|
Auteur |
Bericht |
b.nengerman
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 jan 2007 22:50 Onderwerp: wanneer en wie betaalt successierechten? |
|
|
ik heb een vraag over de verdeling van en nalatenschap. De moeder van mijn man is overleden en haar vriend is, via testament benoemd om de nalatenschap te regelen. De vriend is zelf geen erfgenaam. In het testament is bepaald dat de schulderkenning maximaal 18 maanden na het overlijden via notariele akte dient te geschieden. Het is nu bijna 12 maanden geleden. Ook dient de vriend alle schulden en lasten die tot de nalatenschap behoren te voldoen. Er is nog niets vastgelegd over de hoogte van de erfenis. Kan de belasting nu successie rechten van mijn man vragen of dient de vriend van zijn moeder (tevens benoemd tot afwikkelaar van de erfenis) deze te voldoen. Of dien je hiervoor uitstel te vragen tot het moment van werkelijke uitbetaling? Hoe werkt dit? |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: wo 31 jan 2007 16:45 Onderwerp: |
|
|
helaas kan ik je geen concreet antwoord geven maar wel een tip: kijk eens op de website www.erfwijzer.nl. daar wordt uitvoerig ingegaan op successierechten.
succes en sterkte! |
|
|
|
 |
|