|
Auteur |
Bericht |
sterretjeys
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 18 nov 2006 15:23 Onderwerp: advocaat reageert niet, maar stuurt later toch eisenpakket |
|
|
Brief aan advokaat tegenpartij gestuurd met afwikkelingsvoorstel schade.
Ik krijg geen reactie en bel vervolgens advocaat op. Er zou snel een reactie volgen.
Na ruime maand stuur ik een tweede brief met mijn voorstel en schrijf dat ik afwikkel als er niet voor bepaalde einddatum (twee weken na mijn brief) tegenbericht volgt. Weer geen reactie en wikkel netjes na een maand na de einddatum af.
Echter nu krijg ik ruim een maand na mijn laatste brief toch een brief van advocaat tegenpartij met aanvullende eisen en concept dagvaarding, terwijl ik al afgewikkeld en dossier gesloten heb.
Hoe sterk sta ik in m'n schoenen voor de rechter wanneer ik kan aantonen dat de tegenpartij niet/ steeds te laat reageert. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 22 nov 2006 10:59 Onderwerp: |
|
|
Tenzij er verjaringstermijnen worden overschreden (wat niet het geval zal zijn), maken late reacties juridisch weinig uit. Mogelijk dat het nog gevolgen kan hebben voor de toekenning van buitengerechtelijke incassokosten, maar dat is het wel zo'n beetje. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 22 nov 2006 23:15 Onderwerp: |
|
|
Is een beroep op art 6:88 BW, of anders op rechtsverwerking, hier niet mogelijk? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 22 nov 2006 23:34 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Is een beroep op art 6:88 BW, of anders op rechtsverwerking, hier niet mogelijk? |
Dat zul je moeten beoordelen aan de hand van de concrete omstandigheden. Een termijn van twee weken *kan* een reële grond zijn om een beroep te doen op rechtsverwerking, maar alleen in een situatie waar normaal gesproken reageren binnen bijvoorbeeld 24 of 48 uur geboden is. |
|
|
|
 |
|