Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 24 aug 2025 12:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

gewelddadige buurman
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 05 okt 2006 0:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Yesss is zo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 05 okt 2006 17:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie, hoor je het ook van een ander.
blackdiamond

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 23:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
Zelf verhuizen is geen optie voor je?

Want ook al is het verder niet jouw schuld dat je zo'n idioot naast je hebt wonen, je leeft daardoor wel al jaren in angst en het is moeilijker om een ander weg te krijgen dan zelf weg te gaan.

Even wat heel anders.....huur je of heb je een koopflat? Als je huurt kun je klagen bij de verhuurder. Deze moet jouw buurman op zijn gedrag aanspreken. Als hij zich niet als een "goed" huurder gedraagt kan jouw buurman een probleem hebben. Als de verhuurder jouw geen rustig huurgenot kan geven, dan kun je zelfs overwegen een procedure tegen de verhuurder te starten waarbij je vordert dat de verhuurder hem ontruimt via een deurwaarder.
Verstuur e-mail
D Error

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 12:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

blackdiamond schreef:
M schreef:
Zelf verhuizen is geen optie voor je?

Want ook al is het verder niet jouw schuld dat je zo'n idioot naast je hebt wonen, je leeft daardoor wel al jaren in angst en het is moeilijker om een ander weg te krijgen dan zelf weg te gaan.

Even wat heel anders.....huur je of heb je een koopflat? Als je huurt kun je klagen bij de verhuurder. Deze moet jouw buurman op zijn gedrag aanspreken. Als hij zich niet als een "goed" huurder gedraagt kan jouw buurman een probleem hebben. Als de verhuurder jouw geen rustig huurgenot kan geven, dan kun je zelfs overwegen een procedure tegen de verhuurder te starten waarbij je vordert dat de verhuurder hem ontruimt via een deurwaarder.

Klopt, maar dan ook onmiddelijk aangifte doen. Een huurder wordt goed beschermd tegen de grillen van de verhuurder. De verhuurder kan de huurder op zijn gedrag aanspreken, nadat ie weet wat er aan de hand is. Blijven de grillen van je nogal irritante buurman doorgaan, dan kan de verhuurder alleen ontbinding van het huurcontact vorderen als ze genoeg dossieropbouw hebben. De kantonrechter kijkt dan ook naar PV (aangiftes), om de omvang van het wangedrag van je buurman vast te stellen, zodat ontbinding kan worden gerechtvaardigd.

Dus doe aangifte van alle keren dat je irritante buurman je heeft geterroriseerd.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 13:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Helaas ben ik met dit alles inmiddels goed bekend. Wat ik hier heb zijn problemen. Zowel van de verhuurder als de politie kunnen hier niet mee.
De verhuurder, mede door juridisch getinte brieven mijnerzijds, steekt de kop in het zand. Niet erg, want ik weet dat ik mr. Bernard Tomlow kan verzoeken de verhuuder in kort geding te laten sommeren dit gebrek op te heffen. Op rekening van de verhuurder. Het echte probleem zit hem in de dossieropbouw door de politie. Als een medeling in de prullenbak wordt gegooid, ontstaat er geen dossier. Er was wel een probleem, zoals bijvoorbeeld met het schoppen tegen de tuinstoel. Hij is hierover door de politie niet aangesproken, er is niets aan het dossier gedaan en ik weet niet van strafbaar feit ik aangifte kan doen, zodat het toch boven tafel blijft.
ZO sukkel ik al jaren.
D Error

BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 14:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

welke feiten: bedreiging, mishandeling enz enz.

Als je aangifte doet bij de politie krijg je een uitreksel mee van de PV, die moet je bewaren en kun je tijdens een eventueel proces toevoegen als bewijs.

Maar eerst die verhuurder van jou een schop onder zijn reet geven! Very Happy Very Happy
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 14:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb nog nooit ergens aangifte van gedaan. Kan ik naar het bureau met bijvoorbeeld dat verhaal over schoppen tegen de tuinstoel en verlangen dat er proces-verbaal wordt opgemaakt.
D Error

BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 14:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jazekers, van elke aangifte wordt door een politieagent een procesverbaal opgemaakt, daar krijg je een afschrift van mee naar huis.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 18:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan hoef ik niet met een wetsartikel aan te komen? Heb ik liever wel, heb doorlaten schemeren dat ik rechten studeer!
Ik weet dat ze wettelijk verplicht zijn de aangifte op te nemen en dat de Nationale Ombudsman heeft gezegd: niet opnemen moet een hoge uitzondering blijven. Echter: Ik heb al meerdere malen op het bureau gezeten met het verzoek aangifte op te nemen (vernieling slot brievenbus) mishandeling ( elleboog verkocht tijden het passeren op de trap/ me in het hoek gedreven en verhindert dat ik weg kon) enzovoorts. Ze weigeren de pc in te schakelen.
Ik kan de politie hun rol hierin niet aan het verstand krijgen. From space, denk ik weleens. Wat mij betreft moeten ze de buurman ontbieden op het bureau en laten bekennen. (Ik woon driehoog met hem en alleen vogels vliegen door de lucht. Oftewel: geen getuigen). Kan het niet door naar justistie, aantekening maken in het dossier. Is er voldoende "gebeurt", dan volgt er actie van mijn kant: de verhuurder wordt gedwongen het gebrek te verhelpen.

Laatst aangepast door JetKroket op ma 12 mrt 2007 20:15, in totaal 1 keer bewerkt
Sleepy

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 19:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ze moeten als er een strafbaar feit is gepleegd en jij wil dat altijd de aangifte opnemen.. dat is een plicht... hoe moeilijk politie daarmee kan zijn heb ik ook gemerkt... ik was nota bene in elkaar geslagen door de buurman en de agent wilde de aangifte niet opnemen want welk strafbaar feit dan?? Dat is wat ze vaak zeggen... er is geen strafbaar feit maar die zijn er vaak dus wel... je kan aangifte doen van belediging bedreiging vernieling poging tot van alles en nog wat... Van een agente die ons wel goed gezind was heb ik geleerd dat je altijd duidelijk moet zijn in hoe dingen gezegd zijn en hoe jij je daarbij voelde... dus als zij schreeuwen en gebaren in jouw richting kan jij dat als dreigend ervaren omdat je niet wat er gaat gebeuren... zeggen ze dan ook nog bepaalde dingen op een toon waardoor je mag verwachten dat ze het echt gaan doen is het bedreiging...

Oh ja.. voro kleine aangiftes kan je ook gewoon het 0900 nummer van de polite bellen en een afspraak maken.. dan belt een mederwerkster jou terug en nemen ze de aangifte op.... die doen dat dagelijks en weten best wat wel en niet kan... (en geven niet ome en aangifte meer of minder) Wat je ook kan doen bij vernielingen is vermelden aan de politie dat je de aangifte nodig hebt voor je verzekering... dan werken ze ook beter mee..
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 23:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet, van de vorige keren heb je toch in ieder geval emails? (getuige je eerdere bericht)
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: do 12 okt 2006 8:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja tik, dat klopt. Daarom ben ik er ook toe overgegaan alles schriftelijk te melden. Daarmee krijg ik de trein met de buurman (nog) niet op het spoor.
Maar ik kan hiermee wel aantonen hoe het met de politie verloopt in deze zaak. De stapel e-mails is representatief voor hoe het gaat en is gegaan de afgelopen jaren. Hier ga ik mee aan het werk. Klacht dus.
leader

Leeftijd: 68
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: do 12 okt 2006 14:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal,

Heb het een beetje gevolgd allemaal, is het geen idee om, als je b.v. een mobietje hebt met video of andersinds materiaal, als die gek weer bezig is
dit direct vast te leggen en ja, dan natuurlijk direct naar het politiebureau.

Volgens mij valt dit toch onder huisvredebreuk, dan wel aantasting in je privacy, moet gewoonweg wat aan te doen zijn.

Sterkte.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: do 12 okt 2006 15:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is niets aan te doen. Alleen aangiftes wanneer er strafbare feiten zijn gepleegd en zo het ernaar uitziet moet ik hiervoor getuigen zien te krijgen.
Vanmiddag trof ik de gebiedsagent bij de bel aan ( moest naar de buurman).
Geen leuk gesprek geworden. Hij is zeer onwillig. En wat al eerder tegen ben gekomen, suggereren dat het niet waar is wat ik zeg. Ik ben zo zuiver mogelijk. Dit doet pijn.
D Error

BerichtGeplaatst: do 12 okt 2006 15:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
Er is niets aan te doen. Alleen aangiftes wanneer er strafbare feiten zijn gepleegd en zo het ernaar uitziet moet ik hiervoor getuigen zien te krijgen.
Vanmiddag trof ik de gebiedsagent bij de bel aan ( moest naar de buurman).
Geen leuk gesprek geworden. Hij is zeer onwillig. En wat al eerder tegen ben gekomen, suggereren dat het niet waar is wat ik zeg. Ik ben zo zuiver mogelijk. Dit doet pijn.

Daar wordt je ook moedeloos van.......

Getuigen zouden fijn zijn, maar ja dat is natuurlijk moeilijk want je weet niet wanneer de volgende irritante uitspatting van je buurman zal zijn.

Een video (foto`s) maken van zijn gedrag is een goed idee. Ik zou je deze tip ook willen geven. Kan als aanvullend bewijs dienen en als men iets in die trend ziet op bureau dan kunnen zij niets anders dan je serieus nemen.

Vraag: in welke stad woon je?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds