 Onderwerp: |
|
|
Ja, die indruk heb ik ook. Onlangs hoorde ik iemand zeggen, ik geloof bij 'Dit was het nieuws', 'Bram heeft een pak aan dat mooi kleurt bij de stoep waarop hij straks geliquideerd zal worden'.  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 16 feb 2007 9:14 Onderwerp: |
|
|
Dat is toch een afschuwelijke gedachte?
Overigens zou het niet erg slim crimineel gedrag zijn, omdat na zo'n actie de gedachtes natuurlijk meteen een zekere kant opgaan, maar dat terzijde. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 16 feb 2007 22:06 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Dat is toch een afschuwelijke gedachte? |
Absoluut.
Bram is rond 18.30 door de politie uit zijn kantoor gehaald na een dreigingsanalyse.
Bram,
Héééél veel sterkte en wijsheid!! _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 17 feb 2007 3:39 Onderwerp: |
|
|
JetKroket schreef: | Bram is rond 18.30 door de politie uit zijn kantoor gehaald na een dreigingsanalyse. |
Verstandig. Kennelijk loopt de gedachtegang bij de politie redelijk parallel met de gedachtegang hier. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: za 17 feb 2007 10:52 Onderwerp: |
|
|
We worden gewoon gecheckt voor tips!
Het lijkt me nu toch een stuk minder aantrekkelijk om winnaar te zijn van "De nieuwe Moskowicz"  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: za 17 feb 2007 12:04 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | We worden gewoon gecheckt voor tips! |
Klopt!
Bram legt de verdediging van Holleeder neer.
Dat is wijsheid.
Volgens de Telegraaf is Gerard Spong de belangrijkste kandidaat.
We gaan weer on-topic. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Laatst aangepast door JetKroket op za 17 feb 2007 18:51, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: za 17 feb 2007 13:29 Onderwerp: |
|
|
Als in: allochtonen in de advocatuur?? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 19 feb 2007 18:19 Onderwerp: |
|
|
Het is toch een autochtoon geworden (al kun je erover twisten of Spong allochtoon is, vermoedelijk hadden zijn ouders bij zijn geboorte beiden de Nederlandse nationaliteit). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: ma 19 feb 2007 18:55 Onderwerp: |
|
|
Spong wilde niet, als de pers mag geloven.
"Van over zee" heb ik nooit als allochtoon beschouwd, hoe het formeel ook mag zijn. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 19 feb 2007 19:09 Onderwerp: |
|
|
JetKroket schreef: | "Van over zee" heb ik nooit als allochtoon beschouwd, hoe het formeel ook mag zijn. |
Dan volg ik je eerdere opmerking niet:
Quote: | Volgens de Telegraaf is Gerard Spong de belangrijkste kandidaat.
We gaan weer on-topic. |
_________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: ma 19 feb 2007 19:17 Onderwerp: |
|
|
Bona, ik kan mij voorstellen dat je het niet volgt.
Mensen "van over zee" worden doorgaans als allochtoon gezien. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 19 feb 2007 19:43 Onderwerp: |
|
|
JetKroket schreef: | Bona, ik kan mij voorstellen dat je het niet volgt.
Mensen "van over zee" worden doorgaans als allochtoon gezien. |
Dus itt je eerdere bericht vind je Gerard Spong nog steeds off-topic. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|