|
Auteur |
Bericht |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: ma 06 nov 2006 22:59 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij heb ik een beetje gemist wat D66 heeft misdaan...  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: ma 06 nov 2006 23:50 Onderwerp: |
|
|
Is het heel flauw om op te merken dat zoiets een blanco stem heet?  _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 06 nov 2006 23:52 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | Volgens mij heb ik een beetje gemist wat D66 heeft misdaan...  | Ben je niet de enige, hoor. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: di 07 nov 2006 0:13 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | MiriamvL schreef: | Volgens mij heb ik een beetje gemist wat D66 heeft misdaan...  | Ben je niet de enige, hoor. |
Ik hoop dat er nog iemand komt die het uit kan leggen... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: di 07 nov 2006 0:14 Onderwerp: |
|
|
Duch schreef: | Is het heel flauw om op te merken dat zoiets een blanco stem heet?  |
Je bent te laat, die opmerking is al gemaakt... En hoe meer het gezegd wordt hoe zekerder ik weet dat ik D66 ga stemmen  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 07 nov 2006 0:35 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | Volgens mij heb ik een beetje gemist wat D66 heeft misdaan...  |
D66 heeft je stem aan CDA en VVD geschonken.
In ruil daarvoor hebben CDA en VVD beloofd ons staatsbestel te verkwanselen (wie wilde er nu echt een gekozen burgemeester? CDA en VVD niet hoor), maar daar is uiteindelijk niet zoveel van terecht gekomen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
de Webmeester Webmeester
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 07 nov 2006 0:44 Onderwerp: |
|
|
Graag in relatie tot stemwijzer reageren |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: di 07 nov 2006 0:45 Onderwerp: |
|
|
Toevallig heb ik de vorige keer niet op D66 maar op VVD gestemd, de keer daarvoor op CDA, beiden werd ik niet bepaald vrolijk van (en volgens Maurice de Hond zou de VVD het beter doen in de peilingen als Verdonk lijsttrekker was geworden, daar begrijp ik dus echt niks van... )
Overigens begrijp ik dat schenken van de stem aan CDA en VVD nog steeds niet helemaal... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: di 07 nov 2006 0:49 Onderwerp: |
|
|
Ja... dus... stemwijzers... je hebt er geen donder aan... veel te ongenuanceerd... En bij stemkompas zeiden ze dat ik het dichtst bij PvdA zat, terwijl ik procentueel gezien dichter bij D66 zat... hoe bizar is dat?! _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 07 nov 2006 1:35 Onderwerp: |
|
|
Mijn heel erg flauwe opmerking inzake D66/blanco stem was een vervolg op het verhaaltje van Duch. Hij noemde in zijn relaas vrijwel alle partijen en noemde D66 niet.
Persoonlijk heb ik niks tegen D66. Ik heb zelfs tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op hen gestemd (en D66 was een van de weinige partijen in de gemeente waar ik stemde waar ze forse winst behaalden).
Ik zag trouwens dat de banner bovenaan dit forum over een nieuwige stemwijzer gaat. Volgens mij is dit de 'gewone' stemwijzer maar dan met wat extra vragen inzake ontwikkelingshulp. _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: di 07 nov 2006 9:53 Onderwerp: |
|
|
Blijkbaar kon ik even geen voorbeeld verzinnen met D66.
Overigens vind ik wel dat stemwijzers misleidend kunnen zijn, maar ik vind niet dat ze daarom niet nuttig zijn. Als je goed kijkt naar wat een stemwijzer je vertelt kan die heel; handig zijn. De stemmentracker en de nieuwe kieswijzer bijvoorbeeld laten je er snel achter komen hoe partijen de afgelopen periode hebben gesteld. Dat is zeer nuttige info. En ik geloof dat je bij de stemmentracker ook kunt zien waarom de partijen zus of zo hebben gestemd.
Het kieskompas berekent een gemiddelde. Daar moet je niet al teveel naar kijken. Want als je 50% helemaal rechts stemt en 50% helemaal links, dan kom je centrum uit terwijl je het met niet een centrumvoorstel eens bent. Wat je wel kan doen is per thema kijken, en er dan bijvoorbeeld op letten met welke partijen je het per thema ongeveer eens bent. Op die manier kan je erachter komen bij welke partij je meestal in de buurt zit. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: di 07 nov 2006 11:06 Onderwerp: |
|
|
Maar hoeveel mensen doen dat ook werkelijk? Zullen er niet ook heel veel mensen zijn die blindelings op de stemwijzer vertrouwen? _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
Duch Moderator
|
Geplaatst: di 07 nov 2006 11:37 Onderwerp: |
|
|
Waarschijnlijk wel en dat vind ik jammer. Aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat diezelfde mensen anders zomaar wat doen. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
|
|
|
 |
|