Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 26 jun 2025 23:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Over de bijzonderheden van religies
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 16:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michaelm schreef:
Kijk je wel eens naar het nieuws ?
Heb je wel eens meegekregen wat de meeste moslims als reden geven waarom ze het terecht vinden dat van Gogh is afgeslacht ?

De meeste?

De meeste Wilders-aanhangers hopen bij hem een oplossing voor hun persoonlijke problemen te vinden. De meesten zouden er goed aan doen eerst bij zichzelf te rade te gaan.

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 16:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michael, ik denk dat je je eens wat beter in de situatie en leefomstandigheden in China zou moeten verdiepen......

Is het bijvoorbeeld zo sociaal en op het groepsbelang gericht pasgeboren meisjes te doden, omdat je nu eenmaal maar 1 kind mag hebben en een zoon tenminste verzorging voor de ouders garandeert?

Google ook maar eens op lawyer in China. Daar kom je onder andere feiten en cijfers tegen, waaronder dat in heel veel delen van China (in 206 counties) niet eens advocaten te vinden zijn.

Ook het volgende mag wel illustratief zijn:

Quote:
Lawyers who defend crime suspects are viewed with particular suspicion. About 70 percent of the accused never find lawyers to defend them. But any lawyer can become a target under vague laws invoking national security. China's lawyers routinely are accused of wrongdoing. The Law Journal, a professional publication, said earlier this year that "at least 500 lawyers" in China had been detained, indicted or otherwise charged from 1997 to 2002, the most recent period for which figures were given.
(delen door mij vet gemaakt)

Laatst aangepast door tikSimone op zo 26 nov 2006 17:07, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 17:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Tiksimone:

Daar hebben we het niet over. Die worden daar vanzelf wel beter.
Ik gaf dat aan om aan te tonen dat mensen wel degelijk opgeleid kunnen worden met samenwerking als speerpunt ipv persoonlijk gewin als speerpunt.

@bona fides: Nou ja, de meeste, in ieder geval erg veel (te veel als je het mij vraagt)
Ik geloof dat het bij Hitler vroeger net zo begonnen is.
Niet alle Duitsers geloofden in hem vanaf de start.
Daar is propaganda enz. voor nodig geweest om de Duitsers met en met aan de ideologie van de nazis te voegen.
De manier waarop het er nu aan toe gaat kan men volgens mij best zien als propaganda om de gematigde moslims met en met toe te voegen aan de radicale moslims.
Immers vertel mensen maar vaak genoeg dat het werkelijk zo is en ze gaan het geloven.
Veel moslims zeggen ook een afkeer te hebben van de Nederlandse deelname in Irak en Afghanistan.
Waarom ? Omdat men hun religie broeders daar aanvalt.
Ik geloof niet dat deze mensen zich ook maar een enkele keer verdiept hebben in de situatie of leefomstandigheden daar.
Dat doet volgens hun namelijk niet ter zake.
De moslim is een broeder van hen puur en alleen omdat men hetzelfde geloof aanhangt en daarom zijn die mensen beter dan onze christelijke militairen.
Dat de inzet is om de situatie en leefomstandigheden van die mensen daar te verbeteren is voor hun totaal onbelangrijk.

Gwenny

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 17:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@iedereen: michaelm zit m.i. zo vol dat er niks in past en er alleen dingen uit kunnen.

In een literfles past nou eenmaal niet meer dan 1 liter.
MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 17:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michaelm schreef:
Ik gaf dat aan om aan te tonen dat mensen wel degelijk opgeleid kunnen worden met samenwerking als speerpunt ipv persoonlijk gewin als speerpunt.
Klopt wel, maar het probleem is heel vaak de reactie als je buiten de groep treedt.

Quote:
Dat de inzet is om de situatie en leefomstandigheden van die mensen daar te verbeteren is voor hun totaal onbelangrijk.
Nee, volgens mij is het probleem dat ze daar gewoon niets van terug zien. Of is het wel beter geworden voor de mensen in Irak en Afghanistan na de m.i. wederrechtelijke schending van de soevereiniteit?
Michaelm

Michaelm

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 17:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat men in Afghanistan wel zeker een vooruitgang geboekt heeft.
Vrouwen mogen daar weer studeren, kunst is toegestaan enz.
Irak is wat dat betreft weer een heel ander verhaal, daar is de situatie eerder verslechterd. Maar of dat aan de troepen kan worden toegeschreven die de situatie en leefomstandigheden wilden verbeteren lijkt me niet zo.
De verslechtering van de situatie daar is ook wel op religie terug te voeren.
Het zijn immers voornamelijk verschillende religies die het daar voor de rest verzieken.

