Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 23 jul 2025 18:56
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Schadevergoeding in verband met gederfde tijd
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 29 jun 2006 0:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL, volgens mij kun je rustig op basis van 6:52 BW de betaling 2 maandjes opschorten. Eigenlijk is het niet eens een opschorten, want je hebt die 2 maanden al betaald.

Xman83

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 10:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

' administratie kosten ' , die hoef je toch ook niet te betalen?

Heb daar alleen geen juridische motivatie voor, want het is een soort ' oma's wijsheid' (luister kleinzoon, betaal nooit die 2 euro administratiekosten bij b**.com) Very Happy

Sir Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 17:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ondertussen heb ik eindelijk mijn geld terug van de verzekeraar... kreeg net de brief in du bus, geld was al gestort... maar denk maar niet dat ze excuses maken... nee hoor... Evil or Very Mad Ik ben het eens met Balkenende en zijn normen en waarden Twisted Evil , common decency kan er tegenwoordig al niet meer af Evil or Very Mad
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 17:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
MiriamvL, volgens mij kun je rustig op basis van 6:52 BW de betaling 2 maandjes opschorten. Eigenlijk is het niet eens een opschorten, want je hebt die 2 maanden al betaald.

Ik ben daar niet meer verzekerd, dus er valt niet veel op te schorten, alleen het niet betalen van de aanmaning, maar ja, dan krijg je alsnog een incassobureau op je nek enzo..
Pet Shop Boys - Integral
bona fides

BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 17:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Ik ben daar niet meer verzekerd, dus er valt niet veel op te schorten, alleen het niet betalen van de aanmaning, maar ja, dan krijg je alsnog een incassobureau op je nek enzo..

Nu je het geld terughebt doet het er ook niet veel meer toe?

En terwijl je het eens zit te zijn met Balkenende, besef wel dat zijn kabinet viel doordat hij vergat te liegen...

MiriamvL

BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 18:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Nu je het geld terughebt doet het er ook niet veel meer toe?

En terwijl je het eens zit te zijn met Balkenende, besef wel dat zijn kabinet viel doordat hij vergat te liegen...

Doet er niet meer toe, maar was nog even om duidelijk te maken dat het best lastig was...

Dus jij hebt meer vertrouwen in het kabinet als de premier *wel* liegt? Laughing
Pet Shop Boys - Integral
bona fides

BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 18:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Dus jij hebt meer vertrouwen in het kabinet als de premier *wel* liegt? Laughing

Over vertrouwen wilde ik het al helemaal niet hebben Wink

MiriamvL

BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 22:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je geen vertrouwen hebt kan het kabinet toch beter vallen? Ik vind het wel leuk.. mag ik weer een keer naar de stembus... ondertussen heb ik bijna alle opties een keer geprobeerd... volgende op mijn lijstje is de SGP.. Wink
Pet Shop Boys - Integral
bona fides

BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 22:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Als je geen vertrouwen hebt kan het kabinet toch beter vallen?

Misschien denk je dat ik niet blij was met het moment van eerlijkheid van onze eerste minister. Dat is niet juist. Waar ik niet blij van word is de huichelachtigheid waarmee dit kabinet de rest van de tijd heeft geopereerd. Het is toch niet te geloven dat een minister haar macht aanwendt om burgers af te persen, en dat Balkenende kennelijk niet in staat is dit tegen te houden? Maar ze komt er nog mee weg ook.

Misschien moet de conclusie zijn dat Verdonk het hele kabinet in gijzeling houdt. Als ze haar zin niet krijgt stapt ze met veel kabaal op en sluit zich bij Pastors aan. De VVD en kennelijk zelfs het CDA zijn veel te bang dat dit tegen hen zou keren. Ik begrijp dat vrijwel de hele VVD-top beseft dat Rita een rampzalige olifant is, maar niemand die er wat tegen durft te doen...

Om terug te komen op normen & waarden: heilig boontje Balkenende liegt dat het gedrukt staat (op 1x na) en heeft dus geen enkel recht van spreken.

MiriamvL

BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 23:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, ze is dan ook recht door zee he Wink Klaarblijkelijk is het politici eigen om de boel bij elkaar te liegen... Tja, en die normen en waarden.. recht van spreken of niet, ik vind toch dat veel mensen in NL onvriendelijk en onbeschoft zijn...
Pet Shop Boys - Integral
bona fides

BerichtGeplaatst: do 06 jul 2006 23:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat zal ik niet ontkennen.

Leeftijd: 68
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 21:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben er enkele weken tussenuit geweest en heb bij thuiskomst met belangstelling alle antwoorden en adviezen gelezen. De diverse meningen over de geldigheid van de kleine lettertjes in overeenkomsten en leveringsvoorwaarden zijn interessant.

Echter ik denk dat die niet op mij van toepassing zijn omdat ik geen overeenkomst met deze leveranciers heb gesloten voor de zaken die gefactureerd worden, niet schriftelijk en niet mondeling. Het lijkt mij dat een leverancier als hij van mening is dat er wel een overeenkomst is gesloten hij die overeenkomst aantoonbaar moet kunnen maken.

Ik kan ieder van u wel een factuur namens mijn bedrijf zenden voor bijvoorbeeld het schilderen van uw woning maar we weten allemaal dat er nooit een overeenkomst voor dat werk is gesloten en dat het werk ook nooit is uitgevoerd. En als het zou zijn uitgevoerd was het ongevraagd.

Dus hoe "echt" een factuur, herrinnering of brief van een deurwaarder ook lijkt; ik heb tot nu toe alleen maar heel veel tijd en kosten gespendeerd om me te verdedigen tegen wat feitelijk een aantal spookfdacturen zijn. Zoals ik al eerder stelde heb ik er geen bezwaar tegen om een beetje tijd en kosten te moeten spenderen voor het rechtzetten van een misverstand maar dit blijft maar doorgaan en ik vraag me af hoe lang of hoe vaak ik moet blijven reageren op het doordrammen van de energieleverancier. Bovendien ben ik bezorgd dat ik door de leverancier wordt aangemerkt als wanbetaler terwijl ik dat niet ben. De bedragen zijn ook te klein om al dat gedonder te hebben maar wel betalen "om eraf te zijn" betekent waarschijnlijk dat ik er nooit af kom.

De situatie zoals beschreven met de ziektekostenverzekeraar heb ik enkele jaren geleden zelf ook meegemaakt. Na een aanmaning door een deurwaarder ging ik alles nakijken en bleken er jaarlijks 14 maanden automatisch te zijn afgeschreven. Dat is op mijn verzoek teruggedraaid, inderdaad ook zonder excuus of wat dan ook.
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 23:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Onderzoek schreef:
Ik ben er enkele weken tussenuit geweest en heb bij thuiskomst met belangstelling alle antwoorden en adviezen gelezen. De diverse meningen over de geldigheid van de kleine lettertjes in overeenkomsten en leveringsvoorwaarden zijn interessant.

Echter ik denk dat die niet op mij van toepassing zijn omdat ik geen overeenkomst met deze leveranciers heb gesloten voor de zaken die gefactureerd worden, niet schriftelijk en niet mondeling. Het lijkt mij dat een leverancier als hij van mening is dat er wel een overeenkomst is gesloten hij die overeenkomst aantoonbaar moet kunnen maken.

Zo kun je dat wel stellen, maar feit is dat het je energieleverancier is. Met je energieleverancier heb je wel degelijk een overeenkomst, en daarop zijn de kleine lettertjes van toepassing. Naar alle waarschijnlijkheid hebben de omstreden facturen betrekking op al dan niet verleende diensten en producten die gewoon onder die overeenkomst vallen.

Dat neemt niet weg dat ik je gelijk geef wanneer je de tijd die je zuiver door de schuld van de leverancier hebt verloren aan deze leverancier in rekening brengt. De rommelige administratie die de leverancier er kennelijk op na houdt komt volledig voor rekening van die leverancier. Via kleine lettertjes kan de leverancier dit echt niet uitsluiten, daar is zelfs geen discussie over mogelijk. Wel rust op je de normale verplichting om de schade beperkt te houden voor zover dit redelijkerwijs van je verwacht kan worden.

Quote:
Ik kan ieder van u wel een factuur namens mijn bedrijf zenden voor bijvoorbeeld het schilderen van uw woning maar we weten allemaal dat er nooit een overeenkomst voor dat werk is gesloten en dat het werk ook nooit is uitgevoerd. En als het zou zijn uitgevoerd was het ongevraagd.

Als je dit vergelijkbaar vindt met een foutieve factuur van je energieleverancier zul je hier op weinig bijval kunnen rekenen, gok ik.

In jouw voorbeeld is er echt geen overeenkomst. Je kunt de factuur met een gerust hart verscheuren. De schilder kan je niets maken, tenzij hij zich schuldig maakt aan fraude door je handtekening te vervalsen.

De foutieve facturen van je energieleverancier vallen "binnen" je overeenkomst. Op basis van die overeenkomst ben je verplicht je tegenover de wederpartij naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid te gedragen. Je zult hem er bijvoorbeeld op moeten wijzen dat hij een fout heeft gemaakt, en je zult tot op zekere hoogte een beetje mee moeten willen werken om de boel weer in orde te krijgen. Nu zeg ik niet dat je je niet aan deze verplichting hebt gehouden, uit je verhaal volgt duidelijk dat je je best hebt gedaan (in tegenstelling tot de leverancier). Maar er is dus een groot verschil met jouw voorbeeld!

Quote:
Zoals ik al eerder stelde heb ik er geen bezwaar tegen om een beetje tijd en kosten te moeten spenderen voor het rechtzetten van een misverstand maar dit blijft maar doorgaan en ik vraag me af hoe lang of hoe vaak ik moet blijven reageren op het doordrammen van de energieleverancier. Bovendien ben ik bezorgd dat ik door de leverancier wordt aangemerkt als wanbetaler terwijl ik dat niet ben. De bedragen zijn ook te klein om al dat gedonder te hebben maar wel betalen "om eraf te zijn" betekent waarschijnlijk dat ik er nooit af kom.

Hierop afgaand valt je niets te verwijten, maar je leverancier des te meer.

Maak gebruik van de regels van het BW. Maan je leverancier in een aangetekend schrijven aan om binnen een bepaalde periode orde op zaken te stellen. Maak een redelijke en onderbouwde schatting van de kosten die je gemaakt hebt en claim die kosten. Geef aan dat je gebruik zult gaan maken van je opschortingsrecht indien de leverancier niet de wil toont om aan een oplossing mee te werken.

Het is overigens een voordeel dat die facturen onder de overeenkomst vallen: hierdoor heb je de bevoegdheid jouw kosten te innen via je opschortingsrecht. Als je energieleverancier je een rekening had gestuurd voor een schilderswerk, had je niet kunnen reageren door opschorting van je betalingen.

Ben je bang om afgesloten te worden, dan zou ik toch een rechtbijstandsverzekering of advocaat inschakelen.

BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 23:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor alle duidelijkheid: Ik heb alleen een overeenkomst met Eneco voor vaste prijs voor energie gedurende drie jaar. Ik heb een dubbele tariefmeter.

In tegenstelling tot de gesloten overenkomst berekent Eneco mij een wisselende prijs voor een enkeltariefmeter. Bovendien gaat Eneco uit van meterstanden die door Essent veel te hoog zijn ingeschat en aan Eneco doorgegeven. Eneco negeerde de door mij correct doorgeegeven meterstanden en heeft mij bij de eerste jaarafrekening een fors bedrag moeten terugbetalen. Hoewel ik dus geld terug heb ontvangen steekt het mij dat de schatting er zo ver naast zat en dat ik niet serieus wordt genomen. Ik heb inmiddels tot in het onredelijke m'n best gedaan om deze zaak recht te zetten en de kosten niet te ver te laten oplopen.

Ik heb voordat ik twee jaar geleden hier kwam wonen op advies van Eneco aan Essent doorgegeven dat ik hier kwam wonen. In deze regio is Essent namelijk de leverancier van het netwerk voor gas en elektriciteit. Howel ik nooit een overenkomst met Essent hiervoor heb getekend ben ik wel bereid om deze netwerkkosten te betalen en heb ik dat ook gedaan. Echter Essent heeft mij ook facturen gestuurd voor onderhoud aan de c.v. - installatie en voor een kabelabonnement. Essent weigerde meerdere malen aan mij aan te geven op welke zaken alle voorschotnota's betrekking hadden. Pas na veel gepuzzel bij de jaarrrekening werd mij duidelijk welke voorschotnota's betrekking hadden op het netwerk en welke op zaken waarom ik nooit heb gevraagd. Ik heb voor die zaken dus nooit een overeenkomst getekend en Essent reeds voor ik hier kwam wonen laten weten alleen het netwerk van hen te willen afnemen. Na eindeloos veel telefoontjes, brieven , mailtjes en faxen zijn deze onterechte vorderingen teruggedraaid onder aftrek van administratiekosten. Essent beweert dat dit soort overeenkomsten automatisch van kracht zijn omdat ze bij de woning horen maar het gaat hier dus om spooknota's. De vorige eigenaar had, evenals ik, met een plaatselijke installateur een contract voor onderhoud.

Oxxio ofwel Durion ofwel Energiebedrijf.com claimt een overeenkomst met mij te hebben voor leveranties op het adres waar mijn echtgenote heeft gewoond voor zij hier kwam wonen. Ik heb op dat adres een tijd bij haar ingewoond en nooit enig contract afgesloten voor welke leverantie dan ook. Dat had zij namelijk al geregeld bij Essent voor we elkaar leerden kennen; zij woonde daar a enkele jaren alleen. Essent heeft de overenkomst met haar opgezegd (klant die 27 jaar automatisch alles heeft betaald, dus nooit te weinig en nooit te laat) omdat zij een andere leverancier zou hebben. Pas na eindeloos aandringen wilde Essent de naam van die leverancier noemen. Dat "overstappen" is absoluut niet waar, we hadden toen nog nooit van Durion gehoord. Laat staan dat die club een overeenkomst met mij zou hebben voor een woning die niet van mij was. Kortom er zijn tussen mij en diverse leveranciers veel minder overeenkomsten dan men doet voorkomen. Oxxio heeft inmiddels de vordering automatisch laten afschrijven van mijn rekening en ik heb dat gestorneerd omdat ik daarvoor nooit toestemming heb gegeven. Inmiddels heb ik een herinnering ontvangen van Oxxio en hen zelf een declaratie gezonden voor de tijd die ik -werkelijk- heb besteed aan deze situatie. Ook heb ik schriftelijk aangifte gedaan van oplichting.

Ik heb dus slechts twee overeenkomsten gesloten:

Ik heb een vaste prijs overeenkomst met Eneco voor gas en elektriciteit, telefonisch aangemeld en schriftelijk bevestigd door Eneco, waar Eneco zich niet aan houdt.

Ik heb mij telefonisch aangemeld bij Essent voor hun netwerk en dat beschouw ik ook als een overeenkomst. Mijn woord is net zo goed als mijn handtekening.

Verder zijn er geen overeenkomsten gesloten en ga ik dus ook niet betalen voor ongevraagde leveranties. Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld maar de jurist lijkt te willen schikken omdat dat goedkoper is voor de verzekeraar dan een proces. Ik wil niet schikken omdat ik dan als het ware zou toegeven dat de spookfacturen terecht zijn en dat zijn ze niet. Bovendien zou ik het graag minnelijk willen oplossen maar besef ik dat dat niet mogelijk is vanwege de botte en arrogante houding van de leveranciers. Ik zie als enige uitweg om dit probleem voorgoed uit de wereld te helpen een rechterlijke uitspraak. Alle facturen die terecht zijn zijn ook door mij betaald.
Onderzoek

BerichtGeplaatst: za 15 jul 2006 17:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Afgelopen week ontving ik een schriftelijke reactie van het OM op mijn aangifte tegen Oxxio. Het OM ziet geen reden om iets met deze aangifte te doen want men is van mening dat er geen strafbare feiten zijn gepleegd.
Kennelijk is het dus in ons land niet strafbaar om voor te wenden dat er een overeenkomst is gesloten en vervolgens zonder iemands machtiging geld van diens rekening af te schrijven voor het betalen van een spookfactuur.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds