|
Auteur |
Bericht |
mama233
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 12 nov 2006 19:22 Onderwerp: Intrekken aangifte |
|
|
Goede avond
Wie zou mij heel snel kunnen helpen
Ik heb maandag aangifte gedaan tegen mijn vriend
We hadden ruzie en was een beetje flink uit de hand gelopen
Hij is maandag avond ook afgevoerd
En vrijdag moest hij voorgeleid worden
Mag en kan dat zomaar
Ik had al twee aangiftes gedaan maar ook allebei weer ingetrokken
Hij is dus vrijdag voorgeleid, en is nu dus ook overgeplaatst, ze hebben mij ook niet op de hoogte gebracht wat ze wilden gaan doen
Gisteren ben ik naar het politie bureau toe geweest
En heb hen gevraagd waar mijn vriend dus zit
Want hij heeft dus helemaal niets bij zich
Zeiden ze eerst dat hij in Sittard zat en daarna in Breda
Gister middag kreeg ik eindelijk een telefoontje van hem
En wat denk je zit hij in Arnhem
Ik wilde nu graag weten of ik een hoger beroep kan aantekenen
En dat hij dan naar een kliniek gaat wat hij zelf ook wilt om af te kicken van de drank hij moet nu 115 dagen zitten
Maar, hij heeft het niet met opzet gedaan en wilt alles terug draaien ik ook heb helemaal niet gevraagd of hij kon gaan zitten maar hadden ze gewoon gedaan
Ken ik die aanklacht nog intrekken en hem dan vrij pleiten
Wie o wie kan mij helpen
Groetjes
Moderatie:
- Hoofdletters
- Titel |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 12 nov 2006 20:24 Onderwerp: |
|
|
Het Openbaar Ministerie heeft de zaak nu als het ware overgenomen. Het is niet zo dat als jij zegt dat je er verder maar van af ziet dat je vriend dan zo weer thuis is. Blijkbaar is het ook wel erg uit de hand gelopen, want iemand wordt niet zomaar afgevoerd na een huiselijke ruzie. En mocht dat al het geval zijn, dan kan het ook goed zijn dat ze zo iemand na een paar dagen "afkoelen" weer wegsturen. In dit geval hebben de politie en de OvJ blijkbaar reden gezien je vriend aan de rechter-commissaris (RC) voor te geleiden. En de RC vond de verdenking/de feiten erg genoeg om je vriend in bewaring te stellen.
Heeft de advocaat van de vriend geen contact opgenomen? Want je had bijvoorbeeld een brief kunnen meegeven die de RC tijdens de voorgeleiding kon lezen waarin je zou schrijven dat je toch graag je vriend weer thuis zou willen hebben en dat je kansen ziet om dit samen op te lossen.
De advocaat kan in elk geval aan de rechter vragen de voorlopige hechtenis van je vriend op te heffen of te schorsen. Heeft je vriend een baan? Dat zou namelijk kunnen meespelen (mensen raken door voorlopige hechtenis namelijk vaak hun baan kwijt en dan wordt het van kwaad tot erger).
Er kan ook om Reclasseringsrapportage worden gevraagd. De Reclassering kan jullie ook helpen bij het zoeken naar een programma voor het overwinnen van zijn alhocolverslaving en waarschijnlijk is er ook wel iets voor mannen die hun vrouwen slaan. Dat zal wel agressiebeheersing heten, maar wie weet is er een specifiek programma voor huiselijk geweld.
Want even reeel gesproken: jij doet niet voor niets aangifte. En terecht. Niemand heeft het recht jou te slaan of te bedreigen, hou dat in elk geval goed voor ogen.
Enfin, ik snap ook wel dat je de oplossing voor dit probleem anders ziet dan: "Zo, die zit lekker opgeborgen". Bovendien zie je ook nog wel eens dat het gegeven dat zo'n man door de politie wordt opgepakt weer tot nieuwe problemen thuis leidt.
Mijn tip voor jou: maak een afspraak met de advocaat van je vriend en bespreek even samen welke acties je kunt ondernemen.
Ik wens je succes! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 nov 2006 0:43 Onderwerp: |
|
|
Huiselijk geweld is een hot item op dit moment. Terecht, thuis moet een plek zijn waar iemand zich veilig kan voelen. Probleem bij geweld in huiselijke kring is dat het moeilijk naar buiten komt en, als het naar buiten komt, dat de benadeelde (meestal de vrouw) geen aangifte wil doen. Wat ook zeer vaak voorkomt is dat men, zoals in dit geval, aangifte wil doen en dit later wil intrekken.
Daarom hebben politie en het OM landelijk afgesproken dat er in geval van huiselijk ambtshalve wordt aangehouden. Er hoeft dus geen aangifte gedaan te worden, had je dit niet gedaan was er waarschijnlijk dus toch aangehouden. Iemand die verdacht wordt van huiselijk geweld gaat meestal in verzekering.
Je aangifte kun je overigens wel intrekken door een brief naar de officier van justitie te schrijven, bij de politie zal dit niet meer gaan.
Zonder hier de psycholoog te willen gaan uithangen wil ik je nog wel adviseren even e.e.a. over geweld in huiselijke kring te zoeken op internet. Je zult zien dat huiselijk geweld meestal uit drie fases bestaat: De sfeer raak op een gegeven moment steeds gespannener, dan volgt de fase waarin het explodeert en geweld plaatsvind, dit is de fase waarin vaak aangifte wordt gedaan. Daarna volgen de 'wittebroodsweken'. De fase waarin de vrouw spijt krijgt van de aangifte en de man zijn spijt betuigd en zegt het nooit meer te zullen doen, hier wordt meestal de aangifte ingetrokken. Daarna begint de cirkel weer opnieuw, alleen de fases volgen elkaar steeds sneller op. Wellicht zie je een beetje herkenning in datgene dat ik hierboven beschrijf of datgene dat je er op internet over vind.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je je relatie moet beeindigen of iets dergelijks, vooral niet als dit de eerste keer is, maar zorg dat er iets gebeurt in de zin van hulpverlening o.i.d.
Justitie heeft een site opgesteld met daarop nuttige informatie over huiselijk geweld. Op de site zijn ook links te vinden naar organisaties in je omgeving die zich bezig houden met huiselijk geweld.
Zie www.huiselijkgeweld.nl |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 13 nov 2006 10:16 Onderwerp: |
|
|
In geval van geweld: wegwezen. Punt. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 13 nov 2006 10:52 Onderwerp: |
|
|
Daarom zal dat jou ook niet snel overkomen ....
Het duurt gewoon even voordat je op zo'n punt komt en sommige mensen komen daar nooit.
Maar dat staat allemaal los van de juridisch vraag die hier gesteld wordt. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
nandel
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: ma 13 nov 2006 13:58 Onderwerp: |
|
|
Misschien kan het geen kwaad om contact op te nemen met Slachtofferhulp? Als het goed is hebben zij al geprobeerd contact met jou te krijgen. Zij weten veel van huiselijk geweld (praktisch en emotioneel)
Sterkte!
Nandel |
|
|
|
 |
mama233
|
Geplaatst: za 18 nov 2006 11:51 Onderwerp: Hoe formuleer ik datgene wat ik aan de OvJ wil schrijven? |
|
|
Halllo, hier ben ik weer.
Wie kan mij met spoed helpen?
Ik moet met spoed een brief schrijven naar de officier van justitie.
Over mijn vriend, die in bewaring zit.
Ik moet nu dus aangeven hoe mijn vriend en bla bla is.
Ik moet ook aangeven dat ikzelf in therapie ga enz.
Hoe kan ik dat het beste formuleren?
Wie weet raad? Dank je wel.
Moderatie: Titel aangepast en hoofdletters en leestekens toegevoegd. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: za 18 nov 2006 12:15 Onderwerp: |
|
|
Wat zou volgens jou de inhoud van de brief moeten zijn? En wanneer moet die opgestuurd worden? _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
mama233
|
Geplaatst: za 18 nov 2006 13:14 Onderwerp: |
|
|
er moet van alles in staan
maar is een beetje te veel watt ik zo op moet schrijven
hij wordt donderdag voorgeleid
inverband met een schorsing |
|
|
|
 |
mama233
|
Geplaatst: za 18 nov 2006 13:16 Onderwerp: |
|
|
dat hij meer goeie kanten heeft als slechte kanten
dat ik heel veel problemen heb gehad in me verleden
dat ik nu ook eindelijk therapie krijg
en dat ie een goede papa is voor mijn dochtertje
wat zijn echte kind niet eens is
en dat de alchol heb alleen maar agresief maakt
en als ie niet gedronken heeft hele goeie kanten heeft
en ja zo zeg maar |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: za 18 nov 2006 13:37 Onderwerp: |
|
|
OKee, blijkbaar is er iets mis gegaan met hem en alcohol. Wat heeft hij precies gedaan? _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: za 18 nov 2006 13:53 Onderwerp: |
|
|
Duch, zie oudere topic hierover. Betreft huiselijke twisten, om het maar netjes te verwoorden.
mama233 schreef: | dat hij meer goeie kanten heeft als slechte kanten
dat ik heel veel problemen heb gehad in me verleden
dat ik nu ook eindelijk therapie krijg
en dat ie een goede papa is voor mijn dochtertje
wat zijn echte kind niet eens is
en dat de alchol heb alleen maar agresief maakt
en als ie niet gedronken heeft hele goeie kanten heeft
en ja zo zeg maar |
Dat lijken me prima dingen om allemaal te melden. Schrijf dat maar gewoon in je eigen woorden op. Het hoeft echt geen hele nette officiële brief te zijn. Het gaat er om dat de rechter een idee krijgt van wat er allemaal speelt, wat jij er van vindt en hoe je de nabije toekomst met je vriend ziet. Wat je zo noemde in je post lijkt me uitstekend!
Misschien kun je er nog bij schrijven hoe jullie er samen voor gaan zorgen dat het niet weer uit de hand loopt. Bijvoorbeeld dat jij geen drank in huis haalt, omdat daardoor dus vaak de problemen ontstaan. En ook hoe je er mee denkt om te gaan als je vriend bijv. buiten de deur wel wat zou gaan drinkenof zelf drank in huis haalt. Dat je daar afspraken over moet maken samen
En wie weet is het naar je vriend toe wel een goed idee om in de brief te zetten dat dit zijn laatste kans is. Zo kan het immers ook niet doorgaan.
Maar ja, dat van die laatste kans moet je alleen maar schrijven als je dat ook echt zo vindt.
Laat je ons weten hoe het is afgelopen? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
mama233
|
Geplaatst: za 18 nov 2006 14:32 Onderwerp: |
|
|
nog effe een vraagje
hoe moet ik beginne
uwe hoge of what ever
groetjes |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: za 18 nov 2006 14:34 Onderwerp: |
|
|
Heb je een naam aan wie je moet schrijven?
Dan gewoon Geachte heer [naam], en in de adressering even de goede titel gebruiken.. _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
mama233
|
Geplaatst: za 18 nov 2006 14:35 Onderwerp: |
|
|
nee ik heb helaas geen naam