@Gwenny: Ik voel me gevleid Wink

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 17:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michaelm schreef:
@bona fides: Nou ja, de meeste, in ieder geval erg veel (te veel als je het mij vraagt)
Ik geloof dat het bij Hitler vroeger net zo begonnen is.
Niet alle Duitsers geloofden in hem vanaf de start.
Daar is propaganda enz. voor nodig geweest om de Duitsers met en met aan de ideologie van de nazis te voegen.

Ik vind het zelf te ver gaan, maar als je dat per se wilt, dan zou je inderdaad het zwart maken van joden in de jaren 30 kunnen vergelijken met het zwart maken van moslims tegenwoordig. Maar ik ga me daar niet aan wagen.

Het is duidelijk dat jij al zo vaak gehoord hebt dat alle moslims het op ons gemunt hebben, dat jij er zelf in bent gaan geloven. Wat je schrijft is volledig op jezelf van toepassing, maar je zult wel niet in staat zijn dat te beseffen.

Michael, lees eens een geschiedenisboek.

Michaelm

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 17:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@bona fides:

Als je mijn verhaal vanaf het begin goed begrepen had had je ingezien dat ik het niet alleen over moslims heb. Ook christenen en joden en andere religies doen hier aan mee.

En dan over die geschiedenisboeken. Wie garandeert mij dat daar geen leugens instaan ?

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michaelm schreef:
En dan over die geschiedenisboeken. Wie garandeert mij dat daar geen leugens instaan ?

Je ontkent wetenschappelijk gedocumenteerde feiten, maar sluit je wel aan bij grove generalisaties met betrekking tot hele bevolkingsgroepen?

Michaelm

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 18:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, heel simpel.
In Amerika krijgen ze niet geleerd dat hun de misdadigers waren die de indianen hebben uitgeroeid. Of misschien op sommige plekken maar zeker niet overal.
Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand en daardoor weet ik dat religies wereldvrede in de weg staan. Hoe wil jij dat dan wetenschappelijk bestrijden ?
Als je in Noord-Korea was opgegroeid met die studieboeken daar had je nu heel anders gedacht. In China worden ze ook opgevoed met samenwerking als speerpunt en niet met persoonlijk gewin als speerpunt. En er zal zeker ook een hoop van de Chinese historie in de geschiedenisboeken aldaar vervalst worden.

Jij gaat er vanuit dat wij de waarheid in pacht hebben. Ik durf te beweren dat dat niet zo is. Onze studieboeken stellen onze eigen geschiedenis rooskleuriger daar dan dat het werkelijk is. Zo gebeurt dat overal. Dat kun je wel wetenschappelijk aan tonen volgens mij.

Dus waarom zouden onze geschiedenisboeken dan alles wel correct vermelden ?

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 19:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goede geschiedenisboeken bestaan niet uit een droge opsomming van oncontroleerbare feiten, maar presenteert het beschikbare feitenmateriaal inclusief controleerbare bronvermeldingen samen met een beargumenteerde interpretatie. Zodra je weet en begrijpt hoe de schrijver tot een bepaalde conclusie is gekomen, kun je voor jezelf uitmaken of je hier geloof aan hecht. Een voorwaarde daarvoor is dat de lezer in staat zelfstandig de analyse van de schrijver te reproduceren.

De manier waarop jij schrijft over "de moslim" heeft veel weg van de manier waarop ooit geschreven werd over "de jood", over "de communist", en voor mijn part na de oorlog ook wel over "de Duitser". Generalisaties waarvan je zelf niet begrijpt wat erachter zit, behalve dat iemand het je zo vertelt heeft.

Het feit dat een paar procent blanke Nederlanders voor zoete koek slikt wat Wilders hen voorkauwt, betekent niet dat "de Nederlander" een domme idioot is, begrijp je?

Michaelm

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 19:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb niet op Wilders gestemd maar op de SP.
Ik word ook helemaal niet geïnspireerd door Wilders.
Je zou eerder kunnen zeggen dat Wilders sommige van mijn punten meer zwart-wit neerzet. Wilders wil dus joods-christelijke normen en waarden. Ook daar ben ik tegen.

