Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
verkiezingsbed...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 10 aug 2025 20:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Opzegging lidmaatschap sportclub [UPDATE: Opgelost]
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DaNnY112

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: zo 05 nov 2006 13:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
Je weet wel dat wanneer je niet werkelijk stage gaat lopen in Frankrijk zonder daar een behoorlijke reden voor te hebben, je kunt rekeningen op een fikse schadeclaim van de zijde van de sportschool, indien ze daar notie van krijgen!

Uiteraard, echter kan het stagebedrijf voor mij ten alle tijden bevestigen dat ik bij hun stage loop en ook daadwerkelijk aanwezig ben geweest. Tevens ga ik er ook een aantal keer naar toe dus dat komt helemaal goed. En in de stageovereenkomst staat niet omschreven hoeveel uur ik hier aanwezig hoef te zijn, of weken etc. Er staat simpelweg in dat ik daar stage loop. Sportcentrum is hiermee akkoord gegaan ze hebben het contract gezien en gelezen neem ik aan. Dus voor zover ik kan zien is er geen probleem.

@ergo: mijn excuses 10 november.

@tikSimone: Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 05 nov 2006 13:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou, gefeliciteerd met de goede afloop!
Wat kunnen de dingen soms toch raar lopen, hè. Nu heb je ook nog eens een mooie stage in het vooruitzicht! Veel plezier. Very Happy
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 05 nov 2006 16:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien valt dit niet onder art 225 Sr (valsheid in geschrifte), maar dan toch wel onder art 227a Sr (opgave onware gegevens). Je doet het voorkomen alsof je de komende tijd langdurig afwezig zult zijn, wat kennelijk niet het geval is.

Wanneer het sportcentrum zou verklaren dat je aanwezig bent geweest gedurende een periode dat je gewoon in Nederland zat, valt dat zonder meer onder art 225 Sr.

Het sportcentrum zal er verder wel niet wakker van liggen, maar legaal is anders.

BerichtGeplaatst: zo 05 nov 2006 19:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Misschien valt dit niet onder art 225 Sr (valsheid in geschrifte), maar dan toch wel onder art 227a Sr (opgave onware gegevens). Je doet het voorkomen alsof je de komende tijd langdurig afwezig zult zijn, wat kennelijk niet het geval is.

Wanneer het sportcentrum zou verklaren dat je aanwezig bent geweest gedurende een periode dat je gewoon in Nederland zat, valt dat zonder meer onder art 225 Sr.

Het sportcentrum zal er verder wel niet wakker van liggen, maar legaal is anders.

Ligt eraan hoe je het bekijkt, als het sportcentrum goed de overeenkomst heeft gelezen kunnen zij hier niet uit opmaken hoeveel uren e.d. ik aanwezig zal zijn bij de stagegever. Zij hebben hiertegen geen bezwaar gemaakt en zijn akkoord gegaan met hetgeen in die stageovereenkomst stond. Volgens mij valt dit dan dus niet onder 225sr aangezien zij met een beetje leeswerk dit ook zouden kunnen constateren. Echter zoals ik al zei zal ik wel een aantal keer aanwezig zijn bij de stagegever.

Maar ondanks dat ik me geheel aan de stageovereenkomst zou houden zeg jij dat het toch art 225sr kan zijn? Als hun uit het lezen van de overeenkomst opmaken dat ik permanent daar naar toe gaan ligt de fout dan niet bij hun? Want dit staat er namelijk absoluut niet in.

Ik hou me precies aan de overeenkomst dus zou ik zeggen dat het geen onware gegevens zijn die ik aan hun heb geleverd of zie ik dit nu verkeerd?
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 05 nov 2006 21:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De link naar het contract is verwijderd.

Ik wilde even teruglezen wat de algemene voorwaarden precies zeggen. Moet je permanent in het buitenland zitten om het contract met de sportschool te mogen ontbinden?
In dit geval was er toch een ovk voor 2 jaar getekend? Als de sportschool zo zwaar aan de daadwerkelijke afwezigheid tilt, zouden ze je ook alleen de maanden van je stage kwijt kunnen schelden, maar na je stage het contract weer doen 'herleven'. Ik maak uit je verhaal op dat dit niet het geval is.

Kennelijk heeft de sportschool geen zin om dit soort gedoe uit te vlooien. Ik denk dan ook dat de voorwaarde eenvoudig moet worden geïnterpreteerd: zo gauw men voor werk of stage naar het buitenland moet, kan men de ovk ontbinden. Dat is i.c. het geval.
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 05 nov 2006 21:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DaNnY112 schreef:
Ligt eraan hoe je het bekijkt

Ik bekijk het met het oog van de OvJ die de aangifte behandelt Wink.

Quote:
als het sportcentrum goed de overeenkomst heeft gelezen kunnen zij hier niet uit opmaken hoeveel uren e.d. ik aanwezig zal zijn bij de stagegever.

Ik gok zo dat je er zo ongveer bij hebt verteld dat je tijdens die stage in Zuid-Frankrijk zit en daardoor geen gebruik kunt maken van het sportcentrum. Dat is namelijk de reden waarom je het contract zou kunnen opzeggen. Je hebt ze welbewust op het verkeerde been gezet door (vermoedelijk) onwaarheden te vertellen.

Quote:
Echter zoals ik al zei zal ik wel een aantal keer aanwezig zijn bij de stagegever.

Maar af en toe een weekje weg zijn is geen geldige reden om op te zeggen. Iedereen is wel eens weg van huis. De opzegbepaling ziet op verhuizingen over een zodanige afstand dat het niet van je gevergd kan worden gebruik te blijven maken van dat sportcentrum.

Quote:
Maar ondanks dat ik me geheel aan de stageovereenkomst zou houden zeg jij dat het toch art 225sr kan zijn?

Als die stageovereenkomst echt is, en je die bent aangegaan met het oogmerk om deze na te komen, en niet met het oogmerk om het sportcentrum een hak te zetten, dan is er inderdaad geen sprake van valsheid in geschrifte. Maar art 227a Sr lijkt me gewoon van toepassing, al weet ik eerlijk gezegd niet hoe ruim "enige verstrekking of tegemoetkoming" moet worden opgevat. Wellicht is art 326 Sr beter, door listige kunstgrepen iemand bewegen tot het teniet doen van een inschuld.

Quote:
Als hun uit het lezen van de overeenkomst opmaken dat ik permanent daar naar toe gaan ligt de fout dan niet bij hun? Want dit staat er namelijk absoluut niet in.

Je toont die overeenkomst niet voor niets. Je wilt daarmee zeggen, en vermoedelijk heb je ook gezegd, dat je daar permanent zult zitten.

Quote:
Ik hou me precies aan de overeenkomst dus zou ik zeggen dat het geen onware gegevens zijn die ik aan hun heb geleverd of zie ik dit nu verkeerd?

Wat heb je hen precies verteld toen je bij hen kwam om de stageovereenkomst te tonen?

En hoe dan ook handel je in strijd met de redelijkheid en billijkheid die schuldeiser en schuldenaar jegens elkaar dienen te betrachten. De sportcentrum kan dus onafhankelijk van de strafbaarheid hun schade (het positieve contractsbelang) op je verhalen.

Kijk, je komt hier natuurlijk gewoon mee weg, de sportschool heeft wel wat beters te doen. Maar wanneer je denkt dat dit helemaal legaal is, dan heb je het mis.

BerichtGeplaatst: ma 06 nov 2006 0:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je voor de uitgebreide reactie, erg leerzaam Smile

Ik heb hun inderdaad gezegd dat ik stage zou gaan lopen bij een bedrijf in zuid-frankrijk.

Ik ging er zelf vanuit dat ik rekening had gehouden met diverse wetten en het legaal zou zijn. Of zoals een kennis van mij zei "het grijze vlak". Dit bewijst maar eens dat ik nog veel te leren heb op dit gebied, we beginnen morgen met strafrecht dus ben benieuwd of een casus als deze erin voor zal komen.

Dank u allen voor de reacties hier deze waren erg hulpzaam.
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 06 nov 2006 2:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DaNnY112 schreef:
Dank je voor de uitgebreide reactie, erg leerzaam Smile

Graag gedaan Wink. En uiteindelijk is het ook maar mijn mening, er valt best iets op af te dingen (om te beginnen op de opportuniteit van een vervolging).

Ook al heb je formeel alleen maar de waarheid gesproken, als je op deze manier een bejaard oud vrouwtje van haar laatste spaarcenten had verlost zou dat toch helemaal niet netjes, en m.i. zeker strafbaar zijn. Wat dat betreft zit jij natuurlijk dichter bij het grijze gebied, misschien had de sportschool zelf wat meer moeten doorvragen. In elk geval succes met strafrecht!
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds