Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 25 aug 2025 0:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

hulpvraag met het uwv
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
efiring@hotmail.com

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 22:31    Onderwerp: hulpvraag met het uwv Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal, hier mijn verhaal.

Ik heb half november 2003 de verlenging van mijn rijbewijs aangevraagd bij het CBR, op 20 januari 2004 heb ik ontslag gekregen omdat ik geen geldig rijbewijs meer had. Ik heb toen WW aangevraagd bij het UWV te Arnhem. In de eerste instantie was die afgewezen omdat ik verwijtbaar werkloos was geworden omdat ik moest weten dat ik over een geldig rijbewijs moest bezitten. Ik ben toen in beroep gegaan en heb met brieven en dergelijke aan kunnen tonen dat ik al half november daar mee bezig was, ik heb toen een WW uitkering gekregen met een maatregel van 50% dus ik heb een half jaar maar een half loon gehad, terwijl ik toch vind dat als ik 6 weken van te voren de verlenging aanvraag, het CBR de tijd genoeg had om mijn rijbewijs te verlengen. Ik heb toen daar verder niet meer iets mee gedaan en heb het maar geaccepteerd. In september van 2004 toen mijn rijbewijs al verlengd was ben ik part time gaan werken als taxi chauffeur dat was ik hiervoor ook trouwens. Toen kreeg ik een gedeelte loon en een gedeelte WW uitkering. In juni 2005 heb ik me ziek gemeld omdat ik overspannen was, toen kreeg ik een gedeelte van mijn ziektegeld van mijn ex werkgever en de rest van het UWV. Aangezien ik in september nog in de ziektewet zat werd mijn contract niet verlengd en moest ik alles van het UWV gaan krijgen, ik ben nu al vanaf oktober 2005 maar aan het bellen en schrijven naar het UWV dat mijn uitkering niet klopte en aangezien ze zich nooit aan de afspraken hielden met terug bellen dan bedoel, ik heb ik verschillende klachten ingediend bij het “klachtenbureau” van het UWV, zelfs toen werd ik nog niet geholpen, ik kreeg zelfs te horen dat als ik teveel belde dat ik op de zwarte lijst van het “klachtenbureau” van het UWV werd gezet en dan kon ik alleen nog maar bij de ombudsman terecht(dat kan dus niet want je moet eerst bij het UWV klagen en als dat niet helpt dan kan je naar de ombudsman). Tegen februari/maart 2006 had ik al inmiddels ongeveer 1500 euro verbeld naar het UWV en het “klachtenbureau”, daarover had ik al een klacht ingediend omdat ik hier geen familie of bekenden heb waar ik kan bellen moest ik met mijn mobiel bellen en dat kost dan 1,65 euro per minuut, ik heb een vergoeding gekregen van 500 euro maar ik krijg geen brief van de beslissing dat ik 500 euro telefoon onkosten terug krijg, dus kan hiermee niet in beroep en bezwaar want ik heb geen beslissing. Tegen de tijd dat ik die krijg kan ik dus geen bezwaar meer aantekenen want dan is de tijd voorbij hiervoor. Ik krijg sowieso bijna niks zwart op wit van het UWV dus ik kan nooit naar een advocaat of rechter stappen want dan heb je bewijsstukken nodig, en als ze die niet sturen ook al vraag je er expliciet om wat moet je dan? Inmiddels is het nog steeds een zooitje met mijn ziektewet uitkering, waar ik allang uit had kunnen zijn, als hun de mensen eens normaal behandelen. Ik heb er nu zo genoeg van dat ik een stichting of iets dergelijks in het leven te roepen om dan maar zelf de officiële klachtencommissie te leiden. Daarom ben ik op zoek naar mensen die hun buik er ook vol van hebben en niet te bang zijn voor het UWV die mij hiermee willen helpen en daarmee misschien ook gelijk een baan te hebben. Daarmee ontlasten we het UWV en kunnen ze hun werk fatsoenlijk doen zodat ze niet meer zoveel klachten krijgen en worden de mensen dus beter en eerder geholpen met hun uitkering. Want ik weet niet of jullie weten hoe het “klachtenbureau” werkt? Nu is het zo: dat ze het telefoontje van je aannemen en een notitie maken voor de manager van de betreffende afdeling en die behandelt jouw klacht(dit is dus nooit onafhankelijk) en die stuurt jou de brief of je klacht gegrond is, het “klachtenbureau” is dus eigenlijk alleen een telefooncentrale. En omdat hun dus alles naar de afdelingen terugsturen kunnen de mensen daar zich niet met nieuwe aanvragen en dergelijke en daardoor lopen ze een achterstand op en gaat het weer klachten regenen.

Ik hoop dat er mensen zijn die ballen genoeg hebben om hun aan te pakken op een volgens de wet normale en officiële manier en mij hierbij willen helpen en dan ook daadwerkelijk iets opzetten want anders komt er toch geen verandering. Het eerste kwartaal van dit jaar zijn er al 20% meer klachten gekomen als het laatste kwartaal van vorig jaar.

Met vriendelijke groet,

eric
Embarassed Question
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 0:03    Onderwerp: Re: hulpvraag met het uwv Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal, hier mijn verhaal.

Ik heb half november 2003 de verlenging van mijn rijbewijs aangevraagd bij het CBR, op 20 januari 2004 heb ik ontslag gekregen omdat ik geen geldig rijbewijs meer had. Ik heb toen WW aangevraagd bij het UWV te Arnhem.

In de eerste instantie was die afgewezen omdat ik verwijtbaar werkloos was geworden omdat ik moest weten dat ik over een geldig rijbewijs moest bezitten. Ik ben toen in beroep gegaan en heb met brieven en dergelijke aan kunnen tonen dat ik al half november daar mee bezig was, ik heb toen een WW uitkering gekregen met een maatregel van 50% dus ik heb een half jaar maar een half loon gehad, terwijl ik toch vind dat als ik 6 weken van te voren de verlenging aanvraag, het CBR de tijd genoeg had om mijn rijbewijs te verlengen. Ik heb toen daar verder niet meer iets mee gedaan en heb het maar geaccepteerd. In september van 2004 toen mijn rijbewijs al verlengd was ben ik part time gaan werken als taxi chauffeur dat was ik hiervoor ook trouwens. Toen kreeg ik een gedeelte loon en een gedeelte WW uitkering.

In juni 2005 heb ik me ziek gemeld omdat ik overspannen was, toen kreeg ik een gedeelte van mijn ziektegeld van mijn ex werkgever en de rest van het UWV. Aangezien ik in september nog in de ziektewet zat werd mijn contract niet verlengd en moest ik alles van het UWV gaan krijgen, ik ben nu al vanaf oktober 2005 maar aan het bellen en schrijven naar het UWV dat mijn uitkering niet klopte en aangezien ze zich nooit aan de afspraken hielden met terug bellen dan bedoel, ik heb ik verschillende klachten ingediend bij het “klachtenbureau” van het UWV, zelfs toen werd ik nog niet geholpen, ik kreeg zelfs te horen dat als ik teveel belde dat ik op de zwarte lijst van het “klachtenbureau” van het UWV werd gezet en dan kon ik alleen nog maar bij de ombudsman terecht(dat kan dus niet want je moet eerst bij het UWV klagen en als dat niet helpt dan kan je naar de ombudsman).

Tegen februari/maart 2006 had ik al inmiddels ongeveer 1500 euro verbeld naar het UWV en het “klachtenbureau”, daarover had ik al een klacht ingediend omdat ik hier geen familie of bekenden heb waar ik kan bellen moest ik met mijn mobiel bellen en dat kost dan 1,65 euro per minuut, ik heb een vergoeding gekregen van 500 euro maar ik krijg geen brief van de beslissing dat ik 500 euro telefoon onkosten terug krijg, dus kan hiermee niet in beroep en bezwaar want ik heb geen beslissing. Tegen de tijd dat ik die krijg kan ik dus geen bezwaar meer aantekenen want dan is de tijd voorbij hiervoor. Ik krijg sowieso bijna niks zwart op wit van het UWV dus ik kan nooit naar een advocaat of rechter stappen want dan heb je bewijsstukken nodig, en als ze die niet sturen ook al vraag je er expliciet om wat moet je dan?

Inmiddels is het nog steeds een zooitje met mijn ziektewet uitkering, waar ik allang uit had kunnen zijn, als hun de mensen eens normaal behandelen. Ik heb er nu zo genoeg van dat ik een stichting of iets dergelijks in het leven te roepen om dan maar zelf de officiële klachtencommissie te leiden. Daarom ben ik op zoek naar mensen die hun buik er ook vol van hebben en niet te bang zijn voor het UWV die mij hiermee willen helpen en daarmee misschien ook gelijk een baan te hebben. Daarmee ontlasten we het UWV en kunnen ze hun werk fatsoenlijk doen zodat ze niet meer zoveel klachten krijgen en worden de mensen dus beter en eerder geholpen met hun uitkering. Want ik weet niet of jullie weten hoe het “klachtenbureau” werkt? Nu is het zo: dat ze het telefoontje van je aannemen en een notitie maken voor de manager van de betreffende afdeling en die behandelt jouw klacht(dit is dus nooit onafhankelijk) en die stuurt jou de brief of je klacht gegrond is, het “klachtenbureau” is dus eigenlijk alleen een telefooncentrale. En omdat hun dus alles naar de afdelingen terugsturen kunnen de mensen daar zich niet met nieuwe aanvragen en dergelijke en daardoor lopen ze een achterstand op en gaat het weer klachten regenen.

Ik hoop dat er mensen zijn die ballen genoeg hebben om hun aan te pakken op een volgens de wet normale en officiële manier en mij hierbij willen helpen en dan ook daadwerkelijk iets opzetten want anders komt er toch geen verandering. Het eerste kwartaal van dit jaar zijn er al 20% meer klachten gekomen als het laatste kwartaal van vorig jaar.

Met vriendelijke groet,

eric
Embarassed Question
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 0:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Confused
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 63
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 1:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Shocked
MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 7:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Abraxes, wat wilde je zeggen?
abraxes

abraxes

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 8:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Abraxes, wat wilde je zeggen?

Mijn bedoeling was om het verhaal van TS wat overzichtelijker te maken. Inhoudelijk heb ik me nog niet in de kwestie verdiept.
Bekijk de homepage
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 9:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik heb er nu zo genoeg van dat ik een stichting of iets dergelijks in het leven te roepen om dan maar zelf de officiële klachtencommissie te leiden. Daarom ben ik op zoek naar mensen die hun buik er ook vol van hebben en niet te bang zijn voor het UWV die mij hiermee willen helpen en daarmee misschien ook gelijk een baan te hebben. Daarmee ontlasten we het UWV en kunnen ze hun werk fatsoenlijk doen zodat ze niet meer zoveel klachten krijgen en worden de mensen dus beter en eerder geholpen met hun uitkering. Want ik weet niet of jullie weten hoe het “klachtenbureau” werkt? Nu is het zo: dat ze het telefoontje van je aannemen en een notitie maken voor de manager van de betreffende afdeling en die behandelt jouw klacht(dit is dus nooit onafhankelijk) en die stuurt jou de brief of je klacht gegrond is, het “klachtenbureau” is dus eigenlijk alleen een telefooncentrale. En omdat hun dus alles naar de afdelingen terugsturen kunnen de mensen daar zich niet met nieuwe aanvragen en dergelijke en daardoor lopen ze een achterstand op en gaat het weer klachten regenen.

Waarom zou het UWV er an meewerken om zijn klachtenafdeling uit handen te geven?
Bovendien, wat zou zo'n op te richten klachtenbureau meer kunnen bereiken dat de interne klachtenafdeling nu? De meeste van de klachten zullen toch moeten worden teruggekoppeld naar degenen waar de klacht over gaat.
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 9:40    Onderwerp: Re: hulpvraag met het uwv Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:

Tegen februari/maart 2006 had ik al inmiddels ongeveer 1500 euro verbeld naar het UWV en het “klachtenbureau”, daarover had ik al een klacht ingediend omdat ik hier geen familie of bekenden heb waar ik kan bellen moest ik met mijn mobiel bellen en dat kost dan 1,65 euro per minuut, ik heb een vergoeding gekregen van 500 euro maar ik krijg geen brief van de beslissing dat ik 500 euro telefoon onkosten terug krijg, dus kan hiermee niet in beroep en bezwaar want ik heb geen beslissing. Tegen de tijd dat ik die krijg kan ik dus geen bezwaar meer aantekenen want dan is de tijd voorbij hiervoor. Ik krijg sowieso bijna niks zwart op wit van het UWV dus ik kan nooit naar een advocaat of rechter stappen want dan heb je bewijsstukken nodig, en als ze die niet sturen ook al vraag je er expliciet om wat moet je dan?

Wat je dan moet doen is eerst zelf schriftelijke aanvragen indienen ipv per telefoon. Er dient dan een besluit op te volgen waar je tegen in bezwaar en beroep kunt. Als er geen besluit volgt (en dat MOET schriftelijk) kunt je in beroep wegens het niet (tijdig) beschikken op de aanvraag.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds