Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 24 aug 2025 22:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hoe formuleer ik datgene wat ik aan de OvJ wil schrijven?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 15:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu de derde week. Ik zie het niet.

Na aanhouding door de politie mag je 6 uur voor verhoor worden vastgehouden op het politiebureau, de tijd tussen 24.00 en 09.00 niet meegerekend.

Tegen het einde van die periode beslist de hulpofficier van justitie wat er verder moet gebeuren. De mogelijkheid bestaat dat je in verzekering wordt gesteld. Deze inverzekeringstelling is voor maximaal 3 dagen.

Hierna beslist een rechter over het vervolg. Meestal wordt je binnen deze termijn aan die rechter voorgeleid.

Na drie dagen inverzekeringstelling wordt je geleid voor de officier van justitie, die de inverzekeringstelling met 3 dagen kan verlengen. Als hij dat doet, toetst een rechter(-commissaris) deze verlenging. In de praktijk komt het er op neer, dat je na de geleiding voor de officier van justitie direct wordt voorgeleid aan een rechter-commissaris. Deze kan voor maximaal 10 dagen in bewaring stellen.

Daarna wordt opnieuw beken wat er verder moet gebeuren. De mogelijkheid bestaat dan dat er een gevangenhouding wordt bevolen. Je kunt maximaal 3 keer 30 dagen gevangen worden gehouden.

Daarna moet er een terechtzitting volgen.

In totaal kun je dus 106 dagen (3 + 3 + 10 = 16 + 3 x 30 = 106) en 6 uur worden vastgehouden, voordat de terechtzitting plaatsvindt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mama233

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 15:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

het is nu gewoon nog steeds afwachten
heb wel brief binnen gehad van oficier dat ze die brief in goede orde hebben ontvangen en er mee aan de slag gaan
ik weet nog steeds helemaal niets huil al de hele tijd

groetjes
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 15:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die brief van je zal goed doen.

Ik vermoed dat ze nu aan het bekijken zijn of je vriend voor (de eerste maal) 30 dagen gevangen gehouden moet worden. Dit kan even duren.

Zoek afleiding. Zet een muziekje op, drink een kopje thee, loop wat heen en weer. Lichamelijke inspanning en geestelijke afleiding zijn goed manieren om spanning kwijt te raken.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 18:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je nog steeds niets gehoord? Dit duurt dan wel erg lang. Hoe is met je?
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 23:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet, vriend is in bewaring gesteld en al eerste keer bij raadkamer geweest. Volgens mij was deze raadkamer de behandeling van een ingediend opheffings-/schorsingsverzoek.

Maar de beslissing van de raadkamer hoor je vaak op zijn vroegst pas aan het einde van de dag.

Wij wachten dus nog maar even af en leven met mama233 mee.
mama233

BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 8:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

goeiemorgen allemaal

zo'n goede morgen is het niet maar goed
mijn vriend heeft me gister gebeld
en hij heeft 90 dagen gekregen
de raad kamer beslist nu verder van hoe of wat
als goed is krijg ik vandaag een telefoontje
maar we moeten er van uit gaan negentig dagen
pfff
ik heb gister de hele tijd gehuild
ik wist niet meer wat ik moest typen
ben om 5 uur naar bed toe gegaan
heb alleen maar gehuild
en naar onze foto gekeken

feestdagen helemaal alleen ik zien er erg tegenop
dank je wel voor alle liefe berichtje's
groetjes
en ik houd jullie op de hoogte
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 9:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet leuk voor je. Sterkte. Maar misschien gaat de advocaat nog hoger beroep aantekenen tegen de beslissing? Bel de advocaat maar even om te vragen hoe het nu verder gaat.
mama233

BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 9:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hij zou me vandaag nog bellen
want ja ik zal wel erg veel dingen nu moeten doen
we hadden samen een uitkering
maar ik heb gehoord
dat gedetineerde
geen uiktering en alles krijgen
ik heb een uitkering
van 7honderd 85 euro
en red het daar echt niet mee
wie weet wat ik zal moeten doen

de raadkamer was aan het beslissen wat ze er mee gingen doen
in ieder geval 90 dagen
is dat dan ook met aftrek van dien
dat ie al gevangen heeft gezeten

groetjes
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 9:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die 90 dagen is tot de zitting. Je mag namelijk 106 dagen in voorlopige hechtenis zitten en dan MOET je op zitting verschijnen. Bij ingewikkelde zaken is dat soms een pro forma zitting (dus dan zegt de rechter alleen dat er nog meer onderzoek verricht moeten worden en dat daarom de echte zitting waar alles besproken wordt uitgesteld wordt), maar in het geval van jouw vriend zal de zaak wel gewoon behandeld worden.

Die maximaal 106 dagen is zo opgebouwd:
2 x 3 dagen inverzekeringstelling
10 dagen in bewaringstelling
3 x 30 gevangenhouding

Als hij veroordeeld wordt tot een gevangenisstraf, dan worden wel alle dagen die hij in voorlopige hechtenis heeft doorgebracht van de straf afgetrokken.

Leg eerst even contact met de advocaat. Bel dan even naar de sociale dienst om de situatie uit te leggen en te vragen wat je nu moet doen. Misschien kun je wel direct even een afspraak maken.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 10:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit is slecht nieuws voor je. Die 90 dagen zullen niet makkelijk voor je zijn. We leven met je mee.
Hij zat in Arnhem, hé, en jij woont in Maastricht. Is het een idee (de advocaat) te vragen je vriend over te plaatsen naar Maastricht of omgeving, zodat je hem gemakkelijker kunt bezoeken. Benut elk moment van contact.
Bellen, schrijven, bezoeken. Als je iets mag meenemen, verwen hem dan met iets lekkers. Je kunt in zo'n periode wel een sterke band met elkaar opbouwen. Heel veel sterkte en vertrouw erop: jullie komen er doorheen.
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 13:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zijn we soms met zijn allen vergeten dat die man in de cel zit omdat hij TS een pak slaag heeft verkocht...? Shocked

Ik heb begrepen dat dit niet de eerste keer is, en dat je nog een dochter hebt ook. Wat doe je jezelf en je kind aan door je zo gek te laten maken door deze situatie, en door bij deze man te blijven?!
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 13:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle, ze houdt van hem!
Michèle
Moderator
Michèle

BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 13:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet Kroket, hij slààt haar!
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 13:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet dat! Ze gaat maandag de hulpverlening in en misschien gaat ze inzien dat ze dit niet moet nemen. Maar zover is ze nu nog niet. Als ze dit in gaat zien en als hij leert dat hij anders met emoties om moet gaan, dan zijn ze een heel eind verder. Mensen mogen toch wel leren in het leven en dan er allebei bewust voor kiezen met elkaar door te gaan op een andere manier.
Michèle
Moderator
Michèle

BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 14:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet Kroket schreef:
Ze gaat maandag de hulpverlening in en misschien gaat ze inzien dat ze dit niet moet nemen.

Dat lijkt me zeer verstandig en is bovendien bewonderenswaardig.

Quote:
Als ze dit in gaat zien en als hij leert dat hij anders met emoties om moet gaan, dan zijn ze een heel eind verder.

Áls, ja. En vanaf dat moment. Voor nu geloof ik niet dat TS is geholpen in bevestiging en herbevestiging van dit zelf-destructieve gedrag. Want dat is het, en dat gebeurt nu in deze discussies.

Quote:

Mensen mogen toch wel leren in het leven en dan er allebei bewust voor kiezen met elkaar door te gaan op een andere manier.

Ik heb nooit beweerd dat dit niet mag, dus doe ook niet alsof. Het hele leven is één grote les, en iedereen volgt daarin zijn eigen pad.
Eén van die lessen is dat aan bepaald gedrag bepaalde consequenties zitten, hoe goed je het ook bedoelt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds