|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 16:39 Onderwerp: |
|
|
Is het een trend? Kennis ontving onlangs ook ineens een rekening voor een behandeling die in juni 2005 zou hebben plaatsgevonden..... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 17:10 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Is het een trend? Kennis ontving onlangs ook ineens een rekening voor een behandeling die in juni 2005 zou hebben plaatsgevonden..... |
Met dank aan het nieuwe zorgstelsel met alle administratieve vertragingen van dien. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 19:12 Onderwerp: |
|
|
En fouten. Want deze poliklinische behandeling zou plaats hebben gevonden op een zaterdag en de client was toen op een korte vakantie. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 20:21 Onderwerp: |
|
|
Of gewoon fraude. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 20:25 Onderwerp: |
|
|
wij kregen vorige week van de verzekering een uitbetalingsbericht aan het ziekenhuis voor een behandeling die wij allangelang vergeten waren (vorig jaar mei )... en dan te weten dat onze verzekering binnen 3 dagen na ontvangst factuur uitbetaald  |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 20:28 Onderwerp: |
|
|
Maar dat is toch allemaal geen redelijke factuurtermijn meer?
Bedrijven durven zo'n factuur er volgens mij niet meer uit te sturen. Die zetten dan "oninbaar" er op. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 20:36 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Maar dat is toch allemaal geen redelijke factuurtermijn meer? |
In annemiekewp's geval gaat het om een uitbetalingsbericht. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 20:39 Onderwerp: |
|
|
O ja, ik heb een brilletje nodig. Enfin, in het geval van TS en wat ik te berde bracht vraag ik me dat toch ernstig af. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 20:46 Onderwerp: |
|
|
idd maar dwz dat onze verzekering de factuur drie dagen daarvoor ontvangen heeft, dus dat t ziekenhuis zeer ernstig achterloopt met factureren. als ik dat zakelijk op die manier zou doen dan zou ons bedrijf geen lang leven hebben... wat vinden jullie een redelijke factuurtermijn? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 20:47 Onderwerp: |
|
|
Misschien in beide gevallen een factuur die al heel lang bij de verzekering op betaling ligt te wachten. Of betaalt die kennis normaal gesproken eerst zelf om vervolgens bij zijn verzekering te declareren? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
annemiekewp
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 20:50 Onderwerp: |
|
|
bij ons betaalt de verzekering altijd (ja echt waar ) binnen 3 dagen na ontvangst factuur. dus denk ik dat t ziekenhuis achterloopt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 21:31 Onderwerp: |
|
|
annemiekewp schreef: | bij ons betaalt de verzekering altijd (ja echt waar ) binnen 3 dagen na ontvangst factuur. dus denk ik dat t ziekenhuis achterloopt. |
Ok, voor zover mijn theorie dat verzekeringen de boel vertragen . Maar weet je zeker dat het in dit geval het ziekenhuis is? Ik weet niet of je op dat uitbetalingsbericht daarover iets kunt zien? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Igor
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 17
|
Geplaatst: ma 21 aug 2006 21:45 Onderwerp: Fatale termijn.. ja, nee, ja of toch nee?? |
|
|
Hoi Hoi,
Uit de arresten automatic Signal/De Haas en Nouwens/Nouwens en nog vele andere blijkt dat bij een herstelbare ondeugdelijke prestatie het ter goeder trouw criterium mee kan brengen dat de crediteur een ingebrekestelling moet verzenden, alvorens hij zich op een wanprestatie kan beroepen. (dus in beginsel geen fatale termijn)
En dan heb ik m.b.t. de incassokosten nog niet gesproken over Rapport Voorwerk II.
Igor
[/u] |
|
|
|
 |
|