Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 17 aug 2025 5:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Stemmen in november: op wie stem jij en waarom?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 1 van 13 Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Op welke partij ga je stemmen in november?
CDA
9%
 9%  [ 6 ]
PvdA
9%
 9%  [ 6 ]
VVD
31%
 31%  [ 21 ]
SP
13%
 13%  [ 9 ]
GroenLinks
16%
 16%  [ 11 ]
D66
9%
 9%  [ 6 ]
LPF
1%
 1%  [ 1 ]
ChristenUnie/SGP
4%
 4%  [ 3 ]
PvdV/Groep Wilders
1%
 1%  [ 1 ]
Andere partij nl.
3%
 3%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 66

Auteur Bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 8:52    Onderwerp: Stemmen in november: op wie stem jij en waarom? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moderatie: thread gesplitst, onderstaande berichten stonden oorspronkelijk in 'Wat vond je van 'het' debat? (TK, Hirsi Ali)"

Extra moderatie: poll toegevoegd.

mr. crowley schreef:
@topic: dit debat heeft haarfijn het probleem van de huidige politiek bloot gelegd. Te veel carriere jagers en weinig inhoud. Het verloop van parlementariers is nog nooit zo hoog geweest als onder Balkenende. Zodoende is er niemand meer die enig benul van het staatsrecht heeft. Ik hoop dat er na de volgende verkiezingen weer wat oerdegelijke kamerleden komen, maar ik vrees het ergste.

Het enige dat tegenwoordig belangrijk is, is populisme. Terwijl het verstandig is als politcus de mensen beter voor en in te lichten. Zo is de kans dat de randstad binnen niet afziendbare tijd geheel onder water staat door slechte waterkeringen groter dan dat er in Nederland een terroristische aanslag wordt gepleegd. Echter als je naar de hoeveelheid geld en aandacht kijkt, zou je het omgekeerde denken.

Ik hoop dat politieke partijen het de komdende verkiezingen weer eens over de lange termijn gaan hebben en durven met een echte visie te komen.

Geheel mee eens. Maar uiteraard niet vergeten dat de oerdegelijke kamerleden ooit ook pas nieuw waren. Ik denk dat de 'nieuwe' lichting kamerleden meer tijd gegund zou mogen worden (en hiermee wil ik niet goedpraten wat ze allemaal fout doen).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 12:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze twee reacties samenvoegend zou het voor de hand liggen om te streven naar een gespreide samenstelling van de Kamer, waarbij zowel 'oerdegelijke'' als nieuwe kandidaten een kans krijgen. Overigens werden vroegah volgens mij de nieuwe kandidaten vooral opgeleid in de gemeenteraad en PS. Zou het wellicht handiger zijn om dat weer te gaan doen?
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dahliya

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: di 01 aug 2006 22:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr. crowley schreef:
@Dahliya: Ik geloof dat jij mij niet begrijpt.

@topic: dit debat heeft haarfijn het probleem van de huidige politiek bloot gelegd. Te veel carriere jagers en weinig inhoud. Het verloop van parlementariers is nog nooit zo hoog geweest als onder Balkenende. Zodoende is er niemand meer die enig benul van het staatsrecht heeft. Ik hoop dat er na de volgende verkiezingen weer wat oerdegelijke kamerleden komen, maar ik vrees het ergste.

Het enige dat tegenwoordig belangrijk is, is populisme. Terwijl het verstandig is als politcus de mensen beter voor en in te lichten. Zo is de kans dat de randstad binnen niet afziendbare tijd geheel onder water staat door slechte waterkeringen groter dan dat er in Nederland een terroristische aanslag wordt gepleegd. Echter als je naar de hoeveelheid geld en aandacht kijkt, zou je het omgekeerde denken.

Ik hoop dat politieke partijen het de komdende verkiezingen weer eens over de lange termijn gaan hebben en durven met een echte visie te komen.

Wat een heldere kijk op deze materie...Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Ik heb totaal geen vertrouwen op de integriteit van de volksvertegenwoorders die vandaag aan de macht zijn.In november zal ik voor het eerst stemmen ik kijk er naar uit ...dat wordt dus een stem voor Femke Halsema!!Very Happy

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 11:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die conclusie om voor Halsema te stemmen volg ik niet helemaal...
Modena360

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 13:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha, snap hem ook niet echt helemaal. Ik ga ook een poging doen.

Ik ga op minister Verdonk stemmen:) Daadkracht!!!

En voordat je denkt dat ik een autochtoon ben, dan heb je het mis. Ik ben ook een 'allochtoon'.

Moest erg lachen toen ik de hele verhaal las van Dahliya. Kan wel haar standpunt wel begrijpen, maar kan ook de standpunt van anderen begrijpen. Zolang Dahliya denkt dat alle 'nederlanders' haat hebben tegen allochtonen, verandert er niets! Je levert hierdoor ook een bijdrage aan haat. In elke bevolkingsgroep zitten er rotte appels. Dit zal altijd bestaan, en nooit verdwijnen. Het enige wat je kunt doen, is het accepteren, en gewoon verder gaan met je leven.

By the way moet er niet aandenken dat links weer gaat regeren. Krijgen we weer een slap beleid, waar mensen tien jaar op een verblijfsvergunnig moeten wachten. Wat is humaner?? 5 maanden het land uit of tien jaar wachten en Nederlands praten en dan het land uit?? Daarom Verdonk:)

Aristoteles
cia76

cia76

BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 15:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Verdonk he... Ik stem liever op een partij ipv een persoon anders neigt het er al gauw naar dat het populistische gedrag van bepaalde politici nog zijn vruchten afwerpt ook. (uiteraard weet ik dat na de keuze voor een partij een naam moet worden gekozen maar toch)
Ik denk ook dat als je bijvoorbeeld Verdonk stemt je je wellicht breder zou moeten orienteren dan alleen dat onderwerp waarmee die minister naam heeft gemaakt.

p.s. als ik irritant word of te serieus voor deze discussiegroep moet je het ff zeggen... Cool
Michèle
Moderator
Michèle

Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 19:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Te serieus nooit, te irritant... dat merk je vanzelf aan de reacties! Wink Razz
Modena360

BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 20:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha stem liever op VVD dan op een linkse partij (en wat ga jij stemmen @Cia76, sorry ik bedoel welke partij ga jij stemmen).

We zullen maar moeten afwachten op de verkiezingen. Hopelijk weer een rechtse kabinet, haha Smile

Aristoteles
cia76

cia76

BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 22:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet het eerlijk gezegd nog niet. Ik stem normaal altijd PvdA maar misschien moet het CDA nog even doorregeren om het effect uit het door Balkies ingezette beleid te kunnen halen. Op zich heb ik ook niet veel tegen Verdonk hoor maar het gaat om het principe dat ik op een partij wil stemmen en niet op een persoon. Het is in het Nederlandse systeem wat mij betreft kiezen voor de minst kwade. Een partij die helemaal aan je verwachtingen voldoet (dus ook die standpunten heeft die dezelfde zijn als die van jou over ALLE onderwerpen) bestaat niet.

Maaruh je had liever een rechtse partij??? Verdonk is toch recht door zee? Whistle
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 63
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 23:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben er nog niet uit wat ik ga stemmen. In ieder geval de meer linkse hoek en een neutrale (geloofloze) partij.

Tja, ik vind nou eenmaal natuur en milieu boven de rest gaan en daar stem ik dan ook voor.

Gwen
MSN messenger
Dahliya

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 4:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
Die conclusie om voor Halsema te stemmen volg ik niet helemaal...

Ze mag dan wel afwijkende stadnpunten hebben maar gaat in ieder geval niet met de wind mee. Ze weet waar ze het over heeft en kan haar standpunten goed onderbouwen. Ze is open en eerlijk en komt daarom bij mij geloofwaardig over. Naast de inhoud heeft ze een goede relativeringsvermogen.Ze durft vrouwelijk leiderschap te vertonen en daarom vind ik dat zij de toekomstige premier van Nederland moet worden! Smile

Gwenny

BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 9:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laat het nou net zo zijn dat Halsema het premierschap absoluut niet ambieert Wink. Dit neemt niet weg dat ik haar een uitmuntende politica vind Razz.

Gwen
MSN messenger
Volento Deo

Volento Deo

BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 10:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bleeghhh...politici van tegenwoordig lijken geen contact meer te hebben met de bevolking. Ik vraag me serieus af of ze wel weten wat er (werkelijk) leeft in de maatschappij. Ik sluit me aan bij wat cia76 zegt: in NL is het kiezen voor het minst slechte. In geen enkel politica/politicus zie ik een leider op dit moment.

Wat Halsema betreft: ik heb haar weleens in het echt gesproken. Lijkt wel of ze een bandrecorder ergens bij haar ingepropt hebben, want ze produceert steeds hetzelfde betekenisloze politiek geratel zonder inhoud. Daarmee heeft zij in mijn ogen geen meerwaarde aan het gros van de politici in NL. Grijs zooitje daar. Ik mis haast Pim... Confused (die overigens mijn 'buurman' was Mr. Green)
Gwenny

Gwenny

BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 10:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, ik heb een klein jaar naast Farah Karimi gewoond (groen links) en ik vind groen links alles behalve grijs. Zeker toen ik haar sprak.

Maar geen enkele partij vind ik perfect, vandaar dat ik op het moment nog geen overtuigende keuze heb.

Gwen

Laatst aangepast door Gwenny op vr 04 aug 2006 12:27, in totaal 1 keer bewerkt
MSN messenger
Volento Deo

Volento Deo

BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 10:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gwenny schreef:
Tja, ik heb een klein jaar naast Fara Karimi gewoond (groen links) en ik vind groen links alles behalve grijs. Zeker toen ik haar sprak.

Uit je verhaal kan ik niet opmaken waarom je vindt dat het geen grijs partij is. Zal toch niet zo zijn omdat JIJ naast haar gewoond hebt of wel?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 1 van 13 Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds