Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 06 aug 2025 0:30
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hoeveel uur per week aan je (zelf-)studie?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Hoeveel uur per week aan je (zelf-)studie?
0-7
30%
 30%  [ 37 ]
8-15
24%
 24%  [ 30 ]
15-22
20%
 20%  [ 25 ]
22+
24%
 24%  [ 30 ]
Totaal aantal stemmen : 122

Auteur Bericht
JPFox

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: di 02 mei 2006 21:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm bij mij verschilt het nog al.

In de regel heb ik zo'n 20 uur college (5 vakken x 4 uur) waarvan ik er denk ik gemiddeld 15 volg. Het studeren thuis verschilt heel erg, ik doe in de week weinig, in het weekend wat meer en soms heb ik voor mezelf een bijspijkerweekje waarin ik weer wat bijkrabbel voor een paar vakken. Voor de tentamens sluit ik me een paar weken in de UB op. Laten we het op 20 a 25 uur houden..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Kloon

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 19:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Officieel heb ik 4 colleges waar ik dikwijls naar toe ga, dus kom ik uit op 8 uur in de week. Maar met Leids kwartiertje en de pauze gaat daar per college wederom 30 min van af. Kom je uit op zo'n 1.5 uur per college dus 6 uur college per week. Aan zelfstudie zit ik op nul uur in de week, uitgezonderd tentamenblokken natuurlijk. Voor elk tentamen sluit ik mij drie dagen in mijn kamer op om alles eens goed te bestuderen.

Normaal gesproken kom ik dus met tweedejaars voltijd Uni Leiden uit op 6 uur in de week, ervan uitgaande dat ik ook alle colleges afga. Vrijdagochtend 09-11 correspondeert in het geheel niet met de donderdagavond Wink

Zal het derde en het laatste jaar wel gaan veranderen maar tot op heden dus zegge en schrijve 6 uur per week. (Ter uwer informatie: heb nog nooit een tentamen moeten herkansen dus er zijn tot op heden geen nadelige effecten aan verbonden Wink )

Moet zeggen dat ik wel schrik van het feit dat hier uren worden genoemd van 40 uur per week. Handelen we dan over twee studies?
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 19:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kijkt verder geen boek in tot 3 dagen voor het tentamen?
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
abraxes

abraxes

Leeftijd: 45
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 21:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zeker een Kloon van een beroemd rechtsgeleerde, pure voorkennis derhalve.
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 22:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laughing
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 22:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:

Hij staat ook wel bekend als Hugo Klonius.

abraxes

BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 22:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Smile
Bekijk de homepage
Kloon

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 3:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:

Als je zo'n moeite hebt met rechten dat men er zeg 14+ uur (e.g. zelfstudie plus colleges) per week aan op moet offeren om de studie met succes af te ronden dient men simpelweg uit te zien naar een andere studie. Dan ben je in het geheel niet geschikt voor de studie/het vak mijns inziens. Indien men er zoveel tijd aan moet besteden is dat een hardnekkige indicatie dat men eigenlijk niet geknipt is voor het vak, dat is althans mijn bescheiden mening.

Ik snap werkelijk waar de verontwaardiging niet, in het geheel niet grofgezegd gezien het niveau van de Nederlandse universiteiten.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 7:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou bedankt! Confused
Weet je, het kan ook zijn omdat je het gewoon INTERESSANT vindt en dus daarom de moeite neemt de stof te lezen.
abraxes

abraxes

BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 8:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kloon schreef:
abraxes schreef:

Als je zo'n moeite hebt met rechten dat men er zeg 14+ uur (e.g. zelfstudie plus colleges) per week aan op moet offeren om de studie met succes af te ronden dient men simpelweg uit te zien naar een andere studie. Dan ben je in het geheel niet geschikt voor de studie/het vak mijns inziens. Indien men er zoveel tijd aan moet besteden is dat een hardnekkige indicatie dat men eigenlijk niet geknipt is voor het vak, dat is althans mijn bescheiden mening.

Ik snap werkelijk waar de verontwaardiging niet, in het geheel niet grofgezegd gezien het niveau van de Nederlandse universiteiten.

En onder meer daarom is klonen van mensen kennelijk niet toegestaan, in dit geval keert de Kloon zich faliekant tegen de gemeenschap. Very Happy
Bekijk de homepage
erikasuzanne

erikasuzanne

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 9:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

14 uur of meer bezig zijn met je rechtenstudie is helemaal niet veel, er staat volgens mij zelfs 38 uur voor (colleges en zelfstudie) dus dat je dan maar een andere studie moet gaan kiezen is echt volslagen onzin.
ook is het zo dat je bij rechten heel veel stukken moet lezen, dan moet je wel echt de helft gewoon overslaan wil je onder die 14 uur komen.

dus laten we het erop houden dat mensen die boven de 14 uur komen gewoon heel nauwkeurig lezen en leren en hun opdrachten maken; klinkt alleen maar als een goede eigenschap voor bijvoorbeeld een advocaat of ovj Cool

nb: het is niet zo dat ik me aangesproken voel, want ik kom wel onder de 14 uur...
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 9:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Boo hoo!

Kloon is gewoon geniaal, en dat moet natuurlijk even geshowt worden af en toe.
Maar dat Kloon zijn eigen hoogbegaafde standaarden op mij - domme student die gewoon moet werken voor haar academische titel - ook van toepassing acht vind ik wel een beeeeetje oneerlijk.
erikasuzanne

erikasuzanne

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 11:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik denk dat kloon een beetje overdrijft...

en ben ook erg benieuwd naar het gemiddelde cijfer dat kloon dan haalt voor zijn tentamens...
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 18:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat je best je tentamens kan halen op alleen het volgen van colleges en werkgroepen... je kan alleen niet in 14 uur p.w. alle stof gelezen hebben... d.w.z. dat je dan altijd stof mist..
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
D Error

Leeftijd: 44
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: di 17 okt 2006 22:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik volg nauwelijks college, 2 per week, dus 4 uren daarbij. Maar ik doe veel en aan zelfstudie 6 uur per dag ongeveer, 30 uren in de week. Ik leer niet zoals velen om mijn tentamens te halen, maar ik wil kennis opslaan voor het latere beroepsleven. Juridisch werk en uitzoekwerk dat is ongeveer 10 uur per week en lees ongeveer 4 uren in de AA, NJB en Advocatenblad per week.

Best ijverig dus..hahahaha, maar ik vind dit echt een te gek vakgebied!

studie 34 uur
werk 10 uur
juridisch tijdschrift 4 uur
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds