xxljeromeke
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 sep 2006 18:15 Onderwerp: erfdienstbaarheid/overpad |
|
|
Goedendag
Graag wil ik iets voorleggen betreffende een geschil met mijn buurman wij hebben in 1996 ons huis gekocht ,aan dit huis zit aan de achterzijde nog een huis (buurman)was vroeger een fam ca 600m2, het huis is opgesplitst geworden ik heb nu 420m2 en de buren de rest, echter hebben zij recht van overpad zo als dat ook afgesproken is, echter heb ik een schuur met garage links staan en zijn huis staat daar naast met pad ertussen om naar de achtertuin te komen ook hij kan via dit pad in zijn tuin komen, nu heeft de buurman echter 1 hek geplaatst tussen mijn schuur en zijn huis (1 hek zat er al en was ook makkelijk voor de kinderen zodat zij niet ongezien de tuin in kunnen toezicht van ons uit), opdat zijn hondjes niet kunnen weg lopen en hij ze daar even kan laten spelen/uitlaten en de honden niet in mijn tuin kunnen komen.Uitwerpselen ruimt hij wel op maar ook hij ziet wel eens wat over het hoofd.
Echter heb ik bij de oprit ook een afsluitbare hek staan is al samen drie hekjes, de hekjes heeft hij zonder mijn toestemming geplaatst ben toch de eigenaar van het erf. Hij zegt dan ook dat hij het hekwerk aan zijn huis heeft bevestigd maar heb nu hier wel hinder van, als wij de tuin in willen, slaan de honden altijd aan het zijn er 5. De kinderen schrikken hier altijd van en durven dan ook niet verder te gaan. Hij heeft zelfs van de naaste buurman een stuk grond gekregen om de honden daar te laten spelen/uit te laten ong 40m2 en ook als zodanig ingericht.
Ik weet dat er een artikel is over hoe en wat maar vind het niet meer,deze luid ong Dat mijn buurman gebruik mag maken om te komen en te gaan van de weg naar zijn huis en om te komen en te gaan naar zijn tuin waarbij huisdieren aangelijnd naar de tuin begeleid moeten worden ik vind zelf dat hij had moeten overleggen echter dat doet hij nooit want hij valt altijd terug op de kinderen en mijn tuin in de zin van dat de hondjes niet de tuin in kunnen en de kinderen niet ongezien de tuin in kunnen 1 hekje vind ik oke maar 2 omwille van zijn hondjes niet
Mijns inziens moet hij zich aan mij aanpassen en niet andersom kan ook de doorgang versperren maar dat is niet mijn aard maar ben het zat dat hij elke keer zijn kont tegen de krib gooit.
wie weet hier meer over alvast bedankt Groetjes Jeroen |
|