|
Auteur |
Bericht |
jpdeboer
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: do 11 jan 2007 18:41 Onderwerp: Bonuspunten constructie ARW Rug |
|
|
Op de RUG kunnen we dmv volgen van werkcolleges bonuspunten verdienen voro het tentamen van ARW. Op het tentamen had ik 26 van de 40 goed, om een voldoende te halen was 27 punten nodig. Wanneer je echter maximaal 3 x het college hebt gemist, zou je recht hebben op 2 bonuspunten, wat mij dus op een totaal van 28 zou brengen. Volgens de docent die het werkcollege geeft, heb ik 4 keer gemist. Echter is op de nabespreking van het tentamen gesproken over het toekennen van 1 bonuspunt indien je 4 keer het college hebt gemist. Weet iemand hier of dat klopt?
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 11 jan 2007 18:54 Onderwerp: |
|
|
Ik ken geen gezaghebbender bron dan de vakgroep zelf. Ik neem aan dat als dat op de nabespreking gezegd is, het klopt. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 12 jan 2007 1:06 Onderwerp: |
|
|
Bonuspunten omdat je een college volgt. Waarom niet gelijk de meester-titel? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 12 jan 2007 14:07 Onderwerp: |
|
|
Flauw! Wij kennen op de EUR voor sommige vakken ook een dergelijke regeling. Die houdt in dat je een bonus krijgt als je alle werkgroepopdrachtjes braaf inlevert.
Het is inderdaad een nogal niet-academische (kinderachtige?) regeling, maar het zorgt er wel voor dat studenten beter aan het werk zijn. Zeker voor vakken die als zeer moeilijk worden ervaren, geeft dit studenten een steuntje in de rug.
Ik denk dat het voor een universiteit soms ook zoeken is naar de juiste balans tussen goed motiveren en een te schoolse opstelling. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: vr 12 jan 2007 14:18 Onderwerp: |
|
|
Een bonus voor het inleveren van werkgroepopdrachtjes vind ik nog wel wat anders dan een bonus voor het enkele feit dat je lijfelijk aanwezig bent... _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: vr 12 jan 2007 15:34 Onderwerp: |
|
|
Wat denken jullie dan van een minpuntenconstructie? Als je niet braaf je huiswerk inlevert krijg je strafpunten...
Of een systeem waarin je minstens x keer aanwezig moet zijn geweest omdat je anders je tentamen niet mag maken? _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: vr 12 jan 2007 15:42 Onderwerp: |
|
|
Duch schreef: | Wat denken jullie dan van een minpuntenconstructie? Als je niet braaf je huiswerk inlevert krijg je strafpunten...
Of een systeem waarin je minstens x keer aanwezig moet zijn geweest omdat je anders je tentamen niet mag maken? |
Dat laatste hanteerden (hanteren?) ze in Utrecht voor veel bachelorvakken. Dan moet je wel een redelijke regeling maken voor bijzondere omstandigheden... Ik heb daar vakken gehad waar je maar 2 keer afwezig mocht zijn (bij de werkgroepen) en als je dan 1x een begrafenis had en 2x ziek was, had je -ondanks geldige redenen- gewoon pech en moest je het hele vak opnieuw volgen. 'k Heb er zelf gelukkig niet mee te maken gehad, maar het pakte voor sommigen echt onredelijk uit! _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: vr 12 jan 2007 16:24 Onderwerp: |
|
|
Duch schreef: | Wat denken jullie dan van een minpuntenconstructie? Als je niet braaf je huiswerk inlevert krijg je strafpunten...
Of een systeem waarin je minstens x keer aanwezig moet zijn geweest omdat je anders je tentamen niet mag maken? |
Feitelijk maakt het natuurlijk niet zoveel uit of je een puntje minder krijgt voor het niet aanwezig zijn of een puntje meer voor het wel aanwezig zijn..
Vooral het moeten inleveren van opdrachten stoort mij erg, het is kinderachtig, en bij mij leiden zulke maatregelen tot afwezigheid omdat als ik niet al mijn werk af heb kunnen krijgen ik niet naar de werkgroep ga omdat er een *alleen voorbereid* regel geldt. Wat dan vaak blijkt is dat voorbereiding in the eye of the beholder is, en waar ik het gevoel heb dat ik niet voldaan heb aan de eis omdat ik iets niet af heb kunnen krijgen, blijkt dat voor anderen heel anders te liggen... Met als gevolg dat de mensen die zich beroerd voorbereiden alsnog beroerd voorbereid komen, en ik met een gevoel van falen voor het niet af krijgen, maar naar achteraf blijkt, veel beter voorbereid dan anderen, liever thuis blijf om gezeik (wat er dan nooit blijkt te zijn maar wel wordt voorgespiegeld) te voorkomen  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
LeChat
|
Geplaatst: vr 12 jan 2007 17:05 Onderwerp: |
|
|
Als je dat een paar keer overkomen bent en dus gemerkt hebt dat je vergeleken met de rest wél goed voorbereid bent, dan kom je in 't vervolg toch gewoon naar die colleges? _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 12 jan 2007 22:14 Onderwerp: |
|
|
Michèle schreef: | Zeker voor vakken die als zeer moeilijk worden ervaren, geeft dit studenten een steuntje in de rug. |
Dat klopt. Het vereiste niveau om het vak te halen wordt immers omlaag gebracht. De straten worden weliswaar leger, maar afgestudeerde juristen niet beter...
Quote: | Ik denk dat het voor een universiteit soms ook zoeken is naar de juiste balans tussen goed motiveren en een te schoolse opstelling. |
De juiste motivatie zou m.i. moeten zijn: wie de colleges volgt, zal het beter snappen en heeft daardoor meer kans het vak te halen. Voorwaarde hiervoor is dat de colleges goed verzorgd zijn.
De eigenwijze student die het ook zelf wel afkan (en dat niet alleen denkt) hoeft voor mij in ieder geval niet gestraft te worden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
|
Geplaatst: vr 12 jan 2007 23:17 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | De eigenwijze student die het ook zelf wel afkan (en dat niet alleen denkt) hoeft voor mij in ieder geval niet gestraft te worden. |
Dat ben ik in ieder geval met je eens. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Laatst aangepast door Duch op vr 12 jan 2007 23:20, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 12 jan 2007 23:19 Onderwerp: |
|
|
De bonusregeling bij sommige vakken op de EUR houdt overigens in dat je als je je credit haalt (bijv. van 8 werkgroepopdrachten minimaal 6 opdrachten voldoende gemaakt hebt) je een vraag extra mag maken op het tentamen. Theoretisch kun je dan een volle punt meer behalen dan studenten die niet aan de regeling hebben deelgenomen. Moet je natuurlijk wel die vraag 100% goed beantwoorden. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 13 jan 2007 2:16 Onderwerp: |
|
|
Duch schreef: | Of een systeem waarin je minstens x keer aanwezig moet zijn geweest omdat je anders je tentamen niet mag maken? |
Misschien een variant hierop: als je het college te vaak hebt gemist, mag je het tentamen dit jaar maar 1x maken (dus alleen het eigenlijke tentamen of alleen het hertentamen).
De eigenwijze student die eigenwijs mag zijn, wordt hierdoor niet bestraft. De rest is gewoon verstandig en volgt het college. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 13 jan 2007 10:41 Onderwerp: |
|
|
Waarbij je je kunt afvragen of dat nou echt altijd van "verstand" getuigt. Ikzelf bereid de colleges gewoonlijk goed voor en dan denk ik echt wel dat ik mijn tijd verspil, omdat ik op zo'n moment gewoon niets nieuws hoor.
Zou willen dat de colleges meer een aanvulling vormden van wat je zelf toch al gelezen hebt / had kunnen hebben.
Edoch, de gemiddelde student wil het blijkbaar anders, want hoogeleraren die de student niet aan de hand nemen wordt verweten chaotisch te zijn en niet les te kunnen geven. Met alle gevolgen van dien voor die docent en de collegereeks. Jammer hoor. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: za 13 jan 2007 12:44 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Waarbij je je kunt afvragen of dat nou echt altijd van "verstand" getuigt. Ikzelf bereid de colleges gewoonlijk goed voor en dan denk ik echt wel dat ik mijn tijd verspil, omdat ik op zo'n moment gewoon niets nieuws hoor.
Zou willen dat de colleges meer een aanvulling vormden van wat je zelf toch al gelezen hebt / had kunnen hebben.
|
Inderdaad!!! _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
|