Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 25 aug 2025 1:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Conclusies onderzoeksraad voor veiligheid
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 63
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 0:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die dame was zeker op een goede en heldere manier mondig.

Ik blijf de gang van zaken omtrent minister Verdonk raadselachtig dom vinden. Niet alleen de minister zelf snijdt zichzelf in de vingers, maar de VVD doet dat, en het demissionaire kabinet doet dat nog meer.
M.i. dient minister Verdonk ook haar verantwoordelijkheid te nemen, en op zijn minst acht ik een excuus vanuit haar kant gepast.

Ik zeg het niet snel, maar minister Verdonk vind ik een van de meest kwalijke ministers die ik in mijn leven heb meegemaakt.

Ik kijk met smart uit naar de verkiezingen. Wellicht kan het stemgedrag van de burger wat positiefs brengen.

Gwen

*Gosh wat ben ik -zacht uitgedrukt- pissig over hoe de afgelopen dag is verlopen Mad *
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 1:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gwenny schreef:
Ik blijf de gang van zaken omtrent minister Verdonk raadselachtig dom vinden. Niet alleen de minister zelf snijdt zichzelf in de vingers, maar de VVD doet dat, en het demissionaire kabinet doet dat nog meer.

[offtopic (vooralsnog)]
Verdonk heeft het kabinet nog steeds in gijzeling. Haar nu laten vallen zou zowel CDA als VVD te veel kiezers kosten. Ik voorspel een vlotte verwijderingsactie kort na de verkiezingen, op initiatief van CDA+VVD.
[/offtopic]
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 9:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Duch schreef:

Jij hebt het niet zo op Donner begrijp ik?

Kan ook bewondering zijn voor zijn juridische vaardigheden. Michèle, wat is het? Wink

Hihi, nee ik heb het niet zo op Donner, nee. Wink Maar dat doet er verder niet echt toe.

Feit is gewoon dat er doden zijn gevallen door nalatigheid van de overheid. Politieke verantwoordelijkheid nemen lijkt me dan ook de enige juiste weg. Hoewel het dramatische voor mij ook wel wat minder zou mogen, maar de terriër Van Vollenhoven heeft nu eindelijk z'n triomf. Moeten we hem ook z'n moment gunnen, niet? Wink
Ik ben eerder verbaasd dat sommige ministers (b.v. een Verdonk, op wie ik het nog minder heb Evil or Very Mad ) gewoon zijn blijven zitten ondanks zeer grote blunders.
De wereldpolitiek blijkt dan toch minder te raken dan gebeurtenissen dicht bij huis?
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 9:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

[offtopic (vooralsnog)]
Verdonk heeft het kabinet nog steeds in gijzeling. Haar nu laten vallen zou zowel CDA als VVD te veel kiezers kosten. Ik voorspel een vlotte verwijderingsactie kort na de verkiezingen, op initiatief van CDA+VVD.
[/offtopic]

Yesss
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 10:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even een paar dingen voor de duidelijkheid: Het kabinet is missionair. En voor zover ik weet wees het rapport vooral de diensten die onder VROM en Justitie vallen aan als 'schuldige' diensten. De nazorg was ook niet goed, maar vooralsnog is mij niet gebleken dat er ook daar zoveel is misgegaan dat Verdonk weg moet. Ik hoop dat uit het debat blijkt hoe dat zit met de nazorg en wat Verdonk daaraan gaat doen. Ik vind haar echt een slechte minister, maar ondanks dat vind ik deze keer (nog) niet dat ze moet opstappen.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
JBA

Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 10:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
JBA schreef:
Den Haag wordt meer en meer een poppenkast.
Nee, jij wordt "groot" en begint het nu te ontdekken. Wink

Dat zou ook kunnen natuurlijk.... Confused
abraxes

abraxes

Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 11:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
Even een paar dingen voor de duidelijkheid: Het kabinet is missionair. En voor zover ik weet wees het rapport vooral de diensten die onder VROM en Justitie vallen aan als 'schuldige' diensten. De nazorg was ook niet goed, maar vooralsnog is mij niet gebleken dat er ook daar zoveel is misgegaan dat Verdonk weg moet. Ik hoop dat uit het debat blijkt hoe dat zit met de nazorg en wat Verdonk daaraan gaat doen. Ik vind haar echt een slechte minister, maar ondanks dat vind ik deze keer (nog) niet dat ze moet opstappen.

