|
Auteur |
Bericht |
-anouk-
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 13 dec 2006 17:13 Onderwerp: verblijfsvergunning en rechtzaken |
|
|
Beste mensen
Ik weet niet of ik mijn vraag op de goede plek stel (burgelijk recht).
Wat ik graag zou willen weten of het klopt dat iemand een verlenging van de permanente verblijfsvergunning voor Nederland kan krijgen slechts op basis van een verzoek bij de rechtbank tot een procedure voor omgang met een erkend kind.
Wat ik bedoel: stel dat iemand geen recht op verblijf heeft op basis van werk, relatie, family life, etc. kan de IND dan recht op verblijf geven puur op basis van een rechtzaak waarbij om omgang met een erkend kind wordt verzocht en bijvoorbeeld voor de duur van deze rechtzaak?
Het gaat om een situatie waarbij een vader met Zweeds/Egyptisch paspoort bij een eerdere procedure geen gezag meer heeft en geen recht op omgang met het kind heeft gekregen. De moeder is belast met het éénhoofdig gezag.
Alle informatie is van harte welkom, alvast bedankt! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 13 dec 2006 18:47 Onderwerp: |
|
|
De man heeft een Zweeds paspoort en is dus EU-onderdaan. Wat is het probleem? Is hij afhankelijk van een uitkering? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
-anouk-
|
Geplaatst: wo 13 dec 2006 19:52 Onderwerp: |
|
|
voor zover bekend heeft hij geen uitkering en geen inkomen in Nederland |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: wo 13 dec 2006 20:43 Onderwerp: |
|
|
Maar hij is toch EU-burger? Op welke grond wil de IND hem dan uitzetten? _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
-anouk-
|
Geplaatst: do 14 dec 2006 9:44 Onderwerp: |
|
|
Dat weet ik niet. Mijn vraag is inderdaad eigenlijk: heeft een EU ingezetene recht op verblijf, zonder dat er sprake is van uitkering, werk of family life? Op welke grond wordt er dan een permanente verblijfsvergunning verstrekt? Kan dat puur en alleen op basis van een paspoort van een ander EU land? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 14 dec 2006 17:27 Onderwerp: |
|
|
Voor een permanente verblijfsvergunning heb je, denk ik, iets nodig als 5 jaar legaal verblijf. Maar EU-burgers hebben zonder zo'n vergunning voor zover ik weet gewoon een verblijfsrecht. Alleen niet automatisch een recht op uitkering. Wanneer een Zweed in NL niet in zijn eigen onderhoud kan voorzien, wordt het in ieder geval praktisch gezien problematisch om hier te blijven. Of de Zweed dan kan worden uitgezet weet ik niet, ik denk het niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
|
|
|
 |
-anouk-
|
Geplaatst: vr 15 dec 2006 16:15 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie info. Ik ga de folder even goed lezen. |