Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 20:00
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

please duidelijk taal uitleggen wat mijn kansen zijn help!!
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wallrider

Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): NTI

BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 18:10    Onderwerp: please duidelijk taal uitleggen wat mijn kansen zijn help!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik ben een man van 39 en word vader maar mijn vriendin is met 16 weken terug naar haar ex gegaan en nu dus maar vechten om me kindje te mogen erkennen er is nu al een curator aangesteld en ook al een datum van rechtzaak voor DNA vaststelling die zie ik met veel vertrouwen tegemoet

ik had het graag zo anders gezien maar kan je verder niets aan veranderen mis zo veel nu ze is nu 26 weken zwanger en heb nog niet een keer gezien hoe me kindje eruit ziet op een echo die bewoog na week 16 alleen een gemailde foto van afdruk dat doet pijn al ben ik blij met alles wat ik heb

via via gehoord dat ik een zoontje krijg maar wat me een klap in me gezicht gaf was het feit dat een ander mijn kindje al heeft erkend de eerste werkdag nadat ze bij me weg is gegaan gelukkig is er 8 januari al een rechtzaak omdat ik echt nu alles uit de kast trek om mijn kind te erkennen en een bezoekregeling het kan toch niet zo zijn dat een ander mijn kindje opvoed en ik gewoon kan barsten heb echt even een uurtje zwaar zitten huilen toen ik de papieren van het gemeente huis Haarlem zag ben er nu ook achter dat bij alle relatie, s die ze heeft gehad achteraf heeft verteld dat ze is mishandeld dat doet ze nu bij mij ook maar heb ondertussen 6 getuigen verklaringen van mensen die verklaren dat ik haar aanbad en juist heel goed voor haar en haar zoontje was

heb nu ook papieren uit Engeland waar ze een tijdje heeft gewoond dat ze daar psychische hulp had en een aantal zelfmoord pogingen heeft gedaan en om pillen en dergelijke vroeg aan haar vriend via brieven.

haar eerste kindje heeft ze door ivf gekregen
het voelt voor mij alsof ik als een soort donor ben gebruikt vooral omdat we pas kort elkaar kende toen we zwanger werden en ze bij de 16 weken weg is gegaan bij me das zo ongeveer de tijd dat je kindje niet zomaar vroegtijdig geboren word dus ik denk en ook mijn advocaat dat ik nu sterk sta voor de rechter maar mijn god wat doet het allemaal pijn dat het zo moet had zo graag op een normale manier de dingen geregeld en liever nog gewoon gelukkig zijn gebleven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 20:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jeetje wallrider, wat een verhaal, zeg!

Ik zou niet weten wat je kansen zijn, maar je advocaat ziet het blijkbaar zonnig in, dus dat is dan iets waar je hoop aan kunt ontlenen.

Het is dus je bedoeling dat het kindje wel bij de moeder blijft? Zou je het niet zelf willen opvoeden? Uit wat je schrijft krijg ik niet direct het gevoel dat je exeen heel stabiel thuis gaat bieden, maar goed misschien zie ik dat verkeerd.

Zorg in elk geval dat er dan een hele duidelijke bezoekregeling afgesproken wordt, anders krijg je daar weer gedoe over.

Succes en laat gerust even weten hoe het is afgelopen!
Sleepy

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 3:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als jij werkelijk de biologische vader bent zal dat gewoon duidelijk worden met de DNA test en kan je inderdaad gewoon een bezoekregeling aanvragen en proberen zelfs gezag te krijgen (al zal zij dat proberen te voorkomen door het mishandeling verhaal) Een bezoekregeling zal je waarschijnlijk ook wel krijgen zeker gezien het feit dat je zo graag wil... Probeer wel zo duidelijk als mogelijk te maken dat je een goede vader voor dat kind zal zijn... bv dingen als werk je en kan je in je onderhoud voorzien... heb je verder de voorzieningen hem te ontvangen en heb je geen strafblad enzo...

Hou er wel rekening mee dat als je de biologische vader bent je ook onderhoudsplichtig wordt voor dit kind... de moeder kan over het algemeen heel veel doen om de omgangsregeling te verstoren (smoesjes als hij is ziek verjaardga dat soort dingen) maar de alimentatie kan ej niet zomaar stoppen... Vraag is of het je waard is... is het je dat.. ga er dan voor... denk er anders nog eens over na of je werkelijk alle emoties en de problemen wel aan wil gaan...
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 11:19    Onderwerp: Re: please duidelijk taal uitleggen wat mijn kansen zijn he Reageer met quote Naar onder Naar boven

wallrider schreef:
ik ben een man van 39

Oh, ik zie toch echt 99 staan... En lees ook in verband met de titel even de netiquette na. Dank u.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
wallrider

BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 21:47    Onderwerp: reactie op sleepy Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste sleepy ik wil nartuurlijk mijn verandwoording dragen en voor mijn zoontje een vader zijn en alless is het waard ook dat het me geld kost je eigen kindje is toch onbetaal baar en ja ze zal wel gaan zeggen dat ik haar mishandelde maar dat heeft ze al over 6 relatie,s gezegd dus dat moet ze dan hard maken denk ik en ik heb haar nooit geslagen dus lijkt me sterk als haar dat lukt verder heb ik brieven van verloskundige dat we daar waren oa voor zwangerschaps kurses van ons 2e
ik waag de gok mijn kind neemt niemand me af
Pax et iustitia

Pax et iustitia

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 16:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is normaliter niet zo dat de vader de voogdij over een kind krijgt, al helemaal niet als het kindje net is geboren. Het lijkt mij verstandig zo een beeld te schetsen dat jouw ex heet labiel is en meerdere keren zelfmoord heeft gepleegd. Dat dit niet ten goede komt van het kind enzo..

