Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Boetes CJIB ni...
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 28 jun 2025 23:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vonnis onomkeerbaar?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Franse Kaas

Leeftijd: 77
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 13:43    Onderwerp: Vonnis onomkeerbaar? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe moet ik beginnen? Dit is zo vreemd gelopen, ik hoop dat ik het duidelijk kan verhalen en niemand doodverveel met deze lap tekst.

Ik ben momenteel verwikkeld in een erfeniskwestie. Ik als executeur kon geen boedelbeschrijving opstellen, daar ik vermoedde dat er gelden zijn ontvreemd van de rekening van de erflater ten tijde van diens leven door een ander familielid. Ik ben daarom voor de rechter gedaagd door datzelfde (onterfd) familielid. Ik heb als verweer de eiser "ontvreemding van geld" ten laste gelegd. Ik was toen slecht in het bezit van indirecte bewijzen die al een goed beeld schetste en twijfel zaaide. Ik heb de eiser verzocht tot inzage in de financien, maar die werd niet gegeven (papieren waren er niet meer). De bewijzen moesten dus nog opgevraagd en/of geleverd worden door of de eisende partij (die weigert) of door mij.
Mijn advocaat heeft de rechter na rechtzitting verzocht tot bewijsopdracht voor mij, de verweerder (zodat de eiser moest aantonen dat diegene het NIET had gedaan). Daar heeft mijn advocaat nooit de toen al bekende bewijsttukken aan toegevoegd om aan te tonen waarom we de twijfel van ontvreemding hebben geuit. Tevens heeft mijn advocaat mij geadviseerd om zelf NIETS te ondernemen. Het opvragen van officiele bewijsstukken (zoals bankafschriften) mocht ik dus nog niet doen. Mij werd gezegd dat het nu slechts wachten was op een kans om het verzoek tot bewijsopdracht te onderbouwen middels het indirecte bewijs wat we al hadden.

Nu heeft de rechter 3 maanden later zich niet alleen gebogen over ons verzoek tot bewijsopdracht... De rechter is overgegaan tot een algeheel VONNIS! Er is dus nooit, zoals mijn advocaat verwachtte, verzocht om onderbouwing van het verzoek tot bewijsopdracht, maar gelijk een bindende uitspraak over de gehele erfeniskwestie gedaan!

In het vonnis wordt gesteld dat (a) verweerder heeft nagelaten om bewijzen aan te voeren, zodat verzoek tot bewijsopdracht wordt afgewezen en (b) verweerder heeft nagelaten officiele bewijsstukken te leveren voor het ten laste gelegde "ontvreemding van geld" en wordt de verweerder in ongelijk gesteld.

Mijn vragen:
(1) Is het vonnis onomkeerbaar?
(2) Kan ik mijn advocaat aansprakelijk stellen?
(3) Kan ik alsnog zelf de bewijsstukken opvragen en leveren?
(4) Kan ik een nieuwe rechtzaak beginnen om dit "overnieuw" te doen?

Met dank en excuses voor de lengte van dit verhaal.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M

Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 17:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Binnen een bepaalde termijn kun je beroep tegen deze rechtzaak in eerste aanleg aangaan, zodat de zaak voor het gerechtshof komt.

Ik weet alleen niet of je daar nog voor op tijd bent. En als je je advocaat niet vertrouwt, zorg dan zsm voor een nieuwe advocaat die je adviseert over deze zaak.
Franse Kaas

Leeftijd: 77
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 18:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste M,

Het vonnis is verleden week uitgesproken. De beroepstermijn is geldig tot 3 maanden. Ik ben dus nog op tijd.

Kan ik tijdens dit beroep mijn eigen verweer nog onderbouwen middels het aandragen van nieuwe bewijzen? Of kijkt het hoger gerechtshof enkel naar de reeds ingeleverde bewijsstukken?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds