|
Auteur |
Bericht |
Lotte
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 03 jan 2007 17:22 Onderwerp: |
|
|
Heeft de verhuurder een sleutel van jouw woning? Ik vraag mij dat af omdat hij de post uit de gang haalt. Naar mijn idee mag de verhuurder niet zomaar jouw woning binnen treden.
Want voor een contract heb je? Staat daar niet duidelijk in dat jij de enige bewoner bent? Dan zou je dat mee kunnen nemen naar de gemeente. Ook telkens weer langs gaan zorgt soms voor succes.
Voor de rest alle post die niet geadresseerd is aan jou, ongeopend retour afzender met de mededeling geadresseerde onbekend op dit adres. Mochten sommige instanties brieven blijven sturen, kan je een email sturen of bellen.
Na lang terug sturen en bellen ben ik eindelijk van bijna alle niet aan mij geadresseerde post af (en nu ga ik over een maand weer verhuizen...).
Succes ermee in elk geval! |
|
|
|
 |
wetwet
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 03 jan 2007 17:33 Onderwerp: |
|
|
Wat die sleutel betreft, de verhuurder(ster) vindt dat zij het recht heeft op de sleutel van het appartement. Ik heb er echter een ander slot ingezet, om mijn privacy te beschermen. Het is een inpandig trappenhuis met drie appartementen boven elkaar. Vandaar dat zij de buitendeursleutel wel in haar bezit heeft, daarmee de mogelijkheid de post uit de gang te nemen.
Groet. |
|
|
|
 |
blackdiamond
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 13 jan 2007 1:02 Onderwerp: |
|
|
Martijn schreef: | Zomaar een algemene reactie: weet dat als je geen huur betaalt de verhuurder na ongeveer 2 maanden naar de rechter kan stappen om je uit te laten zetten. | .
Ja, inderdaad en zelfs na 3 maanden krijg je een ontruimingsvonnis aan je broek en kun je door de deurwaarder het huis uitgezet worden! Ook al zou je verweer voeren bij de kantonrechter, dan krijg je nog de kous op de kop want dit is beslist GEEN grond om geen huur te betalen. Ik vind het eigenlijk een beetje een schandalige "grond" om geen huur te betalen. Wat kan een verhuurder er nou aan doen dat een of andere debiteur/"crimineel" op jouw adres staat ingeschreven. Je moet gewoon naar het gemeentehuis gaan en een zogenaamde "aangifte van onterechte inschrijving" laten invullen of iets dergelijks. Gemeente doet dan onderzoek naar die persoon en komt na een tijdje er dan "officieel" achter dat deze persoon wordt uitgeschreven.
Als ik die huurzaak in handen had gekregen, had ik gewoon gedagvaard voor de kantonrechter, waarvan akte! haha |
|
|
|
 |
|