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 16:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pax et iustitia schreef:
Het is normaliter niet zo dat de vader de voogdij over een kind krijgt, al helemaal niet als het kindje net is geboren.
Wie spreekt hier over *voogdij*? Het gaat om vaststelling van het vaderschap, een omgangsregeling, dat soort zaken. Gezág (niet voogdij!) voor de biologische vader komt *eventueel* pas in een veel later stadium aan de orde.

Quote:
Het lijkt mij verstandig zo een beeld te schetsen dat jouw ex heet labiel is en meerdere keren zelfmoord heeft gepleegd. Dat dit niet ten goede komt van het kind enzo..
Waar moet dat beeld volgens jou geschetst worden? De TS moet eerst zien hard te maken dat hij de vader is... Enne: 'meerdere keren zelfmoord plegen', da's toch wel een uitzonderlijke prestatie...

BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 17:57    Onderwerp: erkenning geen voogdij Reageer met quote Naar onder Naar boven

rvrn voor de duidelijkheid ik wil mijn ex het kindje niet afnemen door er zelf voor te gaan zorgen of zoiets ik wil alleen dat het kindje op mijn naam staat en ik een goede omgangs regeling krijg ik zou er ook graag voor zorgen maar denk dat je en kindje niet snel bij de moeder weg moet of mag halen ik wilgewoon vader zijn en hoop dat te bereiken ze erkend overgings niet dat ik niet de vader ben dat geeft ze wel toe ze wil alleen niet dat haar 2 kinderen een andere achternaam hebben of dat ze 2 verschillende vaders hebben daarom heeft de vader van haar eerste kindje nadat ze bij me weg is gegaan ook mijn kindje al ongeboren erkend hoopte het zonder rechtzaken te regelen maarze wil niet met me praten en blijft er dus niets anders over
Pax et iustitia

Pax et iustitia

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 15:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LeChat schreef:

Quote:
Het lijkt mij verstandig zo een beeld te schetsen dat jouw ex heet labiel is en meerdere keren zelfmoord heeft gepleegd. Dat dit niet ten goede komt van het kind enzo..
Waar moet dat beeld volgens jou geschetst worden? De TS moet eerst zien hard te maken dat hij de vader is... Enne: 'meerdere keren zelfmoord plegen', da's toch wel een uitzonderlijke prestatie...

Gelukkig weet je mijn verkeerde woordkeuze op een sarcastische wijze te verbeteren, dank u.

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 12:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wallrider

Je geeft aan dat je alleen maar wil dat het kindje op jouw naam komt te staan. Hiervoor dient de moeder echter toestemming te geven.

Als de rechter al ontkenning/vaststelling vaderschap uitspreekt in jouw voordeel, dan wordt hiermee wel de afstamming vastgesteld maar niet de naam. Het kindje zal dan waarschijnlijk de naam van je vrouw gaan dragen. Op papier, dus in de geboorteakte, ben je wel de vader

Juny
worrie2000

Leeftijd: 60
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 22:26    Onderwerp: Re: reactie op sleepy Reageer met quote Naar onder Naar boven

wallrider schreef:
verder heb ik brieven van verloskundige dat we daar waren oa voor zwangerschaps kurses van ons 2e
ik waag de gok mijn kind neemt niemand me af

Hoi,

Ik begrijp hieruit dat jullie samen nog een kind hebben?
wallrider

BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 23:39    Onderwerp: Re: reactie op sleepy Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp hieruit dat jullie samen nog een kind hebben?[/quote]

nee dat kindje is van haar eerdere relatie waar ze nu ook weer terug bij is gegaan
en ze heeft er denk ik probleemen mee dat de kinderen verschillende namen en vaders hebben maar dat had ze ook eerder kunnen bedenken
worrie2000

Leeftijd: 60
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 19:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is er al bekend hoe deze zaak is afgelopen?

Ik hoor graag van u.

Gr.
wallrider

BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 21:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

worrie2000 schreef:
Is er al bekend hoe deze zaak is afgelopen?

Ik hoor graag van u.

Gr.

de zaak komt binnen kort weer voor de rechter maar heb sinds een aantal weken een goed contact met me ex en dat wil ik graag zo houden dus het spijt me maar kan u geen verdere info geven ik weet al hoe me jongen heet heb een aantal foto,s gehad van haar waar ik heel blij mee ben en binnen kort mag ik hem zien nog voor de rechtzaak heeft ze gezegt en ik geloof haar hoop dat alles nog goed komt helaas kan ik u nu niet verder berichten over de afloop maar ik ga er van uit dat alles goed komt of ik me kind mag erkennen of niet bij de rechterbank groeten wallrider
abraxes

abraxes

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 22:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

(off topic)
Nog gefeliciteerd!
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds