Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 23 aug 2025 22:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onderhuurschuld en mishandeling
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LindaRode

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 17:10    Onderwerp: Onderhuurschuld en mishandeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte Heer/Mevrouw,

In de periode van 13-10-’06 tot 05-12-’06 heb ik mijn toemalige woning in Almere onderverhuurt aan de heer X en diens vriendin Mevr. Y.
Aangezien zij verzaakten te betalen is de woning opgezegd op laatstgenoemde datum.
Helaas zijn bovengenoemde daarbij vertrokken zonder eerst met mij af te rekenen, waardoor zij nu een huurschuld hebben staan van € 620,-
Ook is mijn fiets, die in bovenstaande periode geplaatst was in de berging van de woning, plotseling verdwenen.
Waar de heer X en mevrouw Y nu verblijven is mij volledig onbekend.
Het mobiele telefoonnummer blijft onbeantwoord en ook op mijn diverse e-mail berichten wordt niet meer gereageerd.

Verder heb ik via via vernomen dat de heer X kampt met een groot drugs- en drankprobleem, diep in de schulden zit en regelmatig zijn vriendin (Mevr. Y) mishandeld op een dusdanige manier dat zij als gevolg hiervan al eerder naar het ziekenhuis moest.

Nu is mijn vraag wat ik hiermee kan?
In hoeverre kan ik aanspraak maken op eerder genoemd bedrag, aangezien er geen huurcontract is opgesteld?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 18:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zie dit als huiswerk... No smile
Effe iets anders. Hoe kun je onderverhuren en opzeggen zonder een huurcontract...? I got an idea

Fiets foetsie... dus aangifte doen van diefstal. Shocked

Verder kan ik je (nog) niet helpen, helaas.
LindaRode

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 19:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Effe iets anders. Hoe kun je onderverhuren en opzeggen zonder een huurcontract...?

Omdat er vanaf het begin al onenigheid was over de betaling is het er nooit van gekomen een huurcontract op te stellen.
Op zich is het een vrij korte periode geweest.
Aangezien er niet werd betaald heb ik gezegd dat ik mijn huur (stond uiteraard op mijn naam) op zou zeggen als ze niet zouden betalen.
Blijkbaar wisten ze toen al dat ze dat niet gingen doen, want ze zijn toen direct op zoek gegaan naar andere woonruimte.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 19:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit is dus géén huiswerk. Oohhh,oohhhhhhhhh...........
Je formuleert goed. Het leek op mijn werkboek..............

Sorry meid als je je niet serieus genomen voelt. Had ik zo niet bedoeld.

Het stikt hier van de deskundigen. Je gaat geholpen worden, zo ik hoop.

Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 19:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even serieus.

Ik vind het toch een flinke periode, bijna 2 maanden.
Als je nog eens je woning verhuurt, stel dan éérst een huurovereenkomst op.
Laat de mensen zich legitimeren. Een laatste adres is altijd te overleggen door middel van een recent bankafschrift.
Google even voor een goede, tijdelijke, huurovereenkomst. Er zijn voldoende standaardcontracten die voldoen. Het kan je enorm veel narigheid besparen.
LindaRode

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 20:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even voor de duidelijkheid, dit waren niet volledig onbekenden van me.
Sterker nog, De heer X was een collega van me.
Door dit alles is hij dan ook zijn baan kwijt geraakt, nadat hij mij eruit heeft geprobeert te werken!
De woning is inmiddels opgezegd en dus zal ik ook niet opnieuw hoeven onderverhuren.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 21:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat je het van je collega's hebben moet!!!!!!!! Mr. Green Mr. Green

Ik vrees dat je naar je centen kunt fluiten. Maar misschien weten anderen een oplossing.
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 21:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gevaar van onderverhuren zonder schriftelijk contract is ook dat je de huurders er met een beetje pech niet meer uit kan krijgen. Maar goed dat speelt hier dus niet.

Van de verdwijning van de fiets kun je aangifte doen. De niet betaalde huurtermijnen zul je zelf moeten vorderen. Dat kan op de "normale" manier via aanmaningen, eventueel een incassobureau en uiteindelijk de rechter. Of het bedrag hoog genoeg is om dat de moeite waard te maken is natuurlijk wel de vraag.

In ieder geval zul je eerst de huidige verblijfplaats moeten achterhalen. Misschien kan de politie, op zoek naar de verdwenen fiets, daarbij helpen...
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 23:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mod: namen geanonimiseerd.
LindaRode

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 23:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben ook achter de verblijfplaats gekomen, maar durf hier weinig mee te doen.
De vraag is namelijk hoe je dit verstandig aan kan pakken.
Persoonlijk ben ik bang dat het behoorlijk uit de hand kan lopen als mijn vriend en ik daar langs gaan.
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 23:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan kun je beginnen met een aangetekende brief waarin je een fatale termijn stelt waarbinnen betaald dient te worden.

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 23:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toevallig heb ik hem net aan de telefoon gehad en hem toen gevraagd wanneer hij wil gaan betalen.
Hij heeft niet letterlijk gezegd dat hij dat niet gaat doen, hij zei alleen dat hij daar niks over kon zeggen.
Heel vaag dus allemaal.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 0:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Linda,
Rot voor je.
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 10:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LindaRode schreef:
Toevallig heb ik hem net aan de telefoon gehad en hem toen gevraagd wanneer hij wil gaan betalen.
Hij heeft niet letterlijk gezegd dat hij dat niet gaat doen, hij zei alleen dat hij daar niks over kon zeggen.
Heel vaag dus allemaal.

Dit zal dus zo blijven doorgaan: smoesjes, uitstel, afspraak maken die vervolgens wordt geschonden.

Zoals Bona Fides als stelt, wil je een juridische poot hebben om op te staan moet je ze eerst in gebreke stellen. Ivm de bewijsbaarheid is het verstandig dit aangetekend te doen. In deze brief zet je zoiets van 'indien ik niet vóór 15 februari het hele bedrag op mijn rekening heb zal ik juridische stappen ondernemen.'

Waarschijnlijk zal hij dan nog niet betalen, al is het alleen maar omdat hij dat niet echt kan. Vervolgens kan je dan een incassobureau inschakelen, en het ultieme dwangmiddel is natuurlijk de rechter.

Uiteraard, het is de vraag of het geld je al die moeite en kosten waard is. Maar als je een wekelijks vervelend gesprek wilt vermijden en er toch achteraan wilt, is dit de juridische weg.
LindaRode

BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 11:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is inderdaad èèn en al smoesjes... Zo frustrerend!
Als je zo leeft als zij dan is je leven gewoon een groot leugen.

Maar ik ga het proberen met de aangetekende brief.
Bedankt voor de tip!

Misschien nog meer ideeen? Ik heb de politie inmiddels ook ingeschakeld trouwens.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds