|
Auteur |
Bericht |
Lydia87
Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 13 dec 2006 20:19 Onderwerp: Levering CP door een middelijk bezitter |
|
|
Hallo,
kan iemand mij vertellen of de volgende stelling juist of onjuist is en waarom?
Een middelijk bezitter kan een roerende zaak cp leveren
mvg, Lydia |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: wo 13 dec 2006 20:44 Onderwerp: |
|
|
Wat heb je zelf al bedacht? _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
Lydia87
|
Geplaatst: do 14 dec 2006 8:44 Onderwerp: |
|
|
nou ik vond het een hele moeilijke vraag ik twijfel heel erg. weet niet zeker of een middelijk houder wel cp kan leveren omdat hij het goed niet onder zich heeft. maar hij zou ook kunnen zijn dat het wel kan en dat hij dan middelijk houder wordt. weet iemand wat het goede antwoord is?
bedankt alvast, |
|
|
|
 |
JayJay
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: do 14 dec 2006 14:28 Onderwerp: |
|
|
Ja het kan,ik zal je vertellen hoe....
A is middelijk bezitter en eigenaar en heeft bij X zijn auto staan die hem mag lenen voor een week (deze is dus houder en wel onmiddelijk)
A v+l cp aan B, dan wordt A middelijk houder en X blijft onmiddelijk houder maar nu voor B, snap je? |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: do 14 dec 2006 14:49 Onderwerp: |
|
|
Correct, of een middelijk bezitter ook noodzakelijkerwijs eigenaar is, is een andere discussie.
(Maar geen onderdeel van de stelling) _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
Lydia87
|
Geplaatst: do 14 dec 2006 15:03 Onderwerp: bedankt |
|
|
harstikke bedankt nu snap ik hoe het zit:) ik was wel nog tot middelijk houder gekomen maar hoe de vork in de steel zat was lastig. het voorbeeld was erg verduidelijkend. bedankt!
groetjes, |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 14 dec 2006 17:22 Onderwerp: |
|
|
JayJay schreef: | Ja het kan,ik zal je vertellen hoe....
A is middelijk bezitter en eigenaar en heeft bij X zijn auto staan die hem mag lenen voor een week (deze is dus houder en wel onmiddelijk)
A v+l cp aan B, dan wordt A middelijk houder en X blijft onmiddelijk houder maar nu voor B, snap je? |
Bijna correct. X was en blijft onmiddellijk houder voor A. A wordt middellijk houder voor B. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: di 21 jul 2009 20:20 Onderwerp: |
|
|
In dit voorbeeld lijkt het logischer om longa manu te leveren. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 21 jul 2009 22:40 Onderwerp: |
|
|
Maar dan is een mededeling aan X nodig, en misschien is X wel tijdelijk onbereikbaar. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: di 21 jul 2009 22:46 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Maar dan is een mededeling aan X nodig, en misschien is X wel tijdelijk onbereikbaar. |
Dat zou kunnen natuurlijk... |
|
|
|
 |
|