Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Personalized T...
verkiezingsbed...
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 18 jul 2025 14:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Rechten bij mishandeling met stralingsapparatuur
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ruud van der Meij

Leeftijd: 65
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 16:28    Onderwerp: Rechten bij mishandeling met stralingsapparatuur Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na overleg met de moderator, nogmaals:

Al jarenlang wordt ik regelmatig bestraalt met apparatuur, ik kan de apparatuur niet traceren, en heb geen zichtbare schade, ik neem door wat situaties aan dat het om leger/politie mensen gaat. Zonder de apparatuur in handen te hebben en zichtbare schade te hebben kan ik dit schijnbaar niet bij de politie aangeven.

Is er niet een wet of regel dat zij dit toch moeten onderzoeken, of mij moeten doorverwijzen naar iemand verstand heeft van dit soort wapens?
Het zou toch wat zijn als een gek iets dergelijks in elkaar zet en vrij zijn gang kan gaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Pax et iustitia

Pax et iustitia

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 18:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit klinkt misschien cynisch maar is het totaal niet bedoeld, Peter r de Vries zou zoiets mogelijk wel willen onderzoeken?

Hoe voelt u dat u bestraald wordt door iets of iemand? Is het niet gewoon een pijn dat wordt veroorzaakt door een tumor of enige andere ziekte?

Nogmaals dit is totaal niet cynisch of semi grappig bedoelt.

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 18:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Naast wat pax et iustitia zegt, zou ik ook de mogelijkheid onderzoeken dat de "pijnen" van een puur psychologische aard zijn. Dit komt nu eenmaal voor. Niemand hoeft er aan te twijfelen dat je echt iets voelt, maar de verklaring die je geeft is wel wat onwaarschijnlijk. Het lijkt me daarom verstandig eerst andere mogelijke verklaringen met zekerheid uit te sluiten. Dit is vooral voor jezelf het beste.

Naar welke instantie heeft je huisarts je verwezen?
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 2:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zonder te stellen dat er in casu ook daadwerkelijk sprake is van een dergelijk electromagnetisch pulswapen, zou ik alleen willen toevoegen dat dergelijke wapens wel bestaan.
(Zie Telegraph.co.uk en NRC Handelsblad).

Ik kan TS alleen de tip geven om naar een (huis)arts te gaan na een dergelijke pijn en zich te laten onderzoeken.
Op het moment dat een arts stelt dat er sprake is van (voor hem) onverklaarbare brandwonden bestaat er in ieder geval een vorm van bewijs.
Het alleen stellen dat men bestraald wordt zonder hiervoor (indirect) bewijs te leveren, lijkt mij inderdaad onvoldoende om aangifte te (kunnen) doen.

Overigens is een opsporingsambtenaar (lees agent) verplicht proces verbaal op te stellen als een burger aangifte wil doen van een strafbaar feit. (Mits voldaan is aan het feit dat de burger (indirect) bewijs kan aanleveren dat er ook inderdaad sprake is van een strafbaar feit)
Ruud van der Meij

BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 8:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pax et iustitia schreef:
Dit klinkt misschien cynisch maar is het totaal niet bedoeld, Peter r de Vries zou zoiets mogelijk wel willen onderzoeken?

Hoe voelt u dat u bestraald wordt door iets of iemand? Is het niet gewoon een pijn dat wordt veroorzaakt door een tumor of enige andere ziekte?

Nogmaals dit is totaal niet cynisch of semi grappig bedoelt.

Als het niet anders gaat, zou ik inderdaad kunnen proberen een tv programma aan te schrijven. Verwacht ik echter niet veel van.

Een tumor of psychische klachten heb ik uiteraard overwogen, maar voor mijzelf uitgesloten. Helaas gaan de daders deskundig te werk en heb ik niets te bewijzen.

