|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: za 26 aug 2006 1:45 Onderwerp: |
|
|
Gwenny schreef: | Inderdaad zwijgplicht t.o.v. iedereen. Je mag ook niet alles wat je meemaakt met collega's bespreken die niet direct betrokken waren/zijn. |
Maar geen door de wet voorgeschreven zwijgplicht, lijkt me. (Vergis ik me?)
Dat het voor eigen (en collega's) veiligheid wellicht beter is om niets te zeggen is een geheel andere zaak. Door die houding blijft inderdaad heel veel leed onbestraft, daar zijn geen dieren voor nodig. Ik besef echter dat dit wel erg makkelijk is op te schrijven. Hoe wetgeving hier veel aan kan doen weet ik niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 26 aug 2006 2:05 Onderwerp: |
|
|
De zwijgpicht is in ieder geval onderdeel van de richtlijnen en gedragsregels die voor een vrijwilliger gelden.
Wat het aanpassen van de wet- en regelgeving betreft inzake vorenstaande in dit bericht, zit ik te denken aan het geven van meer bevoegdheden aan medewerkers/vrijwilligers van organen als de dierenambulance en de inspecteurs. Verder moet de politie m.i. alerter zijn als er melding van een (voor een dier) (levens)bedreigende situatie binnenkomt. Alleen wanneer er lang wordt aangehouden komt er weleens een auto naar de melding die een dierenambulancemedewerker doet , met helaas regelmatig maar 1 agent erin inplaats van twee.
Gwen
*nu slapen * _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Mirjam28
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 70
|
Geplaatst: za 26 aug 2006 11:17 Onderwerp: |
|
|
Gister zag ik een aantal van de foto's in de krant. Ik heb het stukje gelezen, en toen (sorry) de krant dubbelgevouwen zodat ik de andere pagina kon lezen zonder dat ik steeds die foto's zag.
Ik word er misselijk van, dat mensen zo met dieren omgaan. En ik snap ook gewoon niet dat mensen dit kunnen!
Ook ik ben voor veel striktere naleving van de wetten die er op dit gebied zijn. En daar naast ook voorstander een verbod op bepaalde andere praktijken die in Nederland helaas mogen.
Maar ja, zoals Simone al schreef, dat wil men niet in verband met de economische belangen! |
|
|
|
 |
yogi
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: wo 30 aug 2006 20:40 Onderwerp: |
|
|
ik snap het ook niet... ze denken dat een dier geen gevoel heeft. Vind persoonlijk dat degene (n) gestraft moeten worden met meer dan een geldboete!
 |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 30 aug 2006 22:36 Onderwerp: |
|
|
De wet biedt de mogelijkheid ...... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 30 aug 2006 22:55 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | De wet biedt de mogelijkheid ...... |
Dat alleen is nooit toereikend...de wet heeft pas werking als men het naleeft/toepast...  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 30 aug 2006 22:59 Onderwerp: |
|
|
Vandaar de puntjes. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Volento Deo
|
Geplaatst: wo 30 aug 2006 23:00 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Vandaar de puntjes. |
Ahaaaa (stom van mij om te denken dat het alleen maar puntjes waren ) |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: vr 01 sep 2006 20:44 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Nog zo'n geval van iemand die niet echt weet wat respect voor dieren is: klik
Maar nou vraag ik me af:op grond van welk wetsartikel is deze meneer nou veroordeeld? 350 Sr is hier niet van toepassing, omdat het zijn eigen "goed"/dieren betreft. Ik heb geprobeerd via rechtspraak.nl nadere bijzonderheden te krijgen, maar helaas.....
Iemand enig idee? |
Update: De puppiedumper is - bij verstek - veroordeeld op grond van de artt. 36/37 gezondheids- en welzijnswet voor dieren. Aldus de voorlichters van de Rechtbank. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Volento Deo
|
Geplaatst: vr 01 sep 2006 21:01 Onderwerp: |
|
|
Thanx voor de update  |
|
|
|
 |
Dahliya
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: ma 11 sep 2006 6:53 Onderwerp: |
|
|
Ik heb idd gehoord dat er dieren mishandeld worden...de veemarkt in Utrecht maakte zich hier ok schuldig aan. Ik weet toevallig dat die veemarkt niet zo ver van het Rijnsweerd is. Wat een walgelijke gedachte is om te weten dat ik niet zo ver een martelmarkt woon. Ik heb neit eens woorden voor die mensen die dit doen just speechless. _________________ ...Het Ware Te Wensen...Dat Alle Mense Met Al Hun Gebreken Naar Zichzelf Keken...Dan Zouden Ze Het Laten Over Andere Te praten... |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: ma 11 sep 2006 9:03 Onderwerp: |
|
|
Klopt. De veemarkten worden gehouden in de 'veemarkthallen'. Ik ben daar weleens geweest toen er een mendag voor paardenhouders werd gehouden. Met daarbij koeien-, schapen-, en geiten keuringen/-shows. Het is een enorm gebouw met gigantisch veel parkeerruimte. Reken dus maar dat er aardig wat koeien 'verhandeld' kunnen worden. Ook zonder een eventueel toezicht vanwege de grootte van het terrein.
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: do 12 okt 2006 13:05 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Mishandeling op veemarkten
Enkele weken geleden toonde EénVandaag beelden van zieke dieren die mishandeld worden op veemarkten. Met verontwaardiging werd op de beelden, gemaakt met een verborgen camera door Stichting Dierenrecht Nederland, gereageerd. Nu blijkt dat een bestuurslid van één van de veemarkten zelf betrokken is bij mishandeling van vee. |
Wordt vanavond uitgezonden!
Bron: www.eenvandaag.nl
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
|