Ik heb mijn eigen ideeën over religies gewoon door mijn verstand te gebruiken. Ik begrijp precies wat achter religies zit als je mijn relaas hier goed gelezen hebt. Ik heb het duidelijk uitgelegd hoe ik dat zie.
Dat de 'Nederlander' die een 'domme idioot' is meer vatbaar is voor radicaal religieuze ideeën dan de Nederlander die zijn eigen hersens gebruikt om tot de conclusie te komen dat het leven inderdaad geen zin heeft en dat religies alleen maar trachten om die niet bestaande zin van het leven een invulling te geven. Dat is wat religies zijn, of het nu moslims, christenen of joden zijn.
Trouwens kun je 'De Nederlander' in de bovenstaande zin rustig verwisselen met 'De wereldburger'.

MiriamvL

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 19:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michaelm schreef:

Dat de 'Nederlander' die een 'domme idioot' is meer vatbaar is voor radicaal religieuze ideeën dan de Nederlander die zijn eigen hersens gebruikt om tot de conclusie te komen dat het leven inderdaad geen zin heeft en dat religies alleen maar trachten om die niet bestaande zin van het leven een invulling te geven. Dat is wat religies zijn, of het nu moslims, christenen of joden zijn.

Weet je wat het probleem is, sommige religieuzen geloven zo heilig in hun eigen levensbeschouwing dat ze geen ander geloof kunnen accepteren/ respecteren. Jij doet exact hetzelfde, jij gelooft zo heilig in jouw eigen levensbeschouwing (het leven heeft geen zin), dat je een ander geloof (mensen die in een God geloven) niet kan accepteren/ respecteren...
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
Michaelm

Michaelm

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 19:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Weet je wat het probleem is, sommige religieuzen geloven zo heilig in hun eigen levensbeschouwing dat ze geen ander geloof kunnen accepteren/ respecteren. Jij doet exact hetzelfde, jij gelooft zo heilig in jouw eigen levensbeschouwing (het leven heeft geen zin), dat je een ander geloof (mensen die in een God geloven) niet kan accepteren/ respecteren...

Mooi gezegd !
Alleen met het verschil dat ik ze wel accepteer omdat ik wel zal moeten.
Ik kan best een religieus persoon respecteren zolang we niet over religie discussiëren.
Ik wil ook niemand naar een andere religie dwingen maar naar geen religie.
Ik heb al gezegd dat daar tijd voor nodig is en dat we bij de jeugd moeten beginnen.
Dat dit niet zal gebeuren omdat de mensen die de religies aanhangen dit niet toelaten is volgens mij het werkelijke probleem.
Inzien dat het leven geen zin heeft, behalve je eigen geluk nastreven zonder anderen te benadelen, is volgens mij niet echt een religie.
Misschien zijn alle religies het wel eens over het punt van je eigen geluk nastreven zonder anderen te benadelen.

Als de hele wereld op die manier denkt zonder daarbij door een religie 'het licht' gezien te hebben dan zijn we ver genoeg.
Dan zullen alle mensen elkaar accepteren en respecteren.
De religies verhinderen dit en daardoor moeten ze weg.
Als we er niks aan doen blijft de strijd tussen de verschillende religies eeuwig voortduren als je het mij vraagt.

De Europese Unie is eigenlijk ook ontstaan om te voorkomen dat Frankrijk en Duitsland in de toekomst mogelijk weer vijandig tegenover elkaar kwamen te staan.

MiriamvL

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 19:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michaelm schreef:

Ik wil ook niemand naar een andere religie dwingen maar naar geen religie.

Dat is hetzelfde...

Het probleem is niet de religie of één bepaalde religie, maar het feit dat mensen het nooit allemaal eens zullen zijn en van nature naar hun eigen rijkdom en macht streven.. Dan kan je mensen wel indoctrineren dat ze moeten samenwerken o.i.d. maar dan blijft er altijd nog een machthebber over, en dat indoctrineren gaat niet vanzelf, dan is er sprake van onderdrukking e.d., het past i.i.g. niet in onze democratische rechtsstaat, en persoonlijk heb ik liever die rechtsstaat waarin mijn vrijheden gewaarborgd worden dan een wereld die het allemaal 100% eens is... Het is een stuk beter om het met elkaar eens te worden dat je het oneens bent en dan elkaar met rust te laten..
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds