|
Auteur |
Bericht |
Emily
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 02 feb 2006 11:39 Onderwerp: |
|
|
Wat ironisch, dat zijn nou juist de gordijnen waarover nu gestreden word. In mijn geval de beige met lussen . Voorlopig hoor ik er niks meer van dus dan zien we het wel, ik doe er gewoon niks op uit. Lijkt me het verstandigst. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 02 feb 2006 17:17 Onderwerp: |
|
|
Dan is het héééééél erg .....
Gewoon achter je laten en dus nog wel even goed die verkoop afwikkelen (bijv. op welke rekening het geld gestort wordt) _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Emily
|
Geplaatst: ma 01 mei 2006 11:38 Onderwerp: |
|
|
Nog even een update: het huis is verkocht per 27 april voor 190.000. Er bleef een restantschuld staan van 25.000, die moest voor de overdracht betaalt worden aan de notaris omdat de bank geen royement verleent had. Uiteindelijk heb ik bij de bank moeten dreigen om ze aan hun haren naar de rechtbank te slepen als ze geen royement zouden verlenen en ze zijn toch over de brug gekomen. Groot risico voor de bank want ze weten niet eens zeker of NHG de volledige declaratie over gaat nemen. We hadden een spaarhypotheek, er was zo'n 4000 euro gespaart dus de totale restantschuld is nu 21.000 euro. Klein detail: als de overdracht niet doorgegaan was had ons dat 19.000 euro gekost. En mijn ex vond het niet nodig om zijn waardering voor mijn sterke optreden richting de bank uit te spreken maar ik ken hem goed genoeg om te weten dat hij er ook blij mee is. Een restantschuld van zo'n orde op voorhand moeten financieren en er niet eens voor bij de bank kunnen lenen, wat ironisch .
Nu moeten we 3 maanden wachten op uitsluitsel van NHG of ze het kwijt gaan schelden of niet. Ben benieuwd en ik hou jullie daarvan zeker op de hoogte. Ik denk wel dat het nogal een verschil maakt dat wij de financiering van de restantschuld niet rondgekregen hebben. De mensen die ik ken met restantschuld hebben het geleend van kennissen/familie en het voor de overdracht overgemaakt aan de notaris. Dan is de noodzaak tot kwijtschelding natuurlijk direct verdwenen.
De lening van mijn ouders: mijn ex is na de overdracht langsgeweest bij hen en gaat zijn vakantiegeld eraan besteden. Ben heel benieuwd of hij daadwerkelijk over de brug komt. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 01 mei 2006 22:59 Onderwerp: |
|
|
En wie heeft nu de gordijnen? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Emily
|
Geplaatst: di 02 mei 2006 14:41 Onderwerp: |
|
|
Ikke... Echt nooit meer iets van gehoort. |
|
|
|
 |
Emily
|
Geplaatst: wo 26 jul 2006 14:40 Onderwerp: |
|
|
Weer een update: er zou morgen een uitslag bekend moeten worden van NHG. Helaas kreeg ik half juli een brief van Rabobank dat ze nog een kopie van mijn ID bewijs nodig hadden (hebben ze allang op een andere vestiging, maar goed), dus ik heb dat netjes opgestuurt. Blijkt dat ze het dossier pas gaan behandelen als het compleet is. Dus kan ik GVD weer 3 maanden wachten. Ik ga straks maar eens bellen met NHG want als ik niet heel snel uitsluitsel krijg, kan ik mijn opleiding weer eens uitstellen. |
|
|
|
 |
Emily
|
|
|
|
 |
|