|
Auteur |
Bericht |
viev
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: ma 12 jun 2006 10:27 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Mijn (ex) vrienden gaan momenteel op zoek om iemand in mijn
plaats mee op vakantie te kunnen nemen. Dit is wel de beste oplossing,
omdat niemand dan geld kwijt is.
Ik ben het eigenlijk wel eens met Eva. Ik heb contact gehad met het reisbureau en zij zeiden ook: met hoe minder mensen je gaat hoe hoger het bedrag wordt.
Ze kunnen ook kiezen om niet te gaan en dan krijgen ze het gehele bedrag terug. Dan kunnen ze bv ook een andere vakantie boeken. Maar als ze ervoor kiezen om dezelfde vakantie te houden, dan moeten ze €40,- pp bij betalen, omdat ze met zijn 3en zijn. Deze keuze ligt bij henzelf en ik ben van mening dat als hun kiezen om dezelfde vakantie te behouden, ik dat geld dan niet hoef te betalen. Dat is hun eigen keuze.
Ik hoop dat ze iemand kunnen vinden in mijn plaats. Dat is de beste oplossing. |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 12 jun 2006 14:14 Onderwerp: |
|
|
@bona fides: Ik heb ook nooit beweerd dat er geen ovk tussen de 4 vrienden is/was. Uiteraard is er tussen hen wel een ovk geweest, namelijk een die inhield om samen op vakantie te gaan. Maar dat is in mijn ogen dus onvoldoende om viev op te laten draaien voor die 40 euro extra. Alleen als dat expliciet is afgesproken. Zoals ik al zei, en viev ook terecht opmerkt, de overige 3 vrienden kunnen hun vakantie toch annuleren?
Je hebt zeker gelijk dat het moeilijk is voor viev om zn geld terug te krijgen aangezien het van zijn rekening is gehaald, maar dat wil nog niet zeggen dat hij daardoor niet in zijn recht staat.
De beste oplossing zal inderdaad zijn dat ze gewoon iemand anders mee vragen. |
|
|
|
 |
viev
|
Geplaatst: do 06 jul 2006 11:22 Onderwerp: |
|
|
Weer even een update:
We hadden afgesproken dat de 3 vrienden tot 1 juli de tijd zouden krijgen iemand anders te zoeken die mee wilde op vakantie. Op 2 juli heb ik een mail gestuurd met de vraag of ze iemand hadden gevonden en als dat niet zo was, of ze dan de vakantie wilden annuleren. Het antwoord: ze hadden niemand gevonden en ze wilden niet annuleren omdat ze dan €40,-pp bij moesten betalen.
Toen heb ik contact opgenomen met het reisbureau en zij hebben vervolgens weer contact met de hoofdboeker opgenomen. De vakantie is nu gelukkig wel geannuleerd.
Rest nog 1 probleem: wat kan ik doen als de hoofdboeker mij mijn geld niet teruggeeft? Hier zie ik hem zeker voor aan. Het gaat om een bedrag van ruim €200,- dus dat zou ik natuurlijk wel graag terugkrijgen.
Groetjes Viev |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 06 jul 2006 17:35 Onderwerp: |
|
|
Vragen, aanmanen, in gebreke stellen, dagvaarden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
viev
|
Geplaatst: vr 04 aug 2006 15:01 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel voor je antwoord.
Ik heb nog steeds geen geld gekregen. Ik heb gehoord dat ik nu het beste een brief kan sturen waarin ik om het geld vraag. Klopt dit?
Groet, Vivian |
|
|
|
 |
Poeh
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 69
|
Geplaatst: vr 04 aug 2006 16:14 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat lijkt me een goed idee. Eventueel kun je de brief per aangetekende versturen. Dan kan de betreffende persoon in ieder geval niet zeggen dat hij/zij de brief niet ontvangen heeft. En zet een redelijke termijn voor de terugbetaling in deze brief.
Succes! |
|
|
|
 |
viev
|
Geplaatst: za 26 aug 2006 12:49 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je antwoord Poeh.
Wat kan ik doen als hij dan het geld nog steeds niet betaald? |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: za 26 aug 2006 13:16 Onderwerp: |
|
|
Stond er een zogeheten "fatale termijn" in de brief of was dit alleen nog maar een aanmaning? Als er een fatale termijn in de brief stond kun je volgens mij een deurwaarder inschakelen. Of niet collega forumleden? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: za 26 aug 2006 14:13 Onderwerp: |
|
|
Nee, daarvoor heb je eerst een executoriale titel nodig. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|