Een aantal mensen hebben mij e.e.a. laten zien: door bijv. vanaf afstand mijn aandacht te trekken, over hun hand te wrijven en ik daarbij een prik in mijn hand krijg (kan ik alleen weer niet bewijzen, de dokter/politie stuurt me inderdaad door naar de RIAGG, en daar word je zeker niet wijzer van). Ik functioneer verder goed. Er zijn duidelijk wat (leger/ veiligheid / ..) mensen in mijn omgeving bezig geweest.
Erg "grappig" is ook dat ik na een gebeurtenis in mijn keel geprikt wordt en mensen om mij heen een soort van mongolide "ophangings" spelletje spelen.
Ruud van der Meij

BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 9:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Naast wat pax et iustitia zegt, zou ik ook de mogelijkheid onderzoeken dat de "pijnen" van een puur psychologische aard zijn. Dit komt nu eenmaal voor. Niemand hoeft er aan te twijfelen dat je echt iets voelt, maar de verklaring die je geeft is wel wat onwaarschijnlijk. Het lijkt me daarom verstandig eerst andere mogelijke verklaringen met zekerheid uit te sluiten. Dit is vooral voor jezelf het beste.

Naar welke instantie heeft je huisarts je verwezen?

Onwaarschijnlijk is het niet, waarom zou iemand die niet denkt betrapt te worden, e.e.a willen uitproberen. De "heren" gaan deskundig te werk. De huisarts heeft hier geen verstand van. Het lijkt me ook niet onverstandig om met dit soort apparatuur rekening te houden en er ergens mee terecht te kunnen. Een gek kan daar ongehinderd "leuke" dingen mee doen. Maar ook vanuit juridisch oogpunt ben ik bang hier niets tegen te kunnen beginnen.
Ruud van der Meij

BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 9:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nemine contradicente schreef:
Zonder te stellen dat er in casu ook daadwerkelijk sprake is van een dergelijk electromagnetisch pulswapen, zou ik alleen willen toevoegen dat dergelijke wapens wel bestaan.
(Zie Telegraph.co.uk en NRC Handelsblad).

Ik kan TS alleen de tip geven om naar een (huis)arts te gaan na een dergelijke pijn en zich te laten onderzoeken.
Op het moment dat een arts stelt dat er sprake is van (voor hem) onverklaarbare brandwonden bestaat er in ieder geval een vorm van bewijs.
Het alleen stellen dat men bestraald wordt zonder hiervoor (indirect) bewijs te leveren, lijkt mij inderdaad onvoldoende om aangifte te (kunnen) doen.

Overigens is een opsporingsambtenaar (lees agent) verplicht proces verbaal op te stellen als een burger aangifte wil doen van een strafbaar feit. (Mits voldaan is aan het feit dat de burger (indirect) bewijs kan aanleveren dat er ook inderdaad sprake is van een strafbaar feit)

Helaas ben ik bang inderdaad geen aangifte te kunnen doen en geen juridische stappen te kunnen ondernemen. Bedankt voor het heldere antwoord.
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 12:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ruud van der Meij schreef:
Onwaarschijnlijk is het niet, waarom zou iemand die niet denkt betrapt te worden, e.e.a willen uitproberen.

Wat is de waarschijnlijkheid dat iemand zo'n wapen ontwikkelt?
Wat is de waarschijnlijkheid dat die persoon het voortdurend op jou uitprobeert?

Je sluit bij voorbaat uit dat het in je hoofd zit. Besef je wel dat er vele duizenden mensen rondlopen met stemmen in hun hoofd en andersoortige problemen. Waarom zou jij niet één van hen zijn? Dat lijkt me miljoenen malen waarschijnlijker.

Je hebt het over "heren" zonder dat je een specifiek persoon op het oog hebt. Kennelijk lopen er tientallen mensen om je heen die over hun hand wrijven als je een steek voelt. Die zitten allemaal achter jou aan?

Ik ben zelf geen psychiater, maar
Quote:
More recently, the clinical use of the term has been used to describe delusions where the affected person believes they are being persecuted. Specifically, they have been defined as containing two central elements:

1. The individual thinks that harm is occurring, or is going to occur, to him or her.
2. The individual thinks that the persecutor has the intention to cause harm.

Paranoia is often associated with psychotic illnesses, particularly schizophrenia, although attenuated features may be present in other primarily non-psychotic diagnoses, such as paranoid personality disorder.

Het is in jouw belang dat je psychiatrische hulp zoekt.
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 13:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb hier niks gezegd omdat ik het niet zo subtiel had kunnen verwoorden, maar ik sluit me aan bij de vorige spreker.
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 14:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Er bestaat dus al zo'n 'wapen'. Zie de links van Nemine.

bona fides schreef:

...de dokter/politie stuurt me inderdaad door naar de RIAGG, en daar word je zeker niet wijzer van). Ik functioneer verder goed.
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 14:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volento Deo schreef:
bona fides schreef:

Jawel, en die link ging over de 'gek' waar Ruud het over heeft natuurlijk.

