|
Auteur |
Bericht |
porsche2112
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 27 okt 2006 0:36 Onderwerp: |
|
|
Derjenige dem ins Bein gestochen wurde, ist danach ins Krankenhaus gefahren hat sich behandeln lassen und war nach ca. 2 Stunden wieder aus dem Krankenhaus draussen, also denke ich nicht das irgendein Blutgefäß durchtrennt wurde, sonst hätte man ihn operieren müssen ( bzw. dabehalten )
Wenn man nach 2 Stunden aus einem Krankenhaus wieder raus kommt, denke ich er wurde an dieser Schnittstelle genäht und das wars. Folgeschäden werden dabei ja wohl nicht sein!! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 27 okt 2006 7:18 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | StevenK schreef: | Ben ik 't niet mee eens. Zeker in het bovenbeen kan een messteek wel degelijk dodelijk zijn |
Als je iemand opzettelijk probeert dood te steken, steek je als het even kan ergens anders. We hebben natuurlijk niet voldoende gegevens om dit echt te beoordelen, maar het lijkt me moeilijk om aan te tonen dat er sprake was van poging tot doodslag.
|
Maar ga je nu niet heel gemakkelijk aan de voorwaardelijke opzet voorbij ? Wanneer je iemand in een worsteling steekt, accepteer je volgens mij het risico van een dodelijke verwonding, ook al is het niet bedoeling de persoon direct te doden. |
|
|
|
 |
porsche2112
|
Geplaatst: vr 27 okt 2006 16:35 Onderwerp: |
|
|
was mich noch interessiert, wenn die verhandlung dort stattfindet, wäre das dann eher eine öffentliche so das ich auch dort rein könnte oder eine geschlossene so das nur angeklagte und zeugen rein dürfen?? gibt es überhaupt öffentlich gerichtsverhandlungen in holland?? wäre echt gerne dabei. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: vr 27 okt 2006 16:39 Onderwerp: |
|
|
In principe zijn zittingen openbaar. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: vr 27 okt 2006 17:05 Onderwerp: |
|
|
Duch schreef: | In principe zijn zittingen openbaar. | Normalerweise sind Gerichtsverhandlungen öffentlich.
EDIT: danke Michèle _________________ Legere Iudicare Reparare
Laatst aangepast door Nemine contradicente op vr 27 okt 2006 17:19, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 27 okt 2006 21:38 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: | Maar ga je nu niet heel gemakkelijk aan de voorwaardelijke opzet voorbij ? Wanneer je iemand in een worsteling steekt, accepteer je volgens mij het risico van een dodelijke verwonding, ook al is het niet bedoeling de persoon direct te doden. |
Van een aanmerkelijke kans op een dodelijke verwonding lijkt me geen sprake (bij een steek in het been). Maar misschien kom ik hier over een week of 2 op terug, wanneer ik wat meer over voorwaardelijke opzet weet .
Sowieso zal het natuurlijk anders zijn wanneer aangetoond kan worden dat de dader dat mes eigenlijk in de hartstreek had willen planten. En als de dadar zelf een worsteling is aangegaan en daarin met een mes in het wilde weg om zich heen heeft gestoken, ga ik een heel eind met je mee. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Ilja
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 91
|
Geplaatst: do 16 nov 2006 11:45 Onderwerp: |
|
|
Mijn Duits laat op dit vlak te wensen over.
Echter, zwaar lichamelijk letsel wordt in Nederland door de rechter vastgesteld. Daarbij is het eigenlijk net hoe de pet staat. Alles zal afhangen van de verwonding.
een korte uiteenzetting, nav collegeaantekeningen verd. materieel sr.
Zwaar lichamelijk letsel
Wanneer is hier sprake van: art. 82 sr geeft een hele enge definitie van zwaar lichamelijk letsel:
Onder zwaar lichamelijk letsel worden begrepen: ziekte die geen uitzicht op volkomen genezing overlaat, voortdurende ongeschiktheid tot uitoefening van zijn ambts- of beroepsbezigheden, en afdrijving of dood van de vrucht van een vrouw.
2.
Onder zwaar lichamelijk letsel wordt mede begrepen storing van de verstandelijke vermogens die langer dan vier weken geduurd heeft.
Wat staat er in de jurisprudentie? HR heeft dit begrip verruimt. Door dit artikel niet als een definitie maar als een niet uitputtende opsomming van gevolgen te typeren. De HR kreeg zo ruimte tot invulling van het begrip naar datgene wat wij in ons taalgebruik verstaan onder zwaar lichamelijk letsel. Enkele voorbeelden:
Neusfractuur die operatief moet worden herstelt. Dus zwaar lichamelijk letsel
Neusfractuur die niet operatief hoeft te worden behandelt. (geen zwaar lichamelijk letsel)
Verkeerd aangebracht tatoo op buik ballet danseres. = zwaar lichamelijk letsel
Kogel in onderarm breuk van een bot (ja)
Klaplong (ja)
Doorgesneden pees in de duim (ja zwaar lichamelijk letsel)
Blijvend litteken bij het linker oog (ja zij de hoge raad)
Gebroken ellepijp die niet hoeft te worden gezet (nee)
Verlies tand (nee)
Hersenschudding gekneusd achterhoofd (nee)
Pijn in rechterschouder, sleutelbeenbreuk rechts(nee)
Pure casuistiek dus. Er valt geen pijl op te trekken. _________________ Als je denkt dat je alles hebt gehad, is het tijd om iets weg te geven.
Tip: www.omdatikhetzeg.blogspot.com
Niet van mij, wel erg leuk! |
|
|
|
 |
Pax et iustitia
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 16 nov 2006 22:34 Onderwerp: |
|
|
Sorry ik kan er zo niet tegen dat hij zo asociaal is om gewoon in het duits te praten.  _________________ Pecunia omnia vincit |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 17 nov 2006 15:29 Onderwerp: |
|
|
Pax et iustitia schreef: | Sorry ik kan er zo niet tegen dat hij zo asociaal is om gewoon in het duits te praten.  |
Asociaal? Misschien is dat de enige taal die hij spreekt  |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: vr 17 nov 2006 15:37 Onderwerp: |
|
|
Volento Deo schreef: | Pax et iustitia schreef: | Sorry ik kan er zo niet tegen dat hij zo asociaal is om gewoon in het duits te praten.  |
Misschien is Pax een aanhanger van Verdonk "slecht voor de integratie" hihi...  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
Volento Deo
|
Geplaatst: vr 17 nov 2006 16:10 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | Volento Deo schreef: | Pax et iustitia schreef: | Sorry ik kan er zo niet tegen dat hij zo asociaal is om gewoon in het duits te praten.  |
Misschien is Pax een aanhanger van Verdonk "slecht voor de integratie" hihi...  |
Neuh, denk het niet. Hij studeert in Amsterdam, maar is verder wel ok  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 18 nov 2006 0:56 Onderwerp: |
|
|
Volento Deo schreef: | Asociaal? Misschien is dat de enige taal die hij spreekt  |
Nee hoor.
porsche2112 schreef: | als Türke in deutschland lebend, aber in holland angeklagt.... |
_________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Volento Deo
|
Geplaatst: za 18 nov 2006 2:36 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Volento Deo schreef: | Asociaal? Misschien is dat de enige taal die hij spreekt  |
Nee hoor.
porsche2112 schreef: | als Türke in deutschland lebend, aber in holland angeklagt.... |
|
Owja  |
|
|
|
 |
porsche2112
|
Geplaatst: za 18 nov 2006 18:10 Onderwerp: |
|
|
hallo, er ist nun seit dienstag in holland. gestern war er in roermond beim haftrichter. der hat beschlossen das er in das gefängnis in roermond kommt. er ist nun bis zur richtigen gerichtsverhandlung in roermond.ich war gestern dort habe ihm ein paar kleidungsstücke gebracht. ich habe die frau die da arbeitet gefragt ob man ihn besuchen kann,ob er telefonieren darf und ob er briefe schreiben / oder empfangen darf. sie meinte so lange er in Untersuchungshaft ist, darf er nicht davon. er darf nur besuche vom anwalt und der polizei empfangen. stimmt das alles?????? er darf nicht mal briefe schreiben oder bekommen??? hier in köln durfte ich ihn direkt in der ersten woche besuchen und auch direkt briefe schreiben obwohl es auch untersuchungshaft war. das kommt mir ja vor als wäre er ein schwerverbrecher der jemanden umgebracht hat oder sowas. bitte schreibt mir ob das stimmen könnte, ich möchte nämlich gerne briefe schreiben....vielen dank im vorraus. wenn s geht dann bitte auf deutsch, da ich kein holländisch kann... |
|
|
|
 |
|