|
Auteur |
Bericht |
vaal007
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 04 aug 2006 12:45 Onderwerp: Functieomschrijving juridisch medewerker |
|
|
Kan iemand mij vertellen wat een juridisch medewerker precies doet? Wat is bijvoorbeeld het verschil met een advocaat-stagiaire? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 04 aug 2006 13:20 Onderwerp: Re: Juridisch medewerker |
|
|
vaal007 schreef: | Kan iemand mij vertellen wat een juridisch medewerker precies doet? Wat is bijvoorbeeld het verschil met een advocaat-stagiaire? |
Wat een juridisch medewerker doet is afhankelijk van waaraan hij of zij meewerkt
Een advocaat-stagiair is advocaat onder begeleiding van een patroon, met alle bevoegdheden van een advocaat. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 04 aug 2006 13:23 Onderwerp: |
|
|
Bedoel je een:
- advocaat-medewerker?
- een paralegal?
- een juridisch medewerker? (bijv. bij een gemeente) _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
vaal007
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 04 aug 2006 14:22 Onderwerp: |
|
|
Ik bedoel een juridisch medewerker bij een advocatenkantoor, wat een advocaat-stagiair is en een advocaat-medewerker weet ik allemaal wel, vraag me alleen af waarom iemand bij een advocatenkantoor zou gaan werken als juridisch medewerker en niet als advocaat-stagiair. Wat is het verschil in werkzaamheden tussen beide functies? Wat is trouwens een paralegal? |
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: vr 04 aug 2006 17:50 Onderwerp: |
|
|
vaal007 schreef: | me alleen af waarom iemand bij een advocatenkantoor zou gaan werken als juridisch medewerker en niet als advocaat-stagiair. | Een juridisch medewerker doet ondersteunend werk, jurisprudentie onderzoek, etc. Waarom iemand dat zou doen? Wellicht wil je een baan, heeft het kantoor momenteel genoeg stagiaires, maar wel plaats voor een juridisch medewerker. Ligt m.i. voor de hand.  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 04 aug 2006 21:54 Onderwerp: |
|
|
Of je doet dat werk omdat je de rechtenstudie (nog) niet hebt afgerond, maar het wel heel leuk vindt om met recht bezig te zijn. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 04 aug 2006 22:03 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Of je doet dat werk omdat je de rechtenstudie (nog) niet hebt afgerond, maar het wel heel leuk vindt om met recht bezig te zijn. |
Maar dan krijg je wel zo'n rare stip op je voorhoofd  |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: vr 04 aug 2006 22:22 Onderwerp: |
|
|
Of een zoen van de mr., dat kan natuurlijk ook!  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|