|
Wat ga je stemmen zbij de Europese verkiezingen? |
CDA |
|
4% |
[ 1 ] |
PvdA |
|
18% |
[ 4 ] |
VVD |
|
13% |
[ 3 ] |
SP |
|
9% |
[ 2 ] |
GroenLinks |
|
13% |
[ 3 ] |
D66 |
|
27% |
[ 6 ] |
Christenunie |
|
0% |
[ 0 ] |
LPF |
|
0% |
[ 0 ] |
anders... |
|
4% |
[ 1 ] |
Ik ga niet stemmen... |
|
9% |
[ 2 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 22 |
|
Auteur |
Bericht |
Linde
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 27 mei 2004 10:02 Onderwerp: Europese verkiezingen |
|
|
Okee, ik wil graag weten wat jullie gaan stemmen, en dan ook waarom... _________________ Pluk de dag! |
|
|
|
 |
Linde
|
Geplaatst: do 27 mei 2004 10:04 Onderwerp: |
|
|
Ik heb gestemd op GroenLinks, dat is mijn partij, om verschillende redenen...
Hun standpunten over veel onderwerpen passen het beste bij mij (vindt de stemwijzer ook!) en ze zijn (zij het gematigd) in principe positief over Europa, en ik ook... _________________ Pluk de dag! |
|
|
|
 |
Juul
|
Geplaatst: do 27 mei 2004 11:38 Onderwerp: |
|
|
Ik heb d66 gestemd, ik ben lid van die partij, en hun standpunten sluiten bij mijn gedachten aan... Vandaar _________________ Si vis amari, ama!
Verander het verleden, begin vandaag!
Kusje, Juul |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
Geplaatst: do 27 mei 2004 12:27 Onderwerp: |
|
|
D66.
Heb me nog niet zo verdiept in hun belofte/waarmaak factor.
Op veel punten (van de stemwijzer, ja ) komen mijn overtuigingen overeen met hun partijpunten. Daarnaast vind ik het belangrijk dat zij constructief met Europa bezig willen zijn. Alles is nog verre van perfect, maar Europa is een belangrijk instituut dus daar moet aan gewerkt worden. In hoeverre dit gewoon mooie propaganda is weet ik niet.
Verder is D66 de enige die ik in het nieuws heb horen zeggen dat Nederland in Irak moet blijven op de voorwaarden van de VN. We zijn hiermee begonnen dus we moeten het ook afmaken, is mijn mening, maar dan wel op de manier zoals het hoort: via VN resoluties en samenwerking i.p.v. onder commando van de VS.
Dus...  _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Céline
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: do 27 mei 2004 13:47 Onderwerp: |
|
|
Volgens de stemwijzer kom ik op het cda uit. Deze uitkomst heb ik dan maar even ingevuld.
Maar als ik werkelijk straks moet kiezen, zou ik op dit ogenblik nog in dubio zitten. Mijn gevoel zegt namelijk absoluut niet het cda...
En elke partij heeft goede en minder goede acties, dus zal me voor die tijd nog maar even in alle partijen verdiepen... _________________ Wanneer iets niet zeker is...
... is alles mogelijk! |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
Geplaatst: do 27 mei 2004 15:21 Onderwerp: |
|
|
CDA + drugsbeleid = niet mijn ding.
Ook ben ik voor de invoering van het homohuwelijk in heel Europa, in welk tijdperk leven we nou? Is CDA ook niet helemaal voor denk ik. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Céline
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: do 27 mei 2004 15:40 Onderwerp: |
|
|
zo denk ik er ook over...
dus geen cda voor mij...
die stemwijzer klopt bij mij dus niet helemaal  _________________ Wanneer iets niet zeker is...
... is alles mogelijk! |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: do 27 mei 2004 15:46 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat in de poll Blanco stem ook erbij hoort. Wel de moeite nemen om te stemmen maar zo boos zijn om al die omslachtige manieren van vergaderen dat je niemand je stem geeft. Stemwijzer bij mij: VVD _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 27 mei 2004 23:04 Onderwerp: |
|
|
Bij mij kwam uit die stemwijzer LPF, ik ga dat zeker niet stemmen en als 2e kwam VVD eruit, dat kan ik nog overwegen. Ik denk dat zo'n stemwijzer helemaal niet werkt want bijna iedereen die zoiets doet zegt altijd dat het niet klopt.
Ik ga gewoon de standpunten van alle partijen bekijken en op grond daarvan stemmen. Ik ga iig sowieso stemmen en vind dat iedereen die NIET stemt ook geen commentaar meer moet leveren op de EU want dan moet je er maar iets aan proberen te doen! |
|
|
|
 |
mr. crowley
|
Geplaatst: wo 02 jun 2004 16:09 Onderwerp: |
|
|
Ik weet absoluut niet op welke partij ik moet stemmen. Ik weet wel op welke partijen ik zeker niet ga stemmen, nl. de VVD en het CDA. Het CDA uit principe en de VVD omdat deze teveel de middenstandsmentaliteit uitdragen als het om Europa gaat. Ik zeg niet dat Europa geld over de balk moet smijten, maar er is meer dan alleen maar op de centen letten.
Er is in de Europese geschiedenis geen periode te vinden waarin er zolang vrede is tussen de verschillende landen in Europa, zoals sinds de oprichting van de EGKS en later de EU. Dit is iets dat je moet koesteren. |
|
|
|
 |
Linde
|
Geplaatst: wo 02 jun 2004 16:34 Onderwerp: |
|
|
Kijk, iemand die het van de positieve kant bekijkt! Er is dus nog hoop voor de mensheid! Okee, dat is wel erg dramatisch, maar ik heb tegenwoordig het gevoel dat iedereen overal maar sceptisch over is, en dat het raar is als jij dat niet bent... Ik weet ook heus wel dat er een aantal dingen niet goed zijn geregeld in Europa, en dat het systeem verre van ideaal is, maar IN BEGINSEL sta ik positief tegenover een verenigd Europa! _________________ Pluk de dag! |
|
|
|
 |
mr. crowley
|
Geplaatst: wo 02 jun 2004 16:51 Onderwerp: |
|
|
@Linde: het ligt niet aan jou, maar aan de mensen om je heen.
De Nederlandse bevolking is zeer slecht op de hoogte van de Europese Unie. Helaas geldt dit ook voor onze volksvertegenwoordiging. De Nederlanders schijnen van alle unie onderdanen het minst te weten. Vandaar de scepsis. |
|
|
|
 |
Denise
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: do 03 jun 2004 9:55 Onderwerp: |
|
|
Mijn top 3 bij de stemwijzer: 1. VVD 2. PvdA 3. SP
Ik ben er nog niet uit, moet me eerst nog wat meer gaan verdiepen enzo, maar ik denk dat het de PvdA wordt....
Liefs,
Denise _________________ Always look on the bright side of life...
Liefs, Miss Flash  |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 03 jun 2004 10:10 Onderwerp: |
|
|
Ik ga niet stemmen en ik ben het inderdaad ook met Eva eens dat je dan niet moet klagen! Dus ik heb verder ook niets te klagen!!!
Waarom ik niet ga stemmen? Omdat ik eens te meer de programma's van de partijen heb bekeken en de mensen die bij de partijen horen en er niemand is die mijn vertrouwen geniet. _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 03 jun 2004 10:16 Onderwerp: |
|
|
@ Flash:
je hebt nog 7 dagen om de programma's te bekijken. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
|