Ik bekijk te dien aanzien niet slechts ieder geval afzonderlijk. Er is een heel patroon van excessen zichtbaar. Thans rijst reeds de vraag of is voorzien in goede nazorg, of er mensen tegen de afspraak zijn uitgezet en rijst de vraag of dat de minister eerst gesteld heeft dat er adequaat is gehandeld, waarbij zal moeten worden gekeken naar de gevolgen welke daaraan zijn verbonden en daarnaast naar het patroon der excessen, geen belemmering vormt om haar positie als minister op een rechtstaatwaardige wijze te kunnen blijven vervullen. Wat vind jij daar zo van?
Bekijk de homepage
Duch
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 11:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het niet vol te houden dat er adequaat is gehandeld. Maar als ik het goed zie betreft dat eerst en vooral diensten resorterend onder VROM en Justitie. Voor zover ik nu weet is Verdonk slecht en lomp bezig in de nazorg (als ze er überhaupt mee bezig is). Dat is slecht, maar what else is new? Het is me niet duidelijk hoe erg dat allemaal is, en dus moet ik eerst meer te weten komen voordat ik iets zou kunnen zeggen over de rol en toekomst van Verdonk.
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 12:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Voor zover ik nu weet is Verdonk slecht en lomp bezig in de nazorg (als ze er überhaupt mee bezig is).

Ik vindt dat Verdonk dan ook meer te verwijten is dan Donner en Dekker.
Donner en Dekker zijn vanwege hun ministeriele verantwoordelijkheid opgestapt. Een persoonlijk verwijt zal ze echter niet te maken zijn. Ik betwijfel of ooit iemand deze ministers heeft verzocht extra naar deze opvang te kijken i.v.m. brandveiligheid. Ze zullen zich (net als het overgrote deel van Nederland) pas hebben gerealiseerd dat er iets mis was na de brand.

Verdonk daarentegen valt wel degelijk persoonlijk te verwijten dat ze te weinig aandacht voor de nazorg gehad heeft. Een zaak met een dergelijke maatschappelijke impact behoeft de persoonlijke aandacht van de minister. In de kamer is zelfs aangedrongen op een goede nazorg.
Nu blijkt dat die nazorg niet in orde was, heeft de minister daar in gefaald.

En daarbovenop komt nog dat Verdonk op het moment totaal niet bereid schijnt te zijn haar mening over de verwijten aan haar adres te geven.
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 13:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

NRC Next van vandaag schreef:
To do list van Rita Verdonk:
- Rapport Schipholbrand lezen
- Opmerken dat rapport erg eenzijdig is (waarom droegen die illegalen geen brandwerende pakken?)
- Verklaren dat alle betrokkenen adequaat hebben gehandeld (behalve mr. van Vollenhoven die zijn brutale mond had moeten houden).
- Blij zijn dat ik Donner en Dekker ervan heb kunnen overtuigen op te stappen (burgers moeten vertrouwen houden in de politiek).
- Mijn geachte collega Rutte in zijn oor fluisteren wat er gebeurt als de coalitie mij ook maar een haartje krenkt (kijken hoe er vervolgens een grote natte plek in zijn broek verschijnt).

Laughing
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
Duch
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 14:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LOL!
Gwenny

Gwenny

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 19:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oeps Embarassed inderdaaad missionair kabinet. Zal wel hebben zitten slapen toen ik mijn vorige bericht in dit topic schreef.

To do-lijst: Mr. Green

@abraxes: Een zin van 8 regels. Een nieuw record geloof ik Laughing Dancing

Ik heb in de vlagen nieuws die ik opving gehoord dat er twee nieuwe ministers gaan komen. Zodra ik het precies weet zal ik het posten als niemand me voor is.

Gwen
MSN messenger
Gwenny

Gwenny

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 19:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Donner en Dekker
Ernst Hirsch Ballin wordt de nieuwe minister van Justitie en Pieter Winsemius gaat naar VROM. Ze volgen Donner en Dekker op die gisteren aftraden na de publicatie van het rapport over de schipholbrand.

Bron: www.rtlnieuws.nl

Gwen
MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 21:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ze wilden toch niet Verdonk als min. van Justitie Laughing
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
Arnoud Engelfriet

Leeftijd: 50
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 22:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En wat ik me nu af zit te vragen, hoe kunnen de minsters formeel op dit tijdstip hun verantwoordelijkheid nemen voor deze gebeurtenis? Het rapport van de OVV kan de aanleiding niet zijn, dat bevat alleen de analyse van de toedracht, de vaststelling van de (feitelijke) oorzaak en aanbevelingen hoe het beter kan (Artikel 55 van de Rijkswet OVV).

Artikel 61 zegt bovendien letterlijk "een conclusie of aanbeveling behelst niet een vermoeden van schuld aan of aansprakelijkhed wegens een voorval".

Als een minster zijn ontslag aanbiedt vanwege een voorval als dit, moet er dan niet een formele grond zijn op grond waarvan hij schuldig aan of aansprakelijk voor het voorval te achten is?

Arnoud
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds