|
Auteur |
Bericht |
jolanta
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 26 jul 2006 22:21 Onderwerp: Verblijf van EU ingezetenen in Nederland |
|
|
Vraagje,
Mijn moeder woon in Litouwen dat is EU dus hoef geen vizum meer. Ik ben aleenstaand moeder en ik heb mijn moeder gevraagd om bij mij komen voor onbepaalde tijd. Ik werk en heb zoontje van 2.5 jaar. Om te kunnen werken moet ik zorgen dat ik en oppas heb voor mijn kind wat zijn vader past 2 middagen in de week en de rest past mijn moeder op. Ik zelf ben op vrijdag vrij. Kinder dag verblijf is mijn te duur ook iemand betalen voor opasse is ook duur. En ik vind ook gezellig met mijn moeder ik wil dat ze bij mij blijft.De vraag is hoe lang kan mijn moeder hie blijven? is er bepaalde tijd of iets dergelijks? mag ze hier wat thuiswerk doen b.v.b. inpakken thuis of sorteer werk?
Alvast bedankt
Moderatie: titel |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 27 jul 2006 0:38 Onderwerp: |
|
|
annemiekewp schreef: | je kunt de site op nederlands zetten |
Ook op Litouws (Lietuvių kalba).
Als mijn Litouws me niet in de steek laat, staat er dat bloedverwanten in opgaande lijn van de werknemer (bijvoorbeeld de moeder Jolanta) hetzelfde verblijfsrecht genieten als de werknemer. Wat Jolanta wil kan dus gewoon, er is geen tijdslimiet of iets dergelijks. De moeder hoeft alleen te zorgen voor een geldig paspoort, een document uit Litouwen waaruit blijkt dat ze de moeder van Jolanta is, en een document uit Litouwen waaruit blijkt dat ze ten laste komt van Jolanta. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: do 27 jul 2006 7:04 Onderwerp: |
|
|
wellicht is t slim om even bij de litouwse ambassade in nederland navraag te doen (telefoonnummer 070-3855418)
bona fides, ik ben onder de indruk! kan je ook chinees lezen  |
|
|
|
 |
jolanta
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 jul 2006 18:24 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor een tips. ga die side zeker bekijken.
Ik heb begrepen dat, zo lang de papieren geldig zijn en ze krigt eten en drinken van mi,j en zo lang ze dat alemaal leuk vind, mag ze gewoon bij mij blijven. Toch? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 27 jul 2006 21:36 Onderwerp: |
|
|
jolanta schreef: | ... en zo lang ze dat alemaal leuk vind, mag ze gewoon bij mij blijven. Toch? |
Het is inderdaad niet toegestaan om je moeder tegen haar wil hier vast te houden . _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|