Quote:
bona fides schreef:

...de dokter/politie stuurt me inderdaad door naar de RIAGG, en daar word je zeker niet wijzer van). Ik functioneer verder goed.

Wat wil je daarmee zeggen Volento... Meepraten met psychiatrische patiënten is sympathiek, maar helpt deze personen niet. Ruud heeft duidelijk een probleem en verdient het om professionele hulp te krijgen.

Hier een verhaal van iemand met vergelijkbare verschijnselen. Deze persoon heeft het niet makkelijk, maar kan er tot op zekere hoogte mee omgaan omdat hij accepteert dat hij ziek is, en omdat hij geneesmiddelen gebruikt die de verschijnselen onderdrukken.

Eva

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 15:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad, het valt weinig serieus te nemen dat Ruud van der meij schrijft dat hij verder goed functioneert. Hij geeft immers daarvoor aan dat hij voor zichzelf heeft uitgesloten dat hij een tumor of psyschische klachten heeft. Ja, als elke psychiatrische patient dat voor zichzelf zou kunnen uitmaken dan zouden er weinig psychiatrische patienten overblijven...
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 16:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Volento Deo schreef:
bona fides schreef:

Jawel, en die link ging over de 'gek' waar Ruud het over heeft natuurlijk.

Jij en ik kunnen dat natuurlijk niet weten. Ik zou niet verbaasd zijn als een 'gekke' Amerikaan in NL een 'on field' onderzoek doet en de arme Ruud getroffen heeft Laughing, aangezien de wereld onderhand wel wat gewend is van de 'gekke' Amerikanen. Maarja, dat was ff offtopic. Mijn antwoord betreft jouw vraagtekens bij zo'n wapen, aangezien je het hebt over de waarschijnlijkheid dat iemand zo'n wapen zou ontwikkelen. De links van Nemine zouden de vraagtekens moeten wegnemen lijkt me.

bona fides schreef:
bona fides schreef:

Wat wil je daarmee zeggen Volento... Meepraten met psychiatrische patiënten is sympathiek, maar helpt deze personen niet. Ruud heeft duidelijk een probleem en verdient het om professionele hulp te krijgen.

Daarmee wil ik zeggen dat Ruud al professionele hulp kreeg/krijgt, aangezien hij schrijft dat hij er niet wijzer van werd/ is geworden.

Uiteraard verdient hij professionele hulp, dus is het van extra belang om nogmaals te benadrukken dat hij hier weinig juridisch relevante tips/adviezen zal krijgen.
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 17:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De draad is intussen wel weer voldoende vervuild met weinig relevante opmerkingen.

BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 18:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Onwaarschijnlijk is het niet, waarom zou iemand die niet denkt betrapt te worden, e.e.a willen uitproberen.

Wat is de waarschijnlijkheid dat die persoon het voortdurend op jou uitprobeert?

Je sluit bij voorbaat uit dat het in je hoofd zit. Besef je wel dat er vele duizenden mensen rondlopen met stemmen in hun hoofd en andersoortige problemen. Waarom zou jij niet één van hen zijn? Dat lijkt me miljoenen malen waarschijnlijker.

Je hebt het over "heren" zonder dat je een specifiek persoon op het oog hebt. Kennelijk lopen er tientallen mensen om je heen die over hun hand wrijven als je een steek voelt. Die zitten allemaal achter jou aan?

Ik ben zelf geen psychiater, maar
Quote:
More recently, the clinical use of the term has been used to describe delusions where the affected person believes they are being persecuted. Specifically, they have been defined as containing two central elements:

1. The individual thinks that harm is occurring, or is going to occur, to him or her.
2. The individual thinks that the persecutor has the intention to cause harm.

Paranoia is often associated with psychotic illnesses, particularly schizophrenia, although attenuated features may be present in other primarily non-psychotic diagnoses, such as paranoid personality disorder.

Hoe kom je aan tientallen. Je weet schijnbaar goed waar je het over hebt.
Laten we de discussie maar sluiten.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds