Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 06 aug 2025 0:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geluidsoverlast door 'zwarte' bijverdiensten
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: di 16 jan 2007 18:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De verhuurder is inderdaad in gebreke. En het is inderdaad makkelijk om de bal bij jou/jullie te leggen. Dan zijn ze er vanaf. Maar, helaas, voor de verhuuder, ligt de bal bij hun en wellicht kan/moet de politie ook haar verantwoordelijkheid nemen.
Huurverlaging zie ik niet snel/makkelijk gerealiseerd.
Mijn advies is google eens wat onder het trefwoord (buren)overlast en zie de juridische kant helder te krijgen. Er is heel wat geregeld op dit gebied in het voordeel van de huurder.
Wist je al dat je, mits aan bepaalde inkomenseisen voldaan, in aanmerking kunt komen voor gesubsidieerde rechtsbijstand? Dit betekent concreet een advocaat. Denk niet gelijk aan een proces, hij/zij kan ook middels een gesprek tot een oplossing komen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 16 jan 2007 19:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

figuurtje schreef:
Via welk wetsartikel kan ik die inhouding van een deel van de huur eisen? Ik denk namelijk dat ze dan wel opeens in actie komen dus ik ga maar eens een brief schrijven.

Het opschortingsrecht kun je vinden in art 6:52 BW. In principe kun je hier zelf een beroep op doen, zonder advocaat of een juridische procedure of iets dergelijks. Je meldt gewoon dat je voorlopig een deel van de huur inhoudt totdat de verhuurder aan zijn verplichtingen heeft voldaan.

Je moet alleen wel zeker van je zaak zijn, en bijvoorbeeld niet meer inhouden dan redelijk is. Anders kom jij in gebreke wat in theorie tot uitzetting kan leiden.

JetKroket

BerichtGeplaatst: di 16 jan 2007 20:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En stop dat geld even een potje!
figuurtje

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): HHs

BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 11:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank jullie wel voor de hulp, de steun en het meedenken.

Ik ga eens onderzoeken hoeveel huur ik zou kunnen inhouden.
Gevoelsmatig zou rond de 10% acceptabel zijn.

Valt woongenot eigenlijk onder servicekosten? Of kan ik daar
zelfs een deel voor van de kale huurprijs inhouden? Wellicht
handig als ik dat wel specificeer naar de verhuurder toe, zodat
het niet lijkt of ik zomaar een willekeurig bedrag gekozen heb.

Het lijkt me ook dat ik moet aangeven onder welke condities ik
de verlaging in laat gaan. Zoiets als 'als er op datum X niets is
gedaan, is de verhuurder in gebreke en ben ik volgens artikel Y:YY
gerechtigd om...'
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 22:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Servicekosten betaal je voor werkelijke kosten. Zolang het voorschot niet totaal onredelijk is in verhouding tot de werkelijke kosten zou ik die maar gewoon blijven betalen.

De kale huur betaal je voor het genot van de woonruimte. Daar zou je eventueel dus op kunnen inhouden.

Inderdaad wel verstandig om het in een potje te doen. (Al valt wel te verdedigen dat eenmaal misgelopen huurgenot niet meer valt goed te maken.)

JetKroket

BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 0:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misgelopen huurgenot valt inderdaad niet meer goed te maken, maar je moet nog maar eens zien te winnen.
bona fides

BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 0:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daarom maar in een potje inderdaad.

JetKroket

BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 12:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Figuurtje, ik heb de indruk dat het inhouden van huur hier niet op zijn plaats is. Ik vrees dat je in moeilijkheden komt!

Ik ben juridisch niet geschoold in deze problematiek. Daarom kan ik niet anders dan voor onderstaande aanpak kiezen. Ik huur wel zelf en ben, ook aangaande overlast, het nodige tegengekomen de afgelopen jaren.

Lees en overdenk het volgende eens:

Art. 52 BW6, Boek 6, Titel 1, Afdeling 7
1. Een schuldenaar die een opeisbare vordering heeft op zijn schuldeiser, is bevoegd de nakoming van zijn verbintenis op te schorten tot voldoening van zijn vordering plaatsvindt, indien tussen vordering en verbintenis voldoende samenhang bestaat om deze opschorting te rechtvaardigen.
2. Een zodanige samenhang kan onder meer worden aangenomen ingeval de verbintenissen over en weer voortvloeien uit dezelfde rechtsverhouding of uit zaken die partijen regelmatig met elkaar hebben gedaan.

Op de website van SRK Rechtsbijstand tref je o.a. deze tekst:
Inhouden van huur. Mijn woning vertoont ernstige gebreken, maar de verhuurder doet niets om ze te verhelpen. Kan ik (een deel van) de huur inhouden? Als een gebrek tijdens de huurovereenkomst ontstaat en het gebruik van de woning aantast, dan schiet de verhuurder tekort in de nakoming van zijn verplichting het rustig woongenot te garanderen . De huurder heeft met ingang van het tijdstip waarop het gebrek is ontstaan een opschortingrecht als aan twee voorwaarden is voldaan. Het gebrek moet het gebruik van de woning zo ernstig schaden dat een (gedeeltelijke) opschorting van de huurbetaling te rechtvaardigen is. Het betreft hier zaken die het woongenot ernstig schaden zoals bijvoorbeeld een ernstige lekkage waardoor een deel van de woning onbruikbaar is geworden. Als tweede voorwaarde geldt dat de huurder alleen mag opschorten als hij kan bewijzen dat hij de gebreken bij de verhuurder heeft gemeld. Deze mededeling is niet nodig wanneer de huurder kan bewijzen dat de verhuurder in voldoende mate bekend is met (de ernst van) het gebrek. De verhuurder moet immers weten waarom de huurbetaling voorlopig wordt gestaakt, zodat hij passende maatregelen kan treffen. Indien de verhuurder het gebrek verhelpt, moet de huurder alsnog de huur te betalen. De huurder doet er dan ook verstandig aan de ingehouden huur te reserveren, in verband met de mogelijkheid dat het ingehouden bedrag terugbetaald dient te worden.

Surf eens naar www.aedesnet.nl en vul bij zoek ‘Tomlow’ in en klik vervolgens op 'aanpakken overlast is heel goed mogelijk – 28 januari 2004’. Mr. Bernard Tomlow staat genoteerd als de beste overlastadvocaat.

Ga ook eens naar www.vrom.nl

Wellicht kan ook de huurcommissie je helpen.

Heel rot dat je dit treft. Ik hoop vurig voor je dat je er goed uitkomt.

Laat je ons horen hoe het afloopt? Ik ben reuze benieuwd.
figuurtje

BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 20:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo!

Na maandenlang klagen komt er a.s maandag eindelijk
iemand van de wooncooperatie langs om over dit probleem
te praten.

Hopelijk leidt het gesprek tot iets.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 20:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heel erg fijn voor je.
Alvast de duimen omhoog Good .
figuurtje

BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 20:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stiekem hoop ik dat ze dan zo hard blaffen dat er geen
normaal gesprek te voeren is en ze het zelf eens horen.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 22:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp je volledig!!!!
En ik hoop vurig dat het zo gaat!!!
figuurtje

BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo, het gaat allemaal zo langzaam! Sad
Er zou gepraat worden met de betreffende overlast-veroozaker,
maar tot nu heb ik er niets meer over gehoord. Als ik e-mail
stuur aan de verhuurder, dan krijg ik geen antwoord.
Ondertussen is de overlast er nog wel.

Wat moet ik doen? Minder huur gaan betalen was geen optie?
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 16:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vreselijk. Ik leef met je mee. Je hebt net zo’n onbeschaafde verhuurder als ik.

EEN ADVOCAAT INSCHAKELEN, is mijn advies.

Ik begrijp dat je studeert en dit betekent dat je een minimaal inkomen hebt. Uit mijn hoofd, je eigen bijdrage is 90,=. Kijk even op www.hetjl.nl , voor je eigen bijdrage.

Maar, zoals je ook in het stuk van mr. Bernard Tomlow gelezen zult hebben, kan het, onder bepaalde omstandigheden, ook op rekening van de verhuurder.

Overleg even.

Ik gok er op dat de verhuurder na een gesprek met een advocaat heeft ingebonden. Naar een advocaat luisteren ze wel... en hij/zij wappert met het recht.........

Laatst aangepast door JetKroket op wo 28 feb 2007 19:00, in totaal 1 keer bewerkt
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 17:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

figuurtje schreef:
Hallo, het gaat allemaal zo langzaam! Sad
Er zou gepraat worden met de betreffende overlast-veroozaker,
maar tot nu heb ik er niets meer over gehoord. Als ik e-mail
stuur aan de verhuurder, dan krijg ik geen antwoord.
Ondertussen is de overlast er nog wel.

Wat moet ik doen? Minder huur gaan betalen was geen optie?

Als het niet lukt om onderling tot een oplossing te komen, is afdwingen via het recht meestal inderdaad de logische volgende stap.
Andere optie is de huurcommissie, minder hoge drempel en goedkoper! Maar waarschijnlijk ook minder effectief.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds