|
Auteur |
Bericht |
hillebrand78
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 31 okt 2006 16:01 Onderwerp: uwv raakt alle papieren kwijt |
|
|
we zijn nu al v.a 11 sept. bezig met aanvraag voor ww .
we zitten bij het v.k.b waar we financiele verplichtingen hebben.
nu wil uwv beweren dat het vkb geen machtiging stuurd om het geld daarheen te laten storten ,vkb heeft 11 sept. direkt 1 heengestuurd en een maand later nog weer .
het vreemde is dat ze die machtiging bij ziektewet niet nodig hebben en gewoon tot betaling overgaan.
dat was de eerste geval , nu beweren ze ook dat zijn oude werkgever de loonstroken over 14 maanden niet opstuurd terwijl zij dat ook al wel 3x hebben opgestuurd .
dat is geval 2 dan missen er weer andere formulieren etc. etc. wij hebben schulden waar we nu achterstand bij oplopen ,en extra kosten dat gaat straks fout ook bij de woningbouw hadden we een schuld, als we nu weer 1 maand achterstand zouden krijgen ,zou ons uitzetting boven het hoofd hangen, met 2 kinderen kunnen we dat niet hebben.
uwv doet net of hun neus bloed en gaat gewoon lekker langzaam te werk
kunnen we hier iets tegen doen
zo,ja wat zouden we dan moeten doen?
wij zijn echt ten einde raad, en vrezen dat we op straat komen te staan voor het einde van het jaar
een prettige feestdagen zit er dus voor ons echt niet meer in |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 31 okt 2006 23:48 Onderwerp: |
|
|
Wat zuur zeg! Via google merk ik dat heel veel mensen met dit soort gedrag te maken krijgen. Een site die nuttig voor je kan zijn is deze. Hij laat je meerdere mogelijkheden voor het deponeren van je klacht zien.
Echter, jij bent nu vooral ook op zoek naar een snelle oplossing, omdat je anders in de financiele problemen raakt (voor zover dat al niet het geval is). Even praktisch gesproken: zorg dat je zelf de kopietjes van stukken krijgt die je moet inleveren bij het UWV en geef ze dan als het kan persoonlijk af. Noteer op het stuk de naam van de medewerker die in ontvangst neemt en datum en laat zo mogelijk de medewerker even een krabbeltje zetten en een kopietje maken (of neem een kopie van het stuk mee of een briefje waarin je hebt gezet welke stukken je overhandigd hebt). Zo kun jij altijd direct laten zien dat je wel degelijk iets hebt ingeleverd en bij een klacht sta je dan denk ik ook sterker.
Alternatief is alle stukken aangetekend te (laten) versturen, maar ja, als jij dat zelf moet doen wordt dat wel een duur grapje.
Heel veel succes! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Mirjam28
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 70
|
Geplaatst: wo 01 nov 2006 10:54 Onderwerp: |
|
|
Een andere tip voor de toekomst is misschien de volgende:
ik vraag altijd een ontvangstbevestiging van mijn brief. Deze krijg ik eigenlijk ook altijd. Het werkt tot nu toe prima.
Aangetekend versturen is natuurlijk ook een goed idee, maar daarna is het zaak nog wel even te bellen of de stukken ook echt ontvangen zijn. (niet omdat TNT ze niet bezorgd, maar overheidsinstanties dit soms wel beweren .) Dan weet je zeker dat je stukken ontvangen zijn.
Ik raad je verder aan om even naar een bureau voor rechtshulp, sociaal raadslieden of maatschappelijk werk te gaan. Met een instantie die achter je staat worden dingen vaak véél sneller geregeld.
Verder degene bij wie je schulden hebt ook inlichten over de situatie (dat je recht hebt op een WW uitkering, maar dat het UWV erg traag is). Vaak is er wel wat begrip voor de situatie, zolang je maar communiceert.
Veel succes! |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 01 nov 2006 11:06 Onderwerp: |
|
|
Het UWV is een overheidsinstantie en je kunt naar de Nationale ombudsman stappen. Dit zal ik dit geval te lang duren. Maar bij problemen waarbij een snelle tussenkomst door de Nationale ombudsman van belang is, wordt bij het onderzoek meestal de zogenaamde interventiemethode gevolgd. Dit gebeurt bijvoorbeeld als er sprake is van financiële nood en bijvoorbeeld in situaties waarin zeer dringend een oplossing moet worden gevonden. Je kunt bellen met het gratis telefoonnummer 0800-3355555. Site: www.nationaleombudsman.nl Gelijk doen!!! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 01 nov 2006 12:02 Onderwerp: |
|
|
Mirjam28 schreef: | Verder degene bij wie je schulden hebt ook inlichten over de situatie (dat je recht hebt op een WW uitkering, maar dat het UWV erg traag is). Vaak is er wel wat begrip voor de situatie, zolang je maar communiceert. |
Dat is een hele goede tip! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Mirjam28
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 70
|
Geplaatst: wo 01 nov 2006 15:24 Onderwerp: |
|
|
@ JetKroket: Voor zover ik lees is er nog niet officieel geklaagd bij het UWV. De Nationale ombudsman zegt op de site dat het liefst schriftelijk klagen een vereiste is.
Denk je dat het in deze situatie genoeg is dat er gebeld is en dat er is gezegd dat er wel gegevens zijn gestuurd?
De reden dat ik dit schrijf: ik heb al vaak mondeling geklaagd bij de belastingdienst dat ze te traag zijn en zich niet aan wettelijke termijnen houden (zo kreeg ik in juni 2006 pas de huurtoeslag die ik in november 2005 had aangevraagd, omdat ik niet een standaard-geval was.) Volgens de ombudsman was dit niet genoeg, ik moest eerst een schriftelijke klacht indienen bij de belastingdienst.
Maar misschien is dit bij een snelle interventie anders? |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: wo 01 nov 2006 17:48 Onderwerp: |
|
|
Juist Mirjam 28, "...het liefst schriftelijk klagen is een vereiste.'
In dit soort gevallen, dreigen dakloos te worden, zou ik alles aangrijpen wat mogelijk is en dus bellen met de NO. Ik heb, gelukkig, geen ervaring met de NO en dus ook niet met snelle interventie.
Hillebrand78 is 'pas' vanaf 11 september bezig. Ik dacht dat het UWV er 6 weken over mocht doen. Dit is nu voorbij, dan nog klagen bij het UWV en dan de NO en ondertussen dakloos geworden.
Het lijkt me dat de procedure doorlopen, soms niet kan en dat dit, wellicht, een goed argument kan zijn voor toch een snelle interventie.
Ik heb Alex Brenninkmeijer in het Buitenhof leren kennen als een sociaal man. |
|
|
|
 |
hillebrand78
|
Geplaatst: wo 01 nov 2006 19:01 Onderwerp: |
|
|
vriendelijk bedankt voor alle reacties
ik ben inmiddels geholpen door jeejar
zij hebben een perfecte brief voor mij opgesteld
waarin staat dat als zij hun verplichtingen niet nakomen
die ik wel nakom dwz soliciteren meedoen aan reintegratie etc etc
er een brief naar de President van de Rechtbank word gestuurd en
alle onkosten op hun verhaald worden etc etc
daarin word ik ook door jeejar gesteund
zij hebben mijn brief en mijn email ook naar de ombudsman gestuurd
zodra ik een reactie krijg zal ik hem hier wel plaatsen
MVG hillebrand |
|
|
|
 |
hillebrand78
|
Geplaatst: do 02 nov 2006 14:22 Onderwerp: |
|
|
nu breekt mijn klomp
ik word vanmorgen gebeld dat alles ineens rond is
ze boden zelfs hun excusses aan
dit allemaal door een brief van mijn vriendin die zij maandag bij mijn weekbriefje in de envelope heeft gedaan
daarin stond dat als er deze week nog geen reactie was er juridische stappen werden ondernomen en tadaa alles is nu klaar
hadden we nu die brief maar eerder gestuurd  |
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 02 nov 2006 15:45 Onderwerp: |
|
|
Waar zijn klompen anders goed voor ?
In ieder geval gefeliciteerd met deze prachtige uitkomst !
Het blijft uiteraard wel schandalig dat men pas wakker wordt indien er gedreigd wordt. Zeker als men bedenkt dat 'dreigen' iets is waar men over het algemeen tegen is. Door deze gang van zaken zou je wel eens overtuigd kunnen raken dat dreigen de enige manier is om je recht te kunnen halen met alle onwenselijke gevolgen van dien. _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 02 nov 2006 18:03 Onderwerp: |
|
|
Je kunt nog overwegen om de schade die is ontstaan door hun onzorgvuldig handelen (b.v. de rente op ontstane schulden) op het UWV te verhalen. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: vr 03 nov 2006 10:19 Onderwerp: |
|
|
Hillebrand 78,
Gefeliciteerd. Hardstikke fijn voor je. Ook voor jou zijn er weer fijne feestdagen in het verschiet en lekker in je eigen huis! |
|
|
